UD loopt vast op één bepaalde Blu-raydisc

Gestart door Activa, december 26, 2012, 20:16:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Activa

Sedert enkele maanden ben ik een tevreden Marantz-eigenaar waaronder de UD7007. Tot nu toe geen probs mee, tot vorige week ik in de Saturn een Blu-ray kocht van HD history over het ontstaan van ons zonnestelsel. Voor af & toe een beetje wetenschap ben ik wel in en het was een zeer prijselijk exemplaar (zo'n een goede 11 eurotjes).
Thuis gekomen disc in de UD, de PM 7004 en de Sony 46HX850 aan en kijken maar in 3D, erg goed beeld en best leerrijk tot na een minuut of 20. Vanaf dan bleef de nederlandse ondertiteling hangen en viel er niks meer met de besturing van de UD of de disc aan te vangen. Power off en terug begonnen beetje doorgespoeld tot waar ik ongeveer was en lap weer niks meer vanaf de zelfde ondertitel.
Verder onderzoek leerde me dat het enkel met nederlandse ondertiteling was (wat een machtige taal hebben we toch hé  :schater:), en als de film in 3D modus stond (2D ging goed zelfs met die prachtige taal van ons!).
Ik ben dan maar eens terug langs Saturn geweest, waar ze na vraag welke speler ik gebruikte grappend zeiden "dat heb je met die dure topspelers, héhé", maar ze hebben hem met de glimlach geruild.
Ik dus vol goede moed richting home sweet home om effe snel te testen, drie keer raden...... Helemaal hetzelfde speler loopt vast en doe nog nauwelijks wat.
Zelf heb ik zoiets nog niet meegemaakt, iemand van jullie misschien ooit al iets van zo'n gekke toestand vernomen. 

Maus

Wellicht een fout in de originele bestanden waar de schijf van gemaakt is?

QuattroNL

Heb je de laatste firmware van de speler?
Die lossen vaak issues met de nieuwste disks op.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Eip

Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Activa

Hij doet het prima met alle andere dingen die je erin stopt  :-), het is te zeggen alle cd's en SACD's, DVD's, BR's zowel 2D als 3D (Avatar, Avengers, Hugo, IceAge 3/4, Prometeus, The Amazing Spiderman en noem maar op). Alles gaat foutloos enkel die éne verkoopt kuren. Ik heb nog nooit ergens zoiets geks gehoord of meegemaakt  :roll: .

Exxar

Neem een flesje wijn en de Blu-ray mee en ga eens op bezoek bij je buren. Als de disc daar ook kuren vertoont, dan weet je het wel.


sattie

Het kan zijn dat er een fout in de Blu-ray disc zit, of dat het een combi probleem is van plaatje icm de UD7007.
Wat je kunt proberen is laatste firmware op de UD7007 zetten en eventueel de BD disc omruilen voor een andere.
En anders even melden bij Mediamarkt.

Activa

#9
Citaat van: Exxar op december 27, 2012, 13:27:55
Neem een flesje wijn en de Blu-ray mee en ga eens op bezoek bij je buren. Als de disc daar ook kuren vertoont, dan weet je het wel.

Ik zeg aan de buurman dat als hij een goed flesje wijn open doet ik eens met een leerijke B.R. langskom en hij mee mag kijken :lol:. En ik ga goed doordrinken zodat de fles leeg is tegen de boel eventueel vast loopt  :evil:.
Nee, ik denk niet dat de buren 3D hebben en hij vertoond de kuren enkel in die modus......
En ter inlichting de firmware is de laatste versie, misschien komt het nog in orde met een toekomstige versie.

Janver

Hier kan uw reclame staan!

Activa

En ik had er op gehoopt dat het bij 1 B.R. zou blijven. Onlangs in de Saturn The Three Musketeers gekocht voor een appel en een ei (7,99 euro voor een 2D/3D Blu-ray, een Dvd en een digitale copy) en gisteren dacht ik dat het wel leuk leek op oudejaarsavond om deze eens te bekijken.
Ging weer goed tot een minuut of 42 ver, weer blokeerde de ondertiteling en was er met de UD niks meer aan te vangen tenzij power af en terug opstarten. Zet je de ondertiteling net op minuut 41 uit en op 43 terug aan is er niks aan de hand. Zet je ze in het Frans is er ook niks aan de hand (al zou ik dat nog eens moeten testen over de volledige film).
Deze B.R. komt van DFW (Dutch Film Works) en mijn vriendin merkte op dat de ondertiteling hier perfect leesbaar was zonder 3D bril, of dus de ondertiteling is gewoon in 2D vermoed ik. Dus ben ik eens gaan kijken hoe de ondertiteling was op de documentaire waar het fenomeen zich ook had voorgedaan. Yep ondertiteling ook in gewoon 2D, terwijl de ondertiteling bij films als Hugo, Avatar, IceAge, The Avengers...... steeds in 3D zijn (daar zweven de titels dus ook meer).
Ook een constante bij de twee probleemfilms is dat het beiden erg goedkope versies waren en beiden uit Nederland afkomstig zijn  :evil:
En nu krijg ik half Nederland op mijn dak  :-D.
Misschien moet ik maar eens een mailtje doen richting Marantz Europe, misschien weten ze er al van en komt er een sofwareoplossing want dat moet het volgens mijn toch wel zijn. Dit lijkt me toch geen echt defect aan de speler zelf maar wel een softwarefout, wat denken jullie?
Iemand ook een gedacht hoe ik de technische dienst van Marantz het beste kan contacteren want ik dacht dat ik op hun site geen contactgegevens gezien had, tips zijn erg welkom.

BenK

Hallo Activa,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn UD7007 maar dan met de Blu-ray 3D Safari en deze is niet van DFW. Mijn ondertitels bleven hangen.

Cobraatje

Het beste is het te melden bij Marantz via de dealer waar je de UD7007 hebt aangeschaft.
Wil niet zeggen dat je dan reactie krijgt, mijn dealer heeft al weken geleden gemeld bij Marantz dat er beeldproblemen zijn met de UD7007(via een dealer in Duitsland heb ik bevestigd gekregen dat dit bij Marantz Japan is gemeld/erkend en er aan een update wordt gewerkt). Het antwoordmailtje van Marantz moet nog komen.

Stadium III

Heren ik kan niks anders zeggen dan wachten op update's ik heb het gehad mer de UD 5005 en Conan
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4