A/V 1402 receiver stoort

Gestart door koloro, oktober 29, 2012, 12:51:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

koloro

Ik heb een CD5004 Marantz, ben er zeer tevreden over, ook als die analoog speelt. Ik ging ervan uit dat optical altijd beter zou zijn, maar niet dus. Via mijn hoofdtelefoon luister ik rechtstreeks van de CDP en niet via de NR, geweldig geluid.

De opmerking om een nieuwe flatscreen te kopen is  violent1, mijn Panasonic plasma is nog geen jaar oud, heeft een van de beste beeldweergave die ik ooit gezien heb, daar ligt het vast niet aan.

Maarre.... dat storen van die TV (om daar nog even op terug te komen) kan dat ook met mijn NR te maken hebben dan? Maw, is mijn NR gewoon kapot?

mooi autootje, mijn neefje van 6 heeft er ook zo 1.

mvrgr.

Exxar

Ik denk ook eerder dat de NR defect is. Aangezien je problemen hebt met (optisch) digitaal en HDMI zou ik eerst proberen die processor te resetten en kijken wat dat doet, en anders terug naar de winkel.

koloro

Ik ga de reset zeker uitvoeren, maar is het ook zo dat baat het niet, schaadt het dan ook niet?

Misschien een stomme vraag, maar is er ook een mogelijkheid tot een software/firmware update op de NR? :?

mvrgr.

JohnWx

Citaat van: marvin op oktober 30, 2012, 16:17:38
Een cd speler analoog aansluiten betekend dat het geluid door de dac van je cd-speler wordt verzorgd.
Sluit je hem digitaal aan dan wordt dat door de dac van je receiver gedaan.
Aan jou de keuze wat je beter vindt klinken of makkelijker vind aan te sluiten.

Het is naar mijn idee nogal kort door de bocht om te zeggen dat je een cd-speler nooit digitaal moet aansluiten.

zit er niet voor Jan piemel op  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Exxar

Citaat van: koloro op oktober 31, 2012, 09:28:37
Ik ga de reset zeker uitvoeren, maar is het ook zo dat baat het niet, schaadt het dan ook niet?

Misschien een stomme vraag, maar is er ook een mogelijkheid tot een software/firmware update op de NR? :?

mvrgr.

Misschien via een service center, maar gewoon zelf doen zal niet lukken vrees ik.

De processor resetten kan geen kwaad, ik heb dat bij mijn vorige receiver ook een paar keer gedaan.

still life

Citaat van: koloro op oktober 31, 2012, 08:17:58
Ik heb een CD5004 Marantz, ben er zeer tevreden over, ook als die analoog speelt. Ik ging ervan uit dat optical altijd beter zou zijn, maar niet dus. Via mijn hoofdtelefoon luister ik rechtstreeks van de CDP en niet via de NR, geweldig geluid.


zo sluit je de akoestiek van je ruimte uit & hoor je de blote opname..
pas als je dat geluid een beetje via je speakers te horen krijgt ben je goed bezig..  :yes:

Citeer
De opmerking om een nieuwe flatscreen te kopen is  violent1, mijn Panasonic plasma is nog geen jaar oud, heeft een van de beste beeldweergave die ik ooit gezien heb, daar ligt het vast niet aan.

ah, dacht dat het een ouwe betrof  redface  nevermind then..

Citeer
Maarre.... dat storen van die TV (om daar nog even op terug te komen) kan dat ook met mijn NR te maken hebben dan? Maw, is mijn NR gewoon kapot?.

dat kan idd zijn.. (heeft er alle schijn van)
eerst maar es resetten (wie weet..) & dan binnenbrengen ter controle..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

koloro

ik denk dat ik het optical-probleem gevonden heb, waarschijnlijk heeft het te maken met de Audio EX-functie, in de gebruiksaanwijzing staat het volgende:

Een hogere klankkwaliteit instellen
(Audio EX-functie)
U kunt de Audio EX-functie gebruiken om een hogere klankkwaliteit
in te stellen.
Druk op [SOUND MODE] tijdens de stopmodus.
• Telkens u op [SOUND MODE] drukt, verandert de display de
klankmodi in onderstaande volgorde.
De standaardinstelling
Audio EX 1
Audio EX 2
Audio EX OFF
Geluidsregelfunctie
Pitchregeling
Digitaal
uitgangssignaal
Display
Audio EX OFF: Activeren
Beschikbaar
*1
*2
Aan
Audio EX 1:
Speelt met een hogere
klankkwaliteit dan de
"Audio EX OFF"-modus.
Uitzetten
Beschikbaar
*2
Aan
Audio EX 2:
Speelt analoge audiouitvoer
met de hoogste
klankkwaliteit.
Uitzetten
Niet
beschikbaar
Uit
(tijdens de
weergave)
*3
(*1) Er worden alleen digitale signalen uitgestuurd wanneer de
instelling van de pitch-regeling op "Pitch" staat. 0".
(*2) De "Digital Out"-instelling van het menu (vblz. 16) heeft voorrang
op de Audio EX-instelling.
(*3) Wanneer u op [DISPLAY] drukt, verschijnt de display gedurende
ongeveer 3 seconden.


