[SR6004] Audyssey verknalt stereo, ook in Pure Direct

Gestart door pameijer, februari 10, 2012, 10:00:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pameijer

Ik gebruik geen HDMI dus heb sowieso geen DTS MA- of DD HD-invoer naar de SR6004. Maar dat is ook niet het punt.

Waar het mij om gaat is dat de Pure of Source Direct-stand beïnvloed wordt door het wel of niet inregelen van de SR met Audyssey. Graag heb ik een discussie hoe dit zou kunnen en of er meer mensen met hun SR6004 mindere ervaringen hebben met Audyssey. Wat Janver hieronder schrijft kan ik beamen, ook bij mij teveel bass en weinig detail.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Zoldar

Zit hier ook wat te spelen met Audessy voor Stereo weergave. (na inregelen met 8 punts piep)

Lp van Soundgarden in Pure audio - alles prima, zanger dead center in het midden
in stereo met audessy - de hele soundstage weg, zanger met een zaag doormidden en in dubbel mono uit de boxen. Audessy uit zetten brengt de zaak weer terug naar normaal.

Met een slag om de arm. Audessy: Leuk voor films maar zet het uit voor muziek.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Stadium III

Ik heb in de M&G een luisterdag voorgesteld
Jullie zijn welkom om eens met jullie cd's end te komen en te luisteren wat Audyssey kan doen iig
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Perfect_audio

Citaat van: Stadium III op februari 10, 2012, 21:21:12
Laast een Sr 6004 nog onder ogen gehad en bij selectie DTS MASTER HD einde Audyssey
Dolby digital en gewoon DTS wel Audyssey

Als dat inderdaad zo is, dan is dat een ongelukkige keuze van Marantz. Weer zo'n foute keuze, net als de goedkope versie van Audyssey die ze aanbieden. Helaas...

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Perfect_audio

Citaat van: Zoldar op februari 11, 2012, 00:36:17
Zit hier ook wat te spelen met Audessy voor Stereo weergave. (na inregelen met 8 punts piep)

Lp van Soundgarden in Pure audio - alles prima, zanger dead center in het midden
in stereo met audessy - de hele soundstage weg, zanger met een zaag doormidden en in dubbel mono uit de boxen. Audessy uit zetten brengt de zaak weer terug naar normaal.

Met een slag om de arm. Audessy: Leuk voor films maar zet het uit voor muziek.

Ik weet niet wat voor een avr je gebruikt, maar als het resultaat is zoals je het beschrijft dan is er iets goed fout (gedaan). Ik heb zelf nooit een eenvoudige versie van Audyssey gehad, dus ik kan niet uit ervaring spreken. Ik zou zo'n apparaat wel eens aan de tand willen voelen om te ervaren wat de mogelijkheden zijn.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Zoldar

Citaat van: Stadium III op februari 11, 2012, 08:02:26
Ik heb in de M&G een luisterdag voorgesteld
Jullie zijn welkom om eens met jullie cd's end te komen en te luisteren wat Audyssey kan doen iig

Super. Waar in NL en wanneer? Ben benieuwd en sta er open voor.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Citaat van: Perfect_audio op februari 11, 2012, 09:52:18
Citaat van: Zoldar op februari 11, 2012, 00:36:17
Zit hier ook wat te spelen met Audessy voor Stereo weergave. (na inregelen met 8 punts piep)

Lp van Soundgarden in Pure audio - alles prima, zanger dead center in het midden
in stereo met audessy - de hele soundstage weg, zanger met een zaag doormidden en in dubbel mono uit de boxen. Audessy uit zetten brengt de zaak weer terug naar normaal.

Met een slag om de arm. Audessy: Leuk voor films maar zet het uit voor muziek.

