Luisterbezoek STS-Digital Deel II - 12 nov

Gestart door cz79, november 04, 2012, 08:48:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: cz79 op november 04, 2012, 11:54:12
Kwestie van interpretatie, er bestaat (imo) (haast) altijd een betere match,d e Knazy was echt geweldig maar de Octave doet het net even wat beter, of meer naar mijn smaak.

Is ook allemaal een kwestie van smaak, iemand zal ongetwijfeld de Kanzy een betere match vinden dan de Octave, wat is dan beter?

nnneeeee anders
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

ligt Rusland in Amerika heb ik iets gemist deze dag  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Begrijp ik het goed dat jullie de Kanzy met mankementen hebben vergeleken met de Octave ?
:?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Audiotic

Citaat van: bramdg op november 04, 2012, 11:44:38
Kon het vroeger ook nooit geloven ...dacht dat buizen altijd zo warm en traag klonken.... violent1
Maar niets is minder waar eens je buizen hebt gehoord raak je eraan verslaafd.
Zo helder zo snel zo zalig  :kwijl:  :kwijl:

Is hier toch het geval ...zal nog heeeeeeeeel lang duren eer ik hier die buizen terug inruil voor solid state  :yes:
Ik geloof jullie op je blauwe ogen. Ik moet het gewoon horen. Die snelheid is al extra interessant, vooral omdat er een trafo in de signaalweg zit, en trafo's zijn traag. Er moet dus iets anders zijn.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Citaat van: Marco op november 04, 2012, 12:34:48
Begrijp ik het goed dat jullie de Kanzy met mankementen hebben vergeleken met de Octave ?
:?

8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Audiotic op november 04, 2012, 12:38:18
Ik geloof jullie op je blauwe ogen. Ik moet het gewoon horen. Die snelheid is al extra interessant, vooral omdat er een trafo in de signaalweg zit, en trafo's zijn traag. Er moet dus iets anders zijn.

iets door een trechter is ook traag  :schater:

Maar het heeft absoluut zeer indrukwekkend geklonken in de kamer van Fritz


Niemand zijn stoel verschoven want nadat Joep het een keer gedaan heeft is het mis gegaan met de Kanzy :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

Fritz komt goed weg met een buizenversterker ook omdat het rendement van de boxen enorm is.
Die paar keer dat ik naar die Kanzy luisterde begreep ik dat Fritz die mensen ook een beetje hielp in de ontwikkeling van dat ding. Voor mij was het een leuk maar erg amateuristisch ding. Zeker op het gebied van veiligheid was het een ramp. Hoeveel zijn er eigenlijk van verkocht 1 of 2 stuks? Nu moet ik zeggen dat de eerste keer dat ik de set van Fritz mocht beluisteren hij de Marantz met Kharma speakers had. Een erg fraaie set moet ik zeggen. Toen de Wilsons kwamen vond ik het niet echt beter en zijn huidige speakers zijn helemaal niet mijn smaak. Maar wat is wat? Hoor je het verschil van de kabels, versterker of speakers? Maar hoe dan ook het is toch wel een van de top sets hier op het forum.
O ja, laatst nog een erg mooie set kunnen beluisteren. Die bestond uit een Accuphase 560E versterker, een Accuphase 510DP cd speler en B&W 802 speakers. Toch weer een A klasse versterker met een matig vermogen.

JohnWx

Citaat van: joep op november 04, 2012, 12:43:07
Fritz komt goed weg met een buizenversterker ook omdat het rendement van de boxen enorm is.
Die paar keer dat ik naar die Kanzy luisterde begreep ik dat Fritz die mensen ook een beetje hielp in de ontwikkeling van dat ding. Voor mij was het een leuk maar erg amateuristisch ding. Zeker op het gebied van veiligheid was het een ramp. Hoeveel zijn er eigenlijk van verkocht 1 of 2 stuks? Nu moet ik zeggen dat de eerste keer dat ik de set van Fritz mocht beluisteren hij de Marantz met Kharma speakers had. Een erg fraaie set moet ik zeggen. Toen de Wilsons kwamen vond ik het niet echt beter en zijn huidige speakers zijn helemaal niet mijn smaak. Maar wat is wat? Hoor je het verschil van de kabels, versterker of speakers? Maar hoe dan ook het is toch wel een van de top sets hier op het forum.
O ja, laatst nog een erg mooie set kunnen beluisteren. Die bestond uit een Accuphase 560E versterker, een Accuphase 510DP cd speler en B&W 802 speakers. Toch weer een A klasse versterker met een matig vermogen.

Rectificatie Fritz alias Viceadmiraal61 is hier niet meer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Audiotic

Citaat van: thepioneer op november 04, 2012, 12:02:03
Ik begrijp de hele buizenhype niet zo. Ik heb hier net een audioresearch v70 thuis gehad en recente nieuwe kt90 buizen erin. En maar liefst 4 per kanaal!. Dan zie ik hier versterkers staan met 2 buizen per kanaal en die bedragen kosten niet normaal.

De versterker die ik hier thuis had die verdiende echt niet de voorkeur ten opzichte van de vincent's. Het laag was veel minder gedetailieerd, minder snel en minder diep.

Ik zie eerst bij fritz dikke ma9 bakken liggen en nu een buizen versterker met minder vermogen. Dat de gevoeligheid van zijn speakers heel hoog zijn is voor hem een groot voordeel. Muzikaal zal alles wel een vooruitgang zijn. Ik kan daar niet over oordelen want heb deze set niet gehoord. De vorige set wel en was ik ook erg van onder de indruk.

Wat ik vreemd vind dat er inderdaad mega grote verschillen zijn tussen het een en het andere. Volgens mij is het ook veel ons kent ons verhaal.

Zelf denk ik dat de buizen afvallen tegen de ma's als je er moeilijk aan te sturen luidsprekers op zet. De wilson's waren wel groot maar ook redelijk makkelijk aan te sturen.
Ditto. Een versterker moet geen eigen "klank" hebben, gewoon doen wat 'm aangereikt wordt / opgedragen wordt. En dat snel, en met groot vermogen en goede demping.
In principe is meer schoon vermogen altijd beter (zie de aparte discussies hier over dB's).
Dat gezegd hebbende - muziek luisteren is net als kunst - over smaak valt niet te twisten. En ik heb geen ervaring met moderne buizenversterkers. Mijn laatste was een Philips radio uit de jaren '60. En de eerste solid state versterkers waren niet best.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Misschien leuk om bij STS is een keer een mooie Receiver met micro te plaatsen en te regelen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Audiotic

Of het totale andere eind: 2x Class D.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek