Luisterbezoek STS-Digital Deel II - 12 nov

Gestart door cz79, november 04, 2012, 08:48:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Janver

Je moet niet geloven, maar luisteren en horen!
Hier kan uw reclame staan!

Paul

Citaat van: WimPeu op november 13, 2012, 16:36:23
Zeker in audioland.... :angel:
1 van de weinige landen waar je geen visa nodig hebt of waar het kabinet valt.  :roll: :-P
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

jrm

En ja hoor Chris heeft alweer al het gras onder onze voetjes keurig weggemaaid..... violent1

Allereerst was het weer en uiterst gezellig weerzien met Chris en Hans en daar komt vanaf heden Rob ook bij!

We werden vriendelijk en joviaal als altijd door Fritz ontvangen, en ja wat ik hoorde klonk 'anders' dan ik daarvoor heb gehoord bij Fritz. Het geheel klonk analoger, rustiger en warmer. Daarvoor was het een stuk analytischer en gedetailleerder.

Dat kan natuurlijk komen door de buizenversterker, maar zeker ook door de luidsprekers.

Het processen en opnieuw coderen door Fritz leidde inderdaad tot een significante verbetering van een aantal nummers. Maar zo als Chris het al schreef: De zanger werd langzaam verlost van de greep om zijn edele delen  :-D
en zijn zang kwam veel beter tot zijn recht.

Al met al een ongelofelijke gezellige avond gehad (kan niet anders met het 'vaste' panel  :-D )en Fritz en Rob (leuk nieuw forumlid, welkom).

Dit smaakt naar meer en ben weer een aantal cd's rijker.....

Rob46

#168
Ik deel de voorgaande ervaringen! Hoewel ik niet de kennis en kunde bezit op audiogebied dan de andere forumleden, heb ik ook deze avond weer verfrissende tips mogen ontvangen! (ik leer snel  :yes:) Ook was ik getuige van een zeer mooi klinkende set! Wat een sound. Ik had soms de spuug spetters van een saxefonist op mijn kale bol zitten  :kwijl: Levensecht, diepte, een mooi laag, transparant geheel en een ruim, erg ruim neergezet geluidsbeeld. Toch wel een paar keer kippenvel gehad, en dat was niet door de kou! Erg leuk om ook andere forumleden live de hand te schudden en samen te genieten van de muziek. Ik kan niet anders zeggen dat ik mij door Fritz en de collega forumleden erg welkom voelde. Wat een mooie hobby hebben wij toch! notworthy 

cz79


cz79

Citaat van: WimPeu op november 13, 2012, 15:05:27
Vond die dikke Marantz mono's een stuk mooier. Is dit buizenbakje nu een upgrade tov de voor eind combi van Marantz in de oren van Fritz.....kan dat nl niet geloven.

Mooier is natuurlijk een kwestie van smaak, maar het geluid wat er nu uitkomt is in ieder geval analoger en wat meer 'buizen' dan dat het was, en de volumeknop kan nu ook gebruikt worden waarvoor die bedoeld is, dat kon met de Marantz namelijk niet (300W bij 8ohm en 97dB gevoeligheid van de luidsprekers).

De één houdt van klynisch en de ander vindt romatischeer weer mooier, Tja... :-D

jrm

Citaat van: cz79 op november 13, 2012, 22:29:59
Mooier is natuurlijk een kwestie van smaak, maar het geluid wat er nu uitkomt is in ieder geval analoger en wat meer 'buizen' dan dat het was, en de volumeknop kan nu ook gebruikt worden waarvoor die bedoeld is, dat kon met de Marantz namelijk niet (300W bij 8ohm en 97dB gevoeligheid van de luidsprekers).

De één houdt van klynisch en de ander vindt romatischeer weer mooier, Tja... :-D

stupid

Inderdaad, juiste conclusie m.i.

Niber

Komt die Edwin (die hier actief was als hifi gek) ook nog altijd bij Fritz over de vloer?

Ben wel benieuwd hoe zijn set er nu uit ziet...Wat ik me kan herinneren was die aardig idolaat (understatement) van Fritz en zn tweaks.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

cz79

Ja komt nog steeds bij Fritz (van horen zeggen).
Ik ken de beste man niet en heb hem nog nooit gesproken dus weet niet hoe zijn set er nu uitziet

Marvin

Het was in ieder geval een hele indrukwekkende installatie.
Zal nog wel mooier geworden zijn, ongetwijfeld.


--Verstuurd zonder netwerk--

JohnWx

#175
Citaat van: marvin op november 14, 2012, 02:15:25
Het was in ieder geval een hele indrukwekkende installatie.
Zal nog wel mooier geworden zijn, ongetwijfeld.


--Verstuurd zonder netwerk--

En een mooie motor en een aardig gozer


Zal hem is een berichtje sturen doe ik eens in de zoveel tijd
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

#176
De heren waren er weer JRM, CZ79 (heb ik weinig gehoord) Rob, mijn persoon en Fritz.

De hardware zal ik niet beschrijven die is m.i. nagenoeg bekend.
Mooi spul en met een uitstraling waar je i.m.h.o. U tegen zegt.

In eerste instantie toen ik de speakers zo zag staan dacht ik dat "het nooit goed zou gaan komen"
Auw wat een woofer. Dat komt een strot aan laag uit.

Een mooie cd in de bekende Marantz speler en het grote genieten kon beginnen.
Details, veel details. Links en rechts komen de kleine instrumenten tot leven.
Een paar cd's in de speler met lekker veel laag.
Ik kan niet anders zeggen het kwam er snoei strak uit. Mooi.
Het hoog moest ik wel even aan wennen. Die is voor mijn gevoel erg direct.
De hoorn zal hier wel de oorzaak van zijn. Ik ben zelf meer een persoon van iets warmere sound.

Koffie en koekjes. Even een peuk samen met Chris. De gele Mazda 3 even bewonderd.

Terug naar de luisterplek.
Had zelf ook wel een paar van mijn lievelings cd 's meegenomen.

Michal Hromek is een Tjech.
Voor zijn afstudeer project op het conservatorium koos Michal voor O Carolan
Een Ierse Bard uit http://nl.wikipedia.org/wiki/Turlough_O'Carolan
Deze muziek zie je iedere keer terugkomen op zijn cd's
http://michal.hromek.net/ 

Da Mihi Manum (letterlijk: ik geef je de hand). Van deze cd werd een liedje bewerkt en tot meer detail, diepte spreiding enz werd anders / verbeterd. Van een zielig vogeltje werd de zingende dame een zwaan.

I Muvrini
De volgende cd was van I Muvrini. Muziek uit Corsica.
Om hun taal in leven te houden draagt I Muvrini dit uit met hun muziek

Terra Corsa: zongen de heren klein op de achtergrond werd het na behandeling nu prima vertolkt.
De baslijn van de grote drum knalde door de ruimte en de trekhamonica jankte over rechts.

Een goed voorbeeld.
http://www.youtube.com/watch?v=lPu3MTqkuaY&feature=related



Het was weer gezellig en een  mooier cd meegenomen van een Argentijnse gitarist.

Groet Whisper




De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79


Cornelis1921

#178
hello notworthy
Heren,
Allen bedankt voor de leuke en vooral interessante luister- en kijkverslagen. Ook de foto's misstonden niet. Oom Fritz pakt dus nog altijd flink uit als om sound en muziek gaat, in die volgorde. byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Zeker Cor, wat Fritz met zijn apparaten even in een paar minuutjes voor elkaar krijgt  :-o