Ik weet niet wat voor een avr je gebruikt, maar als het resultaat is zoals je het beschrijft dan is er iets goed fout (gedaan). Ik heb zelf nooit een eenvoudige versie van Audyssey gehad, dus ik kan niet uit ervaring spreken. Ik zou zo'n apparaat wel eens aan de tand willen voelen om te ervaren wat de mogelijkheden zijn.

ron

Onkyo NR-TX709 met als me niet vergis Audessy multEQ XT. 8 punts calibratie gedaan. vanachter een gesloten deur met glas. zal de calibratie nog eens overdoen.

als dit de verkeerde versie is ben ik blij dat het uit kan. De amp doet het prima zonder aud.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Perfect_audio

Citaat van: Zoldar op februari 11, 2012, 10:16:40
Onkyo NR-TX709 met als me niet vergis Audessy multEQ XT. 8 punts calibratie gedaan. vanachter een gesloten deur met glas. zal de calibratie nog eens overdoen.

als dit de verkeerde versie is ben ik blij dat het uit kan. De amp doet het prima zonder aud.

Nee, dat is een op zich goede versie om een aangenaam resultaat te verkrijgen.
Metingen overdoen heeft vaak niet zo'n zin, omdat je herhaalt wat je al eerder hebt gedaan. Het resultaat zal overeenkomstig zijn.
De kunst is om te achterhalen wat er niet goed gaat tijdens de metingen en dat aan te passen.
Maar van achter mijn pc gaat dat niet lukken.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

WimPeu

Ik heb ook een Onkyo met deze Audyssey versie en bij mij gaat het wel goed. De stemmen helemaal in het midden met stereo..dat ik wat minder gecharmeerd ben van de EQ van Audyssey met stereo staat daar verder los van.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Citaat van: Zoldar op februari 11, 2012, 10:10:53
Citaat van: Stadium III op februari 11, 2012, 08:02:26
Ik heb in de M&G een luisterdag voorgesteld
Jullie zijn welkom om eens met jullie cd's end te komen en te luisteren wat Audyssey kan doen iig

Super. Waar in NL en wanneer? Ben benieuwd en sta er open voor.

http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=8160.0
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

still life

Citaat van: pameijer op februari 10, 2012, 23:28:40

Waar het mij om gaat is dat de Pure of Source Direct-stand beïnvloed wordt door het wel of niet inregelen van de SR met Audyssey. Graag heb ik een discussie hoe dit zou kunnen en of er meer mensen met hun SR6004 mindere ervaringen hebben met Audyssey. Wat Janver hieronder schrijft kan ik beamen, ook bij mij teveel bass en weinig detail.

de grootste invloed (die meekomt van adsy) zijn uw channel-lvl instellingen:
(die goed afstellen/matchen in level loopt meestal fout)

* beetje onbalans zorgt (bij kritisch luisteren) al voor een scheef stereobeeld
* de verschillende freq respons L vs R in de kamer tss de fronts draagt daar nog verder aan bij
* pak nog wat onbalans vanuit de analoge bron mee & je bent helemaal 'het heertje'  :-D


Citaat van: Perfect_audio op februari 11, 2012, 10:37:47
De kunst is om te achterhalen wat er niet goed gaat tijdens de metingen en dat aan te passen.
Maar van achter mijn pc gaat dat niet lukken.

ron

:yes:


Citaat van: WimPeu op februari 11, 2012, 10:44:44
Ik heb ook een Onkyo met deze Audyssey versie en bij mij gaat het wel goed. De stemmen helemaal in het midden met stereo..dat ik wat minder gecharmeerd ben van de EQ van Audyssey met stereo staat daar verder los van.

met D.EQ heb je idd sneller wat kleuring, in functie v/h volume
zonder sub probeert adsy nog te redden wat te redden valt, met name oversturing v/h laag..


Citaat van: Stadium III op februari 10, 2012, 21:21:12
Laast een Sr 6004 nog onder ogen gehad en bij selectie DTS MASTER HD einde Audyssey
Dolby digital en gewoon DTS wel Audyssey

was daar geen workaround voor (als gedecodeerde stream laten uitsturen)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300