Als de weergave op hoogste kwalilteit staat kan dit alleen via analoog lees ik in dit verhaal.

Muziek via koptelefoon is het mooiste, maar dat hou je niet een hele dag vol.
Afgelopen zaterdag heb ik mijn "ratjetoe" van BOSE speakers plus Pioneer satelietten vervangen door een mooie complete set van de KEF (IQ), ondanks dat ze nog niet ingespeeld zijn klinkt het al vele malen beter.




still life

Citaat van: koloro op november 01, 2012, 10:17:42
ik denk dat ik het optical-probleem gevonden heb, waarschijnlijk heeft het te maken met de Audio EX-functie,

je kan idd de digitale output uitschakelen met ex1, ex2 schakelt ook je display uit (soort P.direct)

CiteerAls de weergave op hoogste kwalilteit staat kan dit alleen via analoog lees ik in dit verhaal.

:yes:

CiteerAfgelopen zaterdag heb ik mijn "ratjetoe" van BOSE speakers plus Pioneer satelietten vervangen door een mooie complete set van de KEF (IQ), ondanks dat ze nog niet ingespeeld zijn klinkt het al vele malen beter.

8-)

inclusief subwoofer ? & heb je de NR ze ook laten inmeten met de micro ?
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

koloro

Ik heb nog een sub van de Jamo staan, sluit wonderbaarlijk goed aan bij de KEF (crossover en fade goed instellen). Maar uiteindelijk komt er wel de echte  KEFsub bij. Dit weekend ff schuiven met meubels en dan alles afstellen met de micro. Eerst nog even het advies van het resetten uitvoeren, vol verwachting klopt ons hart........

koloro

Nog steeds geen mogelijkheid gehad om de reset uit te voeren, wat ik wel gemerkt heb is dat nu ook de Aplle TV aansluiting stoort (op alle poorten) evenals de radio (Humax HD kastje).

Het lijkt steeds duidelijker te worden dat er toch iets hardware matigs aan de hand is, nog even wachten op de reset en dan zal het helder zijn denk ik (dan begint de strijd met de dealer  frusty)

Ik lees in andere topics soortgelijke problemen bij andere reveivers van Marantz, is dit wellicht een bekend kwaaltje?

Exxar

Waarop wacht je dan met die reset? Dat duurt een minuut, en dan nog een vijftiental minuutjes om audyssey uit te voeren en alles in te stellen. En dan weet je ook meteen of de reset het probleem oplost of niet.

koloro

@ EXXAR,
je hebt helemaal gelijk, qua tijd dan.
Zit alleen nog met een kleine vebouwing waarna alles veranderd in opstelling.
Zou natuurlijk nog steeds een snelle reset kunnen doen uiteraard, maar het komt er deze (doorde)week helaas niet van  :no:.
Baal er zelf net zo van :-(

koloro

#28
Eindelijk tijd om de reset uit te voeren; ik houd de skip toetsen op de afstandsbediening ingedrukt (is er trouwens maar 1) en de enter en return op de NR ook. Nu wachten op dat het display gaat knipperen,........tevergeefs. Wat ik ook probeer en hoe vaak, geen knipperend display. Wel hoor ik bij de eerste keer een mechanische klik, net zoals bij het in/uit schakelen.
Dan maar even de instellingen checken of die veranderd zijn, niet dus.
Omdat ik nieuwe speakers heb start ik toch maar even de auto setup op, micro aangesloten en draaien maar.

Alles weer opnieuw ingesteld, even kijken wat de Bluray en de TV doet.  :eerie: Hetzelfde resultaat, geen verbetering dus.

Weet iemand of ik de reset verkeerd uitvoer of dat die toch is gebeurd maar dit niet helpt bij mijn problemen van het HDMI-bord?
Begin er toch steeds meer van te balen hoor. Toch weer een zondagmiddag aan gespendeerd zonder resultaat.

koloro

Inmiddels is mijn NR1402 anderhalve week in reparatie geweest, de software is vervangen (ik vemoed dat er de software van de 1403 in zit).

Het probleem lijkt opgelost, de storingen zijn niet meer zichtbaar dus zullen ze wel weg zijn.

Iedereen bedankt voor zijn goede adviezen, ik zal het forum wel blijven volgen, staan veel interessante onderwerpen en tips op.

Groeten.