[SR6004] Audyssey verknalt stereo, ook in Pure Direct

Gestart door pameijer, februari 10, 2012, 10:00:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pameijer

Ik heb al vaker op dit forum mijn ongenoegen geuit over de stereokwaliteiten van mijn SR6004. Nadat ik mijn SR6004 had opgeblazen (zie voor de oorzaak hier) istie ter reparatie naar Elst gegaan. Ik had meteen aangegeven dat de geluidskwaliteit niet best was. In Pure of Source Direct was het geluid al helemaal plat, en de bas totaal verdwenen. Na reparatie was alles weer een stuk frisser. In Direct-modus ook weer goed genietbaar, inderdaad ietsjes beter dan zonder Source Direct.

Nadat ik echter eergister Audyssey opnieuw had ingesteld was ik weer terug bij af. Mèt Audyssey was het alsof er een loudnessknop was ingedrukt met overdreven benadrukking op alle frequenties. Klinkt eventjes lekker vol, maar na 5 minuten erg vermoeiend. En met een bassline zoals die van Waylon - Jealousy (Spotifylink) was het één flinke boembas. De Adèle Live bluray was ook erg vermoeiend in surroundmodus met Audyssey.

Het idiote is echter dat ook de geluidskwaliteit in Pure of Source Direct weer belabberd was. Dit zou in principe niets uit moeten maken, aangezien alle processing dan wordt gebypassed. Maar toch, zò veel slechter is niet te missen. Alle bas verdween, en het geluid bleef aan de speaker plakken. Gelukkig had ik voordat ik Audyssey had ingeregeld de instellingen opgeslagen. Nadat ik die had teruggezet was alles weer goed, dus nu maar handmatig de surroundspeakerinstellingen afregelen. De verbetering in geluid had dus niets met de reparatie te maken, maar met het feit dat de SR6004 naar fabrieksinstellingen was gereset helaas.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Zoldar

Nope.

Maar met die receivers weet je nooit wat ze in hun schild uitvoeren. Veel tijd er in steken en handamatig ALLES UIT zetten.

night stand, dynamic volume, alles wat je tegenkomt en iets aan het geluid doet op uit. Link met anders systemen uit. picture processing uit. 

Dwing hem om even gewoon stereo amp te zijn. sluit 1 analoge bron aan en ga dan met je speakers en bank in de weer. De basis in stereo moet goed zijn. de rest kan naar geelang het iets voor jou toevoegd aan.


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Janver

Citaat van: pameijer op februari 10, 2012, 10:00:27
De Adèle Live bluray was ook erg vermoeiend in surroundmodus met Audyssey.


Lijkt me sterk.
DTS-HD of HD-MA worden niet ondersteund in Audyssey door SR6004.
Hier kan uw reclame staan!

pameijer

Citaat van: Janver op februari 10, 2012, 12:30:23
Citaat van: pameijer op februari 10, 2012, 10:00:27
De Adèle Live bluray was ook erg vermoeiend in surroundmodus met Audyssey.


Lijkt me sterk.
DTS-HD of HD-MA worden niet ondersteund in Audyssey door SR6004.

Het was een 1080p mkv met een DTS-audiospoor, geen fysieke bluray. Geen DTS-HD. En geloof maar gewoon wat ik hierboven geschreven heb, het is echt zo  :yes:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin


Perfect_audio

Citaat van: pameijer op februari 10, 2012, 10:00:27
Ik heb al vaker op dit forum mijn ongenoegen geuit over de stereokwaliteiten van mijn SR6004.....

...Na reparatie was alles weer een stuk frisser. In Direct-modus ook weer goed genietbaar, inderdaad ietsjes beter dan zonder Source Direct.
Nadat ik echter eergister Audyssey opnieuw had ingesteld was ik weer terug bij af........

...Het idiote is echter dat ook de geluidskwaliteit in Pure of Source Direct weer belabberd was. Dit zou in principe niets uit moeten maken, aangezien alle processing dan wordt gebypassed. ...

....De verbetering in geluid had dus niets met de reparatie te maken, maar met het feit dat de SR6004 naar fabrieksinstellingen was gereset helaas.

Als alleen een flinke reset de boel weer in order brengt, dan lijkt het er op dat de software niet doet wat het zou moeten doen. De verschijnselen duiden m.i. daar op.
Groningen is voor mij ver weg, anders zou ik daar graag eens naar kijken.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

still life

Citaat van: pameijer op februari 10, 2012, 10:00:27
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Zijn er meer mensen met deze ervaring?

lees je wel vaker, dat men denkt het zelf/manueel beter te kunnen afregelen..

behoudens verdere defecten aan je SR, denk ik eerder:
pamei verknalt adsy  :-D

(meting/opstelling/afstelling/speakergebruik/onwil tot sub-integratie)

=> Audyssey verknalt stereo, ook in Pure Direct  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Stadium III

Pure direct einde Audyssey
DTS Master en Dolby HD einde Audyssey

Dussss  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

AkTeVox

Citaat van: Zoldar op februari 10, 2012, 11:07:32
Nope.

Maar met die receivers weet je nooit wat ze in hun schild uitvoeren. Veel tijd er in steken en handamatig ALLES UIT zetten.

night stand, dynamic volume, alles wat je tegenkomt en iets aan het geluid doet op uit. Link met anders systemen uit. picture processing uit. 

Dwing hem om even gewoon stereo amp te zijn. sluit 1 analoge bron aan en ga dan met je speakers en bank in de weer. De basis in stereo moet goed zijn. de rest kan naar geelang het iets voor jou toevoegd aan.

Bij de SR14 geen probleem mee.   :-D :-D :-D :-D

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Perfect_audio

Citaat van: Stadium III op februari 10, 2012, 17:21:24
Pure direct einde Audyssey

JA

Citaat van: Stadium III op februari 10, 2012, 17:21:24
DTS Master en Dolby HD einde Audyssey

:no:

Ook bij deze bronnen kun je voor Audyssey kiezen en waarom ook niet? Bij verandering van de bron verandert de kamerakoestiek immers niet. Daarvoor is Audyssey.

Dussss  :-D

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Stadium III

Laast een Sr 6004 nog onder ogen gehad en bij selectie DTS MASTER HD einde Audyssey
Dolby digital en gewoon DTS wel Audyssey
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Janver

Citaat van: Stadium III op februari 10, 2012, 21:21:12
Laast een Sr 6004 nog onder ogen gehad en bij selectie DTS MASTER HD einde Audyssey
Dolby digital en gewoon DTS wel Audyssey

Helaas heb je gelijk!

Maar ook zonder Audyssey klinken de meeste Blu-Ray's goed. Ook Adèle!

Maar een mkv zonder HD audio heeft niks met Blu-ray te maken.

Ik luister muziek meestal in pure direct, hetgeen simpelweg aangenamer is; bij Audyssey van SR6004 minder detail en teveel bass, minder evenwichtig geluid.

Er zit ook veel verschil tussen source direct en pure direct, in het voordeel van Pure direct! Vind ik persoonlijk wel vreemd(Sonos analoog aangesloten).
Hier kan uw reclame staan!