Luisterbezoek STS-Digital Deel II - 12 nov

Gestart door cz79, november 04, 2012, 08:48:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cz79

Afgelopen vrijdag was deel 1 van het luisterbezoek bij STS-Digital, naar aanleiding van het vertrek van de Kanzy Kaam 1000 (mooie versterker maar veel mankementen en veel te duur) en de komst van de Octave V80 buizenversterker was het toch maar weer eens tijd om met een paar mensen Fritz met een luisterbezoek te eren.

Jowa, Chansig (buurforum), Jelle (mijn collega en maat) en ikzelf waren aanwezig die avond en iedereen had een pakket eigen CD's meegenomen. Leuk ook om Jowa weer eens te ontmoeten, de laatste keer was in mijn Monitor-Audio periode.

Ik had de huidige set al gehoord maar dat was toen de Octave er net was, maar goed de aftrap was om 1930uur, toen iedereen gesetteld was en er was bijgepraat (tot een uur of 2300 in mijn geval) was het toch maar eens tijd om wat mzuiek te gaan draaien.

De Kanzy Kaam 1000 was een mooie versterker maar klinkt/klonk in vergelijking met de huidige set, zwaar, log en aangezet, de Octave daarentegen (met zijn meer dan voldoende 2x80W op de 97dB Blumenhofers) klinkt erg dynamisch, open en mooi in balans. Wat een ontzettend grote verandering met de vorige set (lees. versterker), alles klinkt gewoon lekkerder, transparanter en open.
Het moge duidelijk zijn dat de Octave meer dan voldoende power heeft om de hoog-rendement Blumnehofers aan te sturen maar ook bij hoge volume's blijft het geluidsbeeld strak en wordt nooit scherp of vervelend.

Veel muziek is de revue gepasseerd, zoals Triggerfinger, Woven Hands, Dead can Dance, Muddy Waters, John Lee Hooker, Michael Jackson, Prince, en natuurlijk wat Sound Designs en anders STS cd's.

Kortom het was een erg gezellige en leuke luisteravond en ik kijk al uit naar Deel II (12 nov), Rob46, JRM, Whisper en ik zullen hier bij aanwezig zijn, er is nog plaats dus wie zin heeft (1930uur).

Hieronder de foto impressie;

cz79

Nog maar een paar close-ups van de Octave (erg fotogeniek zo'n buizenversterker)


xander32


cz79

#3
En de Blumenhofers (ook al erg fotogeniek):

cz79

 :-D


JohnWx

lag je nou op je rug met die foto van die woofer  :-D

Was het verschil zo anders
Weet wel dat het erg mooi is/was bij Fritz maar die Kanzy klonk toen net als een dikke motor met veel PK en gas maar half open net of hij steeds harder wilde en kon

Ja was er zoveel steeds aan de Kanzy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Die foto waar jij het over hebt, heb ik geleend dus nee ik heb niet op mijn rug gelegen.

Ja verschil is erg anders, meer transparantie en wat luchtiger allemaal, die Kanzy klonk vol en bombastisch en de Octave doet het even wat luchtiger en meer open, ik vind deze duidelijk mooier.

De Kanzy begon steevast na een aantal minuten te fluiten (de buizen dan) en als je dan een tik gaf op de buizen dan was het weer even over en dan begon het weer. Was ook niet voldoende koeling, de achterkant van de bak (dus niet waar de buizen zitten) kon je een eitje op bakken. Verder wel een prima apparaat maar je mag verachten dat je voor 50000 euro (naar beneden afgerond) dit soort problemen niet zou moeten/mogen hebben. Die Kanzy is wel al een keer of 5 teruggeweest voor reparatie/aanpassing (in een jaar tijd)

Whisper.nl

Leuk verslag CZ79.

mi. zou het weleens zo kunnen zijn dat die Kanzy op een andere set speakers
wel de sterren van de hemel speelt.

De ls en de amp. moeten een eenheid zijn samen met de bron anders wordt het nooit wat.

Tot 12/11/2012 .

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

De kanzy deed het al erg mooi, maar de Octave mooier (imo). Dan moet je wel snel zijn want echt goed gaat het volgens mij niet met Kanzy. Voor die bescheiden >50000 euro die je voor de Knazy moet neertyellen heb je heel erg veel anders wat veel en veel beter is (wederom imo)

Audiotic

Citaat van: cz79 op november 04, 2012, 08:50:53
Nog maar een paar close-ups van de Octave (erg fotogeniek zo'n buizenversterker)
Mooi opstelling! En wat een ENORME speakerkabels! Sterkstroom zeker :-) Wat zijn dat?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Niber

Citaat van: Audiotic op november 04, 2012, 11:01:15
Mooi opstelling! En wat een ENORME speakerkabels! Sterkstroom zeker :-) Wat zijn dat?




Maar indrukwekkende foto's hoor. Zal vast ook zo klinken.
Veel plezier bij het vervolg bezoek. 
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

cz79

Live cable, is helemaal hol van binnen en eroverheen zitten de geleiders in een vlecht.constructie. Shunyata doet exact hetzelfde principe, dus een holle constructie en aan de buitenkant de geleiders

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

renes59

#13
Alles lezende hier blijkt die Kanzy versterker van 50.000 euro een "kloot'n" versterker te zijn. Meerdere reparaties in een jaar tijd, voor dat geld mag je 50 jaar luisterplezier verwachten zonder ook maar een keer kapot te gaan.
Ik vind wel vreemd dat de versterker eerst de hemel in wordt geprezen maar als het er op aankomt totaal niet voldoet. Geloofwaardigheid is ver te zoeken.
Nu een Octave, gewoon een goede versterker van de plank die het nog weer veel beter doet dan de Kanzy. Dat het goed klinkt kan haast niet anders, goede spullen. Maar elke keer die overtreffende trap dat het zo goed klinkt dat het haast niet beter kan is na dat geklungel met die Kanzy en de verhalen achteraf wel een beetje ongeloofwaardig, of niet dan?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

bramdg

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart