SR5500 en dig-in coaxiaal

Gestart door marc, november 13, 2005, 20:29:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marc

Ik heb onlangs mijn SR5500 aangeschaft en ben daar zeer enthousiast over. Ik ben een absolute leek en zoek daarom hulp bij de deskundigen.  Ik begrijp nl. het volgende niet.
1. Ik heb mijn JVC-DVD-speler (welke ik binnenkort vervang) via de coaxiale digital-in aangesloten. De receiver heeft twee van die ingangen, maar herkent mijn DVD-speler slechts via ??n ingang. Stop ik de stekker in de andere ingang dan wordt er geen bron geselecteerd. Ligt dat nu aan mijn JVC of aanmijn receiver (zou ??n van die ingangen van mijn receiver defect zijn)?
2. Het andere vreemde is dat mijn DVD speler als CD-speler (nl. CD-digital) wordt herkend. Als ik aan de input-selecter draai en de DVD-bron komt te voorschijn wordt die niet herkend.

Nu dacht ik vanmiddag de oplossing te hebben gevonden en heb toen ook nog mijn dvd-speler via de analoge-audio ingang aangesloten (dus naast de coaxiale). Het wordt nu nog gekker. Een dvdtje wordt alleen afgespeeld als ik de bron op CD-digital zet. Een cdtje wordt zowel afgespeeld via de bron CD-digital alswel via DVD-analog.
3. Weet iemand hoe dat nu weer kan.

Hoewel het misschien allemaal niet al te veel uitmaak, laat het mij maar niet los.  
Ik zou het erg waarderen als iemand mij uit de brand helpt.

groet Marc

Maurice

Citaat van: marc
1. Ik heb mijn JVC-DVD-speler (welke ik binnenkort vervang) via de coaxiale digital-in aangesloten. De receiver heeft twee van die ingangen, maar herkent mijn DVD-speler slechts via ??n ingang. Stop ik de stekker in de andere ingang dan wordt er geen bron geselecteerd. Ligt dat nu aan mijn JVC of aanmijn receiver (zou ??n van die ingangen van mijn receiver defect zijn)?


Ik zie dat je idd twee ingangen hebt (links), gemarkeerd met 1 en 2.