m'n frontspeakers hebben meer power nodig!

Gestart door QuattroNL, november 28, 2011, 17:06:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: Maurice op november 28, 2011, 18:59:43
Citaat van: Marco op november 28, 2011, 18:56:39
Citaat van: QuattroNL op november 28, 2011, 18:51:54

Het gaat me om het geheel. De receiver loopt nu, voor m'n gevoel, op z'n tenen. Ik wil wat meer reserves. Een dedicated stereo amp is daar gewoon beter in.
:no:
:yes:
:no:

Een receiver heeft op het moment dat je slechts 2 kanalen gebruikt net zoveel reserves als een stereo amp ,ga ik voor het gemak even van mijn eigen situatie uit waarbij de Rotel Audio Alchemy combi veel eerder over z'n nek ging dan de Onkyo 1007 receiver .
Maar goed dat is appels met peren vergelijken ,de speakers van mij hebben een royaal rendement en hebben een nominale impedantie van 4 Ohm .

Ik blijf erbij je kan tientallen kabels en versterkers erbij pakken om het geluid ietsiepietsie te veranderen ,wil je echt een verandering horen en zeker meer fundament in het totale geluidsbeeld dan ontkom je gewoon niet aan forse vloerstaanders .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Cornelis1921 op november 28, 2011, 19:04:28
Citaat van: Maurice op november 28, 2011, 18:59:43
Citaat van: Marco op november 28, 2011, 18:56:39
Citaat van: QuattroNL op november 28, 2011, 18:51:54

Het gaat me om het geheel. De receiver loopt nu, voor m'n gevoel, op z'n tenen. Ik wil wat meer reserves. Een dedicated stereo amp is daar gewoon beter in.
:no:
:yes:
:yes: Sometimes H.T. sucks.
In het geval van Maurice snap ik dat wel ,hij kan er namelijk niet mee overweg  :schater: ...... zag je Zondag hoe hij naar de afstandbediening keek  :-D ,alsof het iets nieuws is  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op november 28, 2011, 18:51:54
Ik verwacht ook niet dat ik met meer power opeens (meer) bass ga horen.
Het gaat me om het geheel. De receiver loopt nu, voor m'n gevoel, op z'n tenen. Ik wil wat meer reserves. Een dedicated stereo amp is daar gewoon beter in, vandaar m'n idee om wat krachtigs achter m'n receiver te zetten.

daar heb je een goed punt


je gevoel


en dat is een lastige faktor maar wel erg belangrijk en je gevoel moet goed zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Citaat van: Marco op november 28, 2011, 19:10:29
wil je echt een verandering horen en zeker meer fundament in het totale geluidsbeeld dan ontkom je gewoon niet aan forse vloerstaanders .

Denk ook in deze richting, zie mijn vorige bijdrage, afhankelijk van de grootte van de luisterruimte.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Citaat van: lo op november 28, 2011, 19:13:59
Citaat van: Marco op november 28, 2011, 19:10:29
wil je echt een verandering horen en zeker meer fundament in het totale geluidsbeeld dan ontkom je gewoon niet aan forse vloerstaanders .

Denk ook in deze richting, zie mijn vorige bijdrage, afhankelijk van de grootte van de luisterruimte.
Dus we zijn het in ieder geval met elkaar eens dat het een kwestie van akoestiek/luidsprekers is  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Inderdaad, wil je een groots geluid uit kleine luidsprekers horen dan zet je maar een koptelefoon op.... :-D




(Hier had uw tekst kunnen staan).


lo

Citaat van: Marco op november 28, 2011, 19:15:21
Dus we zijn het in ieder geval met elkaar eens dat het een kwestie van akoestiek/luidsprekers is  :yes:
[/quote]

Hmmmmmm.......... :-D
Maarrrrrrrr..... mijn verhaal was breder hè zoals je kunt lezen :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Mijn verhaal toch ook  :-D

Ik heb evt nog wel een setje speakers die ik ter beschikking wil stellen om mijn betoog kracht bij te laten zetten ,misschien wil Fritz zijn gear + ruimte ter beschikking stellen ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

Je weet dat Fritz zijn set een ware metamorfose heeft ondergaan? :-o
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: Marco op november 28, 2011, 19:10:29
Citaat van: Maurice op november 28, 2011, 18:59:43
Citaat van: Marco op november 28, 2011, 18:56:39
Citaat van: QuattroNL op november 28, 2011, 18:51:54

Het gaat me om het geheel. De receiver loopt nu, voor m'n gevoel, op z'n tenen. Ik wil wat meer reserves. Een dedicated stereo amp is daar gewoon beter in.
:no:
:yes:
:no:

Een receiver heeft op het moment dat je slechts 2 kanalen gebruikt net zoveel reserves als een stereo amp ,ga ik voor het gemak even van mijn eigen situatie uit waarbij de Rotel Audio Alchemy combi veel eerder over z'n nek ging dan de Onkyo 1007 receiver .
Maar goed dat is appels met peren vergelijken ,de speakers van mij hebben een royaal rendement en hebben een nominale impedantie van 4 Ohm .

Ik blijf erbij je kan tientallen kabels en versterkers erbij pakken om het geluid ietsiepietsie te veranderen ,wil je echt een verandering horen en zeker meer fundament in het totale geluidsbeeld dan ontkom je gewoon niet aan forse vloerstaanders .



The one and only  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Wat is er behalve de Blumenhofers nog meer veranderd dan ?

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

Citaat van: Marco op november 28, 2011, 19:25:25
Wat is er behalve de Blumenhofers nog meer veranderd dan ?

Geen marantz reference voor-eind combi meer  :no:
Maar een geïntereerde Kanzy buizen versterkert  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Citaat van: marvin op november 28, 2011, 19:17:44
Inderdaad, wil je een groots geluid uit kleine luidsprekers horen dan zet je maar een koptelefoon op.... :-D

(Hier had uw tekst kunnen staan).

Hear hear. Meer of grotere units is meer geluidsdruk.

Toch kun je de amp niet afdoen als niet beinvloedend. Lo kan dit beter aangeven maar een amp die ook al staat hij redelijk te blazen, beschaafd en niet schel wordt, komt heel anders over. Minder of zuiverder hoog geeft ook de indruk meer bass te produceren.

Wat een geweldige discussie, hier heeft de TS echt helemaal niets aan  redface
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Citaat van: lo op november 28, 2011, 19:26:32
Citaat van: Marco op november 28, 2011, 19:25:25
Wat is er behalve de Blumenhofers nog meer veranderd dan ?

Geen marantz reference voor-eind combi meer  :no:
Maar een geïntereerde Kanzy buizen versterkert  :yes:
Ow maar dat komt dan goed uit want ik heb nog een set hoogrendement speakers in een gevouwen hoorn met een Fostex ls bezetting ,die evt ook nog bij mij te vergelijken zijn met als voorhanden zijnde monitoren(met en zonder sub) en de EX4 ,voor die gelegenheid kan ik ook nog wel zorgen voor twee NAD218 amps die in bridged mode 1.2 KW leveren ,ook een Rotel pre is nog wel te regelen  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Zoldar op november 28, 2011, 19:26:44
Citaat van: marvin op november 28, 2011, 19:17:44
Inderdaad, wil je een groots geluid uit kleine luidsprekers horen dan zet je maar een koptelefoon op.... :-D

(Hier had uw tekst kunnen staan).



Wat een geweldige discussie, hier heeft de TS echt helemaal niets aan  redface
En waarom heeft hij er niets aan ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)