Storend gezoem van de SR7005

Gestart door dmeerpa, oktober 08, 2011, 16:52:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: henkg op oktober 10, 2011, 00:43:40
Ergens anders las ik dit, misschien kun je hier iets mee:

Contact gehad met Marantz en even antwoord hier neer gezet voor toekomstige problemen.
Als je een marantz hebt gekocht bij een winkel kan je, mits je het aankoop bewijs hebt, naar alle dealers terug voor garantie welke op de volgende site staan: http://marantz.nl/nl/Dealer/Pages/DealerListing.aspx
Ik ga dit nog even proberen bij mijn dealer in mijn woonplaats maar volgens de mail wisseling tussen mij en Marantz moet dit geen probleem zijn.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/36877032#36877032

Ja maar of het ook voor een land is betwijfel ik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

dmeerpa

Winkel heeft contact gehad met de Marantz Europe Division. Ik mag hem aanbieden in het repair center in België. Ze gaan een herstel bon voor de garantie opmaken. Nu na contact met het repair center is ook dat niet nodig. Ik mag hem daar aanbieden met de faktuur. Zij gaan zelf de bon opmaken. Ziet er dus allemaal positief uit. :-))
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Sander

Citaat van: dmeerpa op oktober 10, 2011, 11:55:38
Winkel heeft contact gehad met de Marantz Europe Division. Ik mag hem aanbieden in het repair center in België. Ze gaan een herstel bon voor de garantie opmaken. Nu na contact met het repair center is ook dat niet nodig. Ik mag hem daar aanbieden met de faktuur. Zij gaan zelf de bon opmaken. Ziet er dus allemaal positief uit. :-))

Dat zijn de berichten!  pompom
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

jowa

Da's toch nog positief nieuws.  pompom
Ik hoop dat het een kleinigheidje is, des te sneller is tie weer terug.

WimPeu

Klinkt goed Paul. Snel weg brengen des te eerder is ie weer terug... hello
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

Deze avond de receiver uit het meubel gehaald om in te pakken. Heb hem nog eens aangesloten toen hij boven op het meubel stond. Het geluid komt duidelijk uit de transfo en niet uit één van de grootte elco's...
Nu morgen namiddag gaat hij naar het repair center in Deinze, nu hopen op een snelle herstelling.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

JohnWx

Citaat van: dmeerpa op oktober 10, 2011, 11:55:38
Winkel heeft contact gehad met de Marantz Europe Division. Ik mag hem aanbieden in het repair center in België. Ze gaan een herstel bon voor de garantie opmaken. Nu na contact met het repair center is ook dat niet nodig. Ik mag hem daar aanbieden met de faktuur. Zij gaan zelf de bon opmaken. Ziet er dus allemaal positief uit. :-))

TOP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Mooi  :yes:

Misschien heeft die te dichtbij de centrale gestaan ,dat die bestraald is geweest en nu een zwelling in de Trafo  shutup

dmeerpa

Het zoemen van een trafo is dus niet zo normaal dit komt omdat het een trafo van lage kwaliteit is die niet geimpregneerd is en dus trillen de platen van het blik,als het een ringkern trafo is dan mag deze ook niet brommen omdat deze een vaste massieve kern heeft die niet kan trillen.

En goede trafo word in een tank gedaan totaal vacuum gezogen en vervolgens word ie ondegedompeld in een impregnatie lak,hierna word ie 24 uur gebakken in een oven,daarna word ie afgemonteerd en evt gespoten,en dan bromt ie dus echt niet dat is zeker.

Ik zie door de grill inderdaad een soort lak op de transfo. Echter die ziet er gelijk op bepaalde plaatsen wat afgebladerd uit voor zover dit te zien is tussen
Die smalle spleten. Ofwel slecht gedaan of ooit te warm gehad (want is een demo toestel).

Ideaal zou zijn, deze door een ringkerntransfo te vervangen ;-)
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Sander

Citaat van: dmeerpa op oktober 10, 2011, 23:24:46
Het zoemen van een trafo is dus niet zo normaal dit komt omdat het een trafo van lage kwaliteit is die niet geimpregneerd is en dus trillen de platen van het blik,als het een ringkern trafo is dan mag deze ook niet brommen omdat deze een vaste massieve kern heeft die niet kan trillen.

En goede trafo word in een tank gedaan totaal vacuum gezogen en vervolgens word ie ondegedompeld in een impregnatie lak,hierna word ie 24 uur gebakken in een oven,daarna word ie afgemonteerd en evt gespoten,en dan bromt ie dus echt niet dat is zeker.

Ik zie door de grill inderdaad een soort lak op de transfo. Echter die ziet er gelijk op bepaalde plaatsen wat afgebladerd uit voor zover dit te zien is tussen
Die smalle spleten. Ofwel slecht gedaan of ooit te warm gehad (want is een demo toestel).

Ideaal zou zijn, deze door een ringkerntransfo te vervangen ;-)

Wie niet waagt wie niet wint, je kan het altijd vragen :p ( met behoud van garantie natuurlijk  :roll: )

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

still life

Citaat van: Sander Nolden op oktober 10, 2011, 23:30:13Wie niet waagt wie niet wint, je kan het altijd vragen :p ( met behoud van garantie natuurlijk  :roll: )

zie ik niet gebeuren..

het ding heeft in ze jonge leven vast zowat dag & nacht aangestaan..
met inspelen ben je alvast klaar, paul..  :-D

benieuwd of ze ook snel klaar zijn ermee in deinze..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

dmeerpa

Zo hij is binnen. Moet rekenen op 8 à 10 dagen :-)
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

xander32


cz79

Mijn beide ringkerntrafo's brommen ook heeeeeeel licht, ook als ik ze optil (dus los van het chassis), ik ken mensen die ook hetzelfde merk versterker hebben en die hebben exact hetzelfde dus ik vermoed dat sommige ringkerntrafo's wel kunnen brommen/zoemen, echter het is bijna niet hoorbaar, alleen als je je oor op het chassis legt dan hoor je iets.