Hoe eraan beginnen?

Gestart door Kathan, november 11, 2011, 12:45:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pameijer

Deze dus (zonder de Neepaho):



Veel plezier er mee, hoop dat de herrie bevalt. Vind ze persoonlijk niet heel mooi, maar smaken verschillen. Tenzij het over MArantz gaat natuurlijk, die vindt iedereen mooi  :yes:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

QuattroNL

Citaat van: pameijer op december 05, 2011, 23:34:48
Vind ze persoonlijk niet heel mooi, maar smaken verschillen. Tenzij het over MArantz gaat natuurlijk, die vindt iedereen mooi  :yes:
Gaat er ook niet om of speakers er mooi uitzien maar of ze goed klinken  HB
De meest afzichtelijke dozen kunnen een schoonheid aan geluid voortbrengen (ik herinner met een set Blumenhofers?).
Andersom komt natuurlijk ook voor.

Dus nooit met je ogen maar met je oren kopen.
(ok, met een schuin oog naar je portemonnee  clown1).
Al kunnen vrouwen dit anders zien...
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

pameijer

Citaat van: QuattroNL op december 06, 2011, 14:46:35
Dus nooit met je ogen maar met je oren kopen.
(ok, met een schuin oog naar je portemonnee  clown1).
Al kunnen vrouwen dit anders zien...

Mwah, dat zie ik ook anders hoor! 't Is ook mijn woonkamer en die moet er wel mooi uitzien. Maar gelukkig is er meer dan voldoende keus aan mooie èn goed klinkende speakers.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Kathan

ach... zo'n zuil blijft altijd een lomp ding in je woonkamer. Ik hoop ze zo onopvallend mogelijk te plaatsen (niet dat dat echt mogelijk is...) maar het zal zeker geen eye-catcher worden. Maar dat hoeft ook niet. Ze klinken (naar budget) redelijk leuk. Geen idee wat er voor de rest nog goed klinkt in dat prijsniveau. Het sloeg me dik tegen hoe weinig luister-mogelijkheden ik hier in de buurt heb. De professionele winkels in de buurt hebben enkel de duurdere types staan, en daar heb ik weinig aan. In mediamarkt staan er wel een deel goedkopere speakers uitgestald maar die staan allemaal netjes op een rij in de rekken (totaal geen akoestiek dus frusty).

Ook op 2dehands vind ik niet veel soeps naar mijn budget...

Hopelijk doet de reciever goud werk... en heb ik toch helder geluid uit mijn speakertjes  :angel:

Marvin

Denk dat dat allemaal wel goed komt hoor, dat het mooier kan lijkt logisch en dat onderken je ook.
Niets mis mee, in tegendeel.
Gewoon goed plaatsen die handel en goed inregelen, dan kom je al een heel eind.

Kathan

Nadat ik vrijdag de koerier gemist had, ik zaterdag de hele dag heb zitten wachten op een koerier die niet is komen opdagen... was ik vandaag dolgelukkig dat ik mijn speakertjes eindelijk had.

Bij het uitpakte zag ik al direct dat er enkele fijne krassen op de speaker zaten. No big deal dacht ik, er komen er later nog wel meer bij... daar zou ik niet moeilijk over doen. toen ik ze daarnet nog even beter inspecteerde op schade ontdekte ik echter een hele deuk aan het frontpaneel van mijn vector 205. Tsjonge... de vreugde was maar van korte duur. Hopelijk is hun garantie-service net zo goed als hun prijs...

het geluid heb ik nog niet kunnen testen. Heb vandaag pas de geluidskabels besteld. Hopelijk komen die wel heel aan!




QuattroNL

No offence maar dit soort spul (helemaal speakers) zou ik nooit laten versturen. Altijd zelf ophalen, ook al is het een klere eind weg (dus incalculeren in de prijs).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Marvin

#97
Hoe denk je dat die luidsprekers in Nederland zijn aangekomen?
Als die bezorgdienst gewoon z'n werk doet dan is er niets aan de hand.

Belangrijk om te controleren is of de doos beschadigd is, als daar niets mis mee is dan zijn ze hoogstwaarschijnlijk bekrast verzonden.....

Kathan

Citaat van: marvin op december 12, 2011, 19:37:48
Hoe denk je dat die luidsprekers in Nederland zijn aangekomen?
Als die bezorgdienst gewoon z'n werk doet dan is er niets aan de hand.

Belangrijk om te controleren is of de doos beschadigd is, als daar niets mis mee is dan zijn ze hoogstwaarschijnlijk bekrast verzonden.....

ik ben net de dozen gaan nakijken. En er zit inderdaad een kap in 1 van de dozen. De andere speaker moet bekrast verzonden zijn... Hopelijk is dit snel opgelost.

ps. De foto's vanaf imageshack werken hier precies niet?

Kathan

#99
vandaag zijn de kabeltjes aangekomen  pompom

Net de Frontkabels aangesloten, en hierop de kleine vectors 201 aangesloten. Ik moet zeggen dat het me verbaast hoeveel geluid er uit komt. Ik beleef de muziek nu al helemaal anders dan voordien met mijn 30-euro-surround-setje  :schater:

ik ben benieuwd wat de vectors 205 gaan uitbrullen.

nog een klein vraagje:

heb de luidsprekerkabels aangesloten op de front A en heb via de afstandsbediening de reciever in stand 7.1 gezet. Of hoe je het ook noemt (de termen zijn mij nog onbekend hier)

maar het gekke vond ik dat ik precies de reciever veel power moet laten geven om er geluid uit te laten krijgen. Hij stond eerst op -69db en toen hoorde ik geen geluid; momenteel zit ik aan -17db. Hoever zit ik van zijn maximum? of ben ik er nog lang niet. Ik durf niet echt te gek doen uit angst om iets te forceren :)

edit: momenteel heb ik de stereo-uitgang van de computer op tv-in aangesloten, en speel ik de muziek nu af via de vector 213 en 201. Het geluid uit een 213 is nog verbluffender!! (helaas moet ik de 213 momenteel nog even verticaal plaatsen wegens plaatsgebrek)