Voorstel.........

Gestart door Rob46, september 23, 2012, 16:50:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Het is officieel Herfst. De avonden worden weer korter en kouder. Persoonlijk vind ik dit jaargetijde gekoppeld aan het audiofiele luisteren, erg prettig en een extra dimensie van sfeer toevoegen.

Lijkt het jullie iets om niet eens thuis een meet and greet te organiseren, maar om op een andere locatie van verschillende audiofiele opstellingen te genieten? Bijvoorbeeld een ruimte waar Marantz Vintage componenten (werkend) staan opgesteld en een ruimte waar de 'hedendaagse' componenten (werkend) staan opgesteld.

Dit zou misschien mogelijk gemaakt kunnen worden door de tussenkomst en samenwerking met een audiovereniging in het midden van het land, of als deze dit plan niet zien zitten, dat dit door ons zelf wordt georganiseerd.

Alles valt of staat echter met de bereidwillendheid van de forumleden. Er zal bijvoorbeeld apparatuur door de forumleden zelf 'ten toon gesteld' moeten worden. Voorbeeld: 2 sets modern in een ruimte en 2 sets Vintage in een andere ruimte.

Mocht er de bereidwillendheid zijn en zonder tussenkomst van de audiovereniging, dan heb ik eventueel wel in Harderwijk de fascilitaire mogelijkheid (inclusief ruimte). Een kleine tegemoetkoming in de kosten voor een hapje en drankje is dan iets wat er tegenover moet staan. Ik heb begrepen dat dit ook erg belangrijk is  :yes:

Enfin, het kan ook maar zo zijn dat alles kleinschalig prima is, en dan moeten we dat vooral in stand houden! notworthy Dan laten we deze brainstormsessie voor wat het is.....oh ja, de maand waneer dit alles plaats zou kunnen vinden: december......

Andere ideeën?

Cornelis1921

:yes: Rob, mijn idee; lijkt mij leuk en gezellig! Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

#2
 violent1  Ik begrijp het.....Het forum en her en der een mini meet and greet, dat spreekt naar alle waarschijnlijkheid de meeste mensen van dit forum meer aan. Prima! Wellicht een volgende keer meer succes!  notworthy

QuattroNL

Citaat van: Rob46 op oktober 02, 2012, 16:59:40
violent1  Ik begrijp het.....Het forum en her en der een mini meet and greet, dat spreekt naar alle waarschijnlijkheid de meeste mensen van dit forum meer aan. Prima! Wellicht een volgende keer meer succes!  notworthy
Ik snap bovenstaande niet echt maar ik vind het een zeer goed idee!
Ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe een vintage set zich verhoudt tot een moderne set.
Lees graag hoe en wat.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

thepioneer

Ik vind het een leuk idee alleen voor mij niet haalbaar. De componenten zijn dusdanig groot en zwaar dat het niet zo makkelijk even te pakken is.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Blue dolphin

Lijkt mij best leuk om daarbij een keer aanwezig te zijn.

toch weer wat leren van home audio en de opbouw ervan. (klank ervaring)