Nieuwe audio set, Hij is binnen :-D

Gestart door christianrocks, december 11, 2011, 19:18:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op december 18, 2011, 12:55:49
Citaat van: John Wx op december 18, 2011, 12:54:35
SR 6005 is ook genieten

bij broeder jwx ?  :-D

Volgens mij heb jij de enige SR die netjes op dinsdag in elkaar gezet is door Kennie zelf en het 100% doet  :-P


of ben jij gewoon iemand die de RTFM geheel doet ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

christianrocks

Over budget gesproken: Ik heb €.3000,- voor audio en €.2000,- voor tv Samsung D8000 46".

Marantz 81

Das krap 3000 als je ook de SR7005 wil

Ik zou deze set gaan ophalen  pompom

http://www.correct.nl/artikel.php?SUBMENU=Assortiment&ARTNR=431572

http://www.correct.nl/artikel.php?SUBMENU=Assortiment&ARTNR=431563

Later eventueel nog een cd of platenspeler erbij

en daarna op je gemak diverse speakers gaan beluisteren  byebye

Marantz 81


JohnWx

Citaat van: christianrocks op december 20, 2011, 19:09:38
Over budget gesproken: Ik heb €.3000,- voor audio en €.2000,- voor tv Samsung D8000 46".

Je hebt 150 euro meer voor audio is nu een Cashback aktie van 150 euro  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

christianrocks

#37
Samsung wordt vandaag of na de kerst geleverd. Ligt eraan hoe druk de jongens het vandaag hebben.

Update:

Ze hebben de tv afgeleverd. Wat een geweldig apparaat en een kwaliteit van beeld. Ik heb nu een samsung d8000 46" staan.

christianrocks

#38
Ik wil toch voor de marantz SR 6006 gaan.

Nu heb ik een andere vraaag i.v.m. de center speaker. Kan ik de samsung d8000 "46 ook als center speaker instellen op de marantz SR 6006 als ik een film ga kijken? Want ik zit namelijk met de plaatsing van de center speaker. Ik kan hem straks wel plaatsen, maar dan moet ik hem onder in de kast plaatsen, maar dan staat hij niet precies in het midden (zie foto) of zal dat niet zo een groot verschil maken als hij iets naar rechts staat?


still life

Citaat van: christianrocks op december 30, 2011, 08:26:41
Ik wil toch voor de marantz SR 6006 gaan.

Nu heb ik een andere vraaag i.v.m. de center speaker. Kan ik de samsung d8000 "46 ook als center speaker instellen op de marantz SR 6006 als ik een film ga kijken?

wordt moeilijk.. het is of geluid over je SR of via je tv-speakers

weet niet wat voor speakers je gaat inzetten, maar er zijn een aantal opties:



of zelf wat voorzien a/d muur..



hierbij hang je uw scherm op a/d muur & komt de center dan op je kast..

of zoiets bvb:



in een vierkante omkasting, waar je gewoon het scherm kan bovenop zetten..

ps: volgens de regels v/d kunst moet je center dan weer op lijn liggen met je fronts (tweeterhoogte)   :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

christianrocks

Bedankt voor je reactie.....

Ik denk dat ik de a serie van Boston Acoustics ga in zetten: http://www.bostona.eu/nl/loudspeakers_center_a225c.php

Ligt eraan hoe het me bevalt na het luisteren.

Daarom dacht ik misschien tv zelf als center en bijv. de A26 front en back.
Maar als dat niet gaat met de tv moet ik kijken voor de a225c.

still life



die is 40 breed op 22.5 diep, kan je samsung rustig bovenop of het scherm gewoon aan de muur hangen..

ps²: back aansluitingen niet gebruiken voor surround bij een 5.1  :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

christianrocks

Moet je me even verder uitleggen met back aansluitingen.
Want dit is voor mij het eerst dat ik een echte versterker ga aanschaffen.

still life

backs horen bij een 7.1 surround setup, voor 5.1 werk je met surrounds ergens opzij v/d luisterpositie
die kun je evt wel achterop zetten maar als je op je AVR deze aansluit als backs krijgen ze geen aansturing..

of je zal enkel je fronts + center horen, en enkel bij 7.1 audiotracks de backs te horen krijgen
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

christianrocks

Bedankt voor de tip en uitleg. Ik kan nou langzaam aftellen.... volgende week ga ik luisteren.

Voor iedereen een fijne jaarwisseling toegewenst.