2.1 Sound

Gestart door The-Raver, november 09, 2011, 08:37:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The-Raver

Hallo,

Heb van de week een nieuwe AV-receiver gekocht de SR6005 ter vervanging van de SR5600 (voornamelijk voor HDMI). Nu krijg ik alleen 1 ding niet voor elkaar. Als ik muziek luister via TV/USB/ANDERS zet hij alleen de front speakers aan. De subwoofer doet niks (en werkt wel degelijk via test tone), mijn vorige SR5600 werkte wel gewoon met 2.1 (front + sub).

Wat doe ik fout ?
En is er een goede link waar staat uitgelegt wat de LFE en crossover instellingen doen? ben redelijk nieuw op dit gebied.
Marantz SR6005, JBL E100, JBL EC25, JBL E250P, Sony KDL-55HX920, PS3, WHS2011

JohnWx

Citaat van: The-Raver op november 09, 2011, 08:37:50
Hallo,

Heb van de week een nieuwe AV-receiver gekocht de SR6005 ter vervanging van de SR5600 (voornamelijk voor HDMI). Nu krijg ik alleen 1 ding niet voor elkaar. Als ik muziek luister via TV/USB/ANDERS zet hij alleen de front speakers aan. De subwoofer doet niks (en werkt wel degelijk via test tone), mijn vorige SR5600 werkte wel gewoon met 2.1 (front + sub).

Wat doe ik fout ?
En is er een goede link waar staat uitgelegt wat de LFE en crossover instellingen doen? ben redelijk nieuw op dit gebied.

even contact opnemen met Still Life van het forum hier
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: The-Raver op november 09, 2011, 08:37:50
Als ik muziek luister via TV/USB/ANDERS zet hij alleen de front speakers aan. De subwoofer doet niks (en werkt wel degelijk via test tone), mijn vorige SR5600 werkte wel gewoon met 2.1 (front + sub).

Wat doe ik fout ?

welcome raver,

vermoedelijk is het aan je (sub,LPF/HPF) settings gelegen, dit staat vast op bass mix
waarbij je sub dan niet meedraait in stereo (fronts => large)

When "Both" is selected, the low frequencies
will be played through the main L&R speakers
and the subwoofer.


CiteerEn is er een goede link waar staat uitgelegt wat de LFE en crossover instellingen doen? ben redelijk nieuw op dit gebied.


kun je een hele boek over volschrijven, maar:

LFE is het dedicated sub-kanaal in een surround mix (.1 kanaal)

met een cross op je overige channels leid je alle freq onder die cross (LPF/HPF) af naar je sub (bovenop het LFE)
dit doe je indien je speakers niet in staat zijn om het spectrum onder 60Hz goed weer te geven..

dit zijn allemaal manuele settings/mogelijkheden, als je ADSY auto laat inmeten stelt die alles zelf af  :wink:
over goed inmeten kun je veel teruglezen op dit forum..


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

The-Raver

Ja het is gelukt moest hem op LFE en SW zetten  pompom en daarna nog eens adsy gedaan.
Marantz SR6005, JBL E100, JBL EC25, JBL E250P, Sony KDL-55HX920, PS3, WHS2011