M&G Zoldar 12 maart

Gestart door Zoldar, februari 20, 2012, 17:45:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

 :-D
We willen natuurlijk wel een langere recensie dan 1 woord.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Auto's. Muziek. Bier. Good Fun  :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Of zoals de Duitsers zeggen..Wein, Weib und Gesang

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Citaat van: lo op maart 13, 2012, 20:26:24
:-D
We willen natuurlijk wel een langere recensie dan 1 woord.

ow zeg dat dan  clown1 komt eraan later op de avond  byebye

Marantz 81

Gisterenavond bij Fransisco wezen luisteren,

Toen ik aankwam dat ik van we gaan plaatjes draaien ,maar nee  :no: hij had alleen interesse in men nieuwe auto gelijk de schoenen aan  :-D ja was leuk we zijn allebei echte autoliefhebbers met een voorkeur voor Honda

We hebben eerst een bakkie gedaan met achtergrond muziek ,en daarna zowel via de platenspeler als via de bleu ray (alleen als loopwerk ) en de moon Dac , we hebben van alles geluisterd Dire straits,pink floyd ,Marrilion,Armin van buren,Diana krall (wat een mooie opname ) enzv

Wat mij direct opviel was het enorm open en schone hoog en een mooi midden gebied en het geheel vrij strak klinkt ,stereo beeld snelheid en plaatsing was erg goed ook het laag was duidelijk aanwezig maar zou voor mij zelf uit de speakers wat warmer/voller mogen zijn de Sub geeft daar een mooie aanvulling aan ( ook zonder geluisterd ) zij het dat die nog niet perfect geintegreerd was ,ook nog rondgelopen door de ruimte en achter het bankstel gelijk een onrustige boombass ,maar niet op de luisterplek  pompom

We hebben onder het genot van een koud biertje ( Proost ! )  lekker zitten genieten van de muziek  :yes:

Ook de kwaliteit van de gedraaide LP,s was heel duidelijk waarneembaar en ik vondt het een erg mooie luistervaring via de LP omdat het je geen moment ongemoeid laat en je nog wel meer betrokken lijkt te raken bij de muziek

Tot binnenkort bij mij  byebye

lo

Kijk, weer een mooi verslagje gemaakt Arjan van een leuke luisteravond  pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Paul

Citaat van: lo op maart 14, 2012, 19:19:48
Kijk, weer een mooi verslagje gemaakt Arjan van een leuke luisteravond  pompom
Vooral dat koude biertje, heel belangrijk.   :yes:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zoldar

#22
Aangezien we allebei car nuts zijn met een voorliefde voor hoogtoerige motoren en circuits, toch eerst even naar de Civic gaan kijken. Nette auto, met 60K op de teller, nieuw interieur en een prima zit positie, de pook precies waar je hem hebben wilt als je je handen aan het stuur wilt houden.

We hebben wat zitten spelen met de phase knop van de sub maar dat is nog best lastig. De Sub stond met de baffle op dezelfde lijn met de fronts.

Op vinyl hebben we dire straits private investigations en welcome to the machine van pink floyd gedraaid (2011 remaster). Die nieuwe remaster is toch wel lekker hoor.

Het nummer spanish stairs van toto was voor mij nieuw. Moet ik ook wat van in huis halen.

Met een koud pilsje erbij nog wat naar Marillion geluisterd. Die jongens weten wat een mooie opname is met name bekkens. Maar de avond was wel erg snel voorbij want ik zag veel meer CD's op tafel liggen waar ik nog naar wil luisteren. 

Wordt vervolgd bij Marantz 81. Waar we met de bank wat gaan schuiven  :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

lo

Citaat van: Zoldar op maart 14, 2012, 19:28:18
We hebben wat zitten spelen met de phase knop van de sub maar dat is nog best lastig. De Sub stond met de baffle op dezelfde lijn met de fronts.

