Luisterbezoek STS-Digital Deel II - 12 nov

Gestart door cz79, november 04, 2012, 08:48:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiotic

Blijf me toch verbazen over die buizenversterkers, ik moet een serieus luisteren, kan me nauwelojks voorstellen dat het "beter" is dan een goede solid state, bijv. de moderne Class-D's. Maar ja, die heb ik zelf, ben dus biased :-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

renes59

Citaat van: Audiotic op november 04, 2012, 11:35:17
Blijf me toch verbazen over die buizenversterkers, ik moet een serieus luisteren, kan me nauwelojks voorstellen dat het "beter" is dan een goede solid state, bijv. de moderne Class-D's. Maar ja, die heb ik zelf, ben dus biased :-)
Je bent welkom, die van mij lijkt ook nog op een Octave.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

bramdg

#17
Citaat van: Audiotic op november 04, 2012, 11:35:17
Blijf me toch verbazen over die buizenversterkers, ik moet een serieus luisteren, kan me nauwelojks voorstellen dat het "beter" is dan een goede solid state, bijv. de moderne Class-D's. Maar ja, die heb ik zelf, ben dus biased :-)

Kon het vroeger ook nooit geloven ...dacht dat buizen altijd zo warm en traag klonken.... violent1
Maar niets is minder waar eens je buizen hebt gehoord raak je eraan verslaafd.
Zo helder zo snel zo zalig  :kwijl:  :kwijl:

Is hier toch het geval ...zal nog heeeeeeeeel lang duren eer ik hier die buizen terug inruil voor solid state  :yes:



PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

renes59

Citaat van: cz79 op november 04, 2012, 10:19:19

De Kanzy begon steevast na een aantal minuten te fluiten (de buizen dan) en als je dan een tik gaf op de buizen dan was het weer even over en dan begon het weer.

Dan waren de buizen mechanisch niet goed, Russische buizen misschien?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

cz79

Citaat van: renes59 op november 04, 2012, 11:29:55
Alles lezende hier blijkt die Kanzy versterker van 50.000 euro een "kloot'n" versterker te zijn. Meerdere reparaties in een jaar tijd, voor dat geld mag je 50 jaar luisterplezier verwachten zonder ook maar een keer kapot te gaan.
Ik vind wel vreemd dat de versterker eerst de hemel in wordt geprezen maar als het er op aankomt totaal niet voldoet. Geloofwaardigheid is ver te zoeken.
Nu een Octave, gewoon een goede versterker van de plank die het nog weer veel beter doet dan de Kanzy. Dat het goed klinkt kan haast niet anders, goede spullen. Maar elke keer die overtreffende trap dat het zo goed klinkt dat het haast niet beter kan is na dat geklungel met die Kanzy en de verhalen achteraf wel een beetje ongeloofwaardig, of niet dan?

De Kanzy was zeer goed qua geluid en niemand heeft ooit gezegd dat het niet beter kan. De Kanzy was alleen qua apparaat minder betrouwbaar. Dus nee de versterker werd niet de hemel in geprezen maar het geluid, en ja er bestaat altijd een betere match en die is nu gevonden, tot er wellicht weer een keer een andere versterker komt.

cz79

Citaat van: renes59 op november 04, 2012, 11:45:37
Dan waren de buizen mechanisch niet goed, Russische buizen misschien?

Weet ik niet, moet je Kanzy vragen

renes59

#21
Heeft denk ik ook niemand letterlijk zo verteld, maar alle verhalen die toen naar buiten kwamen waren alleen maar zo lovend dat je haast wel moest geloven dat er niet beter was. Als je dat dan leest en de verhalen nu achteraf is, bij mij althans, de geloofwaardigheid in het geding.
Op het Kanzy geluid is achteraf veel aan te merken door de luisteraars van toen, dat is nieuw, toen niet gehoord blijkbaar.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: cz79 op november 04, 2012, 11:46:46
Weet ik niet, moet je Kanzy vragen
Dat is het eerste waar je naar kijkt, als buizenliefhebber. Wat zit erop en waar komt het vandaan.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Citaat van: cz79 op november 04, 2012, 11:45:47
De Kanzy was zeer goed qua geluid en niemand heeft ooit gezegd dat het niet beter kan. De Kanzy was alleen qua apparaat minder betrouwbaar. Dus nee de versterker werd niet de hemel in geprezen maar het geluid, en ja er bestaat altijd een betere match en die is nu gevonden, tot er wellicht weer een keer een andere versterker komt.