Indien je hem niet goed geintegreerd krijgt, misschien nog een idee om onze "sub dokter" stadiumIII uit te nodigen?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

docter, docter, what is wrong with me.......
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Mooi verslag Arjan, was erg gezellig zo te lezen.

En, het klopt betreft de opmerking van Leo, de Sub dokter heeft mijn Sub ook een stuk beter gemaakt.
Verder veel succes straks bij Arjan.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Zoldar

#26
Als het even kan doe ik op maandag een muziekavond. Geheel toevallig is dan ook de vrouw even weg  :angel:

Gisterenavond onder het genot van een biertje samen met een vriend wat plaatjes geluisterd.
Bank naar achteren en speakers de kamer in geeft de meest tastbare stereobeeld en wat voller, warmer geluid. (hoewel het netsnoer daar ook aan heeft bijgedragen maar dat is open voor uhmm discussie).

Op vinyl
David Bowie - ziggy stardust, wat jong ventje was dat toen noch, ook qua stem. Hier zou ik aan moeten wennen.
The Black Angels - Phosphene Dream, Indie rock bandje. spelen lekker door en hebben zich goed laten inspireren door de 60 ties en 70 ties. En waarschijnlijk ook niet geheel nuchter op deze psychedlische effecten gekomen.
David Crosby - If I could only remember my name, ja zo deden ze dat. De wie is wie van flower power staat hier op  te spelen. Lekker relaxte muziek man  :mrgreen:. de opname is echt prima en de guitaren en cymbals klinken heerlijk helder uit de speakers.
Jean Michel Jarre - Equinoxe, de soundscape die hier wordt neergezet gaat ver buiten de speakers om en er komt verbazingwekken veel bass van deze plaat. er zit ondanks de helderheid een bepaalde softheid aan deze oude synthezizers. Was dit het begin van Trance?
Pink Floyd - Wish you were here 2011,  :-o de moeder aller remasters. nog nooit heeft dit album zo helder, fris en stevig geklonken. Alsof het gisteren is opgenomen. Geen geforceerd hoog of opgepompte bas. gewoon meer mee krijgen van het origineel.
Portishead - Dummy, he eindelijk iets wat niet uit de oudheid komt. bij sommige muziek vraag je je af of het mooier wordt naarmate je set analytischer wordt. Bij de eerste klanken denk je bijna dat het kapot geanalyseerd wordt. Je hoort goed dat het samples zijn en dat is niet altijd even fijn. Maar dan komt de beat er lekker stevig en neemt de stem center stage...en laat je niet meer los. Mooi gezongen en de zangeres staat praktisch in je kamer te zingen/hijgen zo u wil.

omdat we niet op verstokte vinyl-heads willen lijken gaat de DAC verder met 24bit/48khz versie van Procupine Tree's Fear of a Blank Planet, geript van de DVD - Audio. Cymbals vuurwerk en drums die kamer vullen met luchtdruk. Air guitar time.

De Graaf gaat uit en we gaan op de Onkyo verder om de 5.1 DTS mix van Porcupine Tree DVD-Audio. Super gaaf. Asboluut geen afgang in kwaliteit voor de Onkyo wat mijn vriend positief verbaasde. Het geluid rondom afgemixt en de absolute controle in de bass is aanstekelijk. De Onkyo deed het decoderen voor de blu-ray speler.
Aangezien we de smaak te pakken hadden ging de SACD van Nine inch nails in de Sony DVD/SACD speler. Dat viel even tegen. kan aan de mix liggen maar het klonk wat leeg, lean, weinig bass en het hoog had geen lucht.
Switch naar de SACD van Pink Floyd's DSOTM in 5.1 bracht wat beter kwaliteit. Maar over het algemeen was de Onkyo die een meer natuurlijke sound bubble maaakte.

Afgelsoten met een potje gran turismo 5. want dat moet.  :-D
   

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Paul

Wat kan het leven toch mooi zijn.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site