Sorry hoor maar het geluid werd zeer de hemel in geprezen en nu is het opeens log en aangezet..... Zoals de wind waait waait mijn rokje zei mijn moeder altijd over dat soort mensen.... :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cz79

Kwestie van interpretatie, er bestaat (imo) (haast) altijd een betere match,d e Knazy was echt geweldig maar de Octave doet het net even wat beter, of meer naar mijn smaak.

Is ook allemaal een kwestie van smaak, iemand zal ongetwijfeld de Kanzy een betere match vinden dan de Octave, wat is dan beter?

cz79

Citaat van: WimPeu op november 04, 2012, 11:53:24
Sorry hoor maar het geluid werd zeer de hemel in geprezen en nu is het opeens log en aangezet..... Zoals de wind waait waait mijn rokje zei mijn moeder altijd over dat soort mensen.... :wink:
Nogmaals het geluid was ook geweldig, maar in vergelijking met de Octave (en dat weten we nu pas) is de Kanzy wat logger en wat meer aangezet, en is de Octave wat luchtiger en transparanter.

Het verschil weet je pas achteraf, ik vindt de Avalons een behoorlijke transparantie hebben, maar als ik een paar Martin Logans hoor dan zijn die van mij dicht en verstopt (in vergelijking met..)

renes59

Citaat van: cz79 op november 04, 2012, 11:54:12
Kwestie van interpretatie, er bestaat (imo) (haast) altijd een betere match,d e Knazy was echt geweldig maar de Octave doet het net even wat beter, of meer naar mijn smaak.

Is ook allemaal een kwestie van smaak, iemand zal ongetwijfeld de Kanzy een betere match vinden dan de Octave, wat is dan beter?
Dat ligt aan de oren van de specifieke luisteraar.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

Citaat van: renes59 op november 04, 2012, 11:45:37
Dan waren de buizen mechanisch niet goed, Russische buizen misschien?
Sylvana misschien?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Sander

Klopt het dat ook de geluidsdemping op het plafond is veranderd?

Ik ben een jaar of 2 geleden bij Fritz thuis geweest toen daar nog die mooie legendary set stond.

Grtz
Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

thepioneer

Ik begrijp de hele buizenhype niet zo. Ik heb hier net een audioresearch v70 thuis gehad en recente nieuwe kt90 buizen erin. En maar liefst 4 per kanaal!. Dan zie ik hier versterkers staan met 2 buizen per kanaal en die bedragen kosten niet normaal.

De versterker die ik hier thuis had die verdiende echt niet de voorkeur ten opzichte van de vincent's. Het laag was veel minder gedetailieerd, minder snel en minder diep.

Ik zie eerst bij fritz dikke ma9 bakken liggen en nu een buizen versterker met minder vermogen. Dat de gevoeligheid van zijn speakers heel hoog zijn is voor hem een groot voordeel. Muzikaal zal alles wel een vooruitgang zijn. Ik kan daar niet over oordelen want heb deze set niet gehoord. De vorige set wel en was ik ook erg van onder de indruk.

Wat ik vreemd vind dat er inderdaad mega grote verschillen zijn tussen het een en het andere. Volgens mij is het ook veel ons kent ons verhaal.

Zelf denk ik dat de buizen afvallen tegen de ma's als je er moeilijk aan te sturen luidsprekers op zet. De wilson's waren wel groot maar ook redelijk makkelijk aan te sturen.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550