op roep voor een luister vergelijk sony ta-fe370 versus marantz ref serie

Gestart door viceadmiraal61, augustus 20, 2011, 10:12:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Dat is bewust gedaan. Dat noem ik geen fout. Kwestie van prio's stellen. Of de audiofiel behagen of de rest van de wereld. Commerciel gezien wist ik het dan wel.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cz79

Maar het geluid is wel echt slecht, ik betwijfel of dat audiofiel te maken heeft, maar de mix tussen instrumenten en stem is wel heel vreemd, zelfs op de radio klinkt het rot (vinden ze trouwens bij bijv. 3FM ook).

WimPeu

3FM klinkt zelf ook rot dussss  :wink:  :-D

Heb niks met CA (wel met Cambridge Audio  :-D ) dus ken de CD verder niet. Mag toch aan nemen dat de hele CD geen opname fout is.  zo kan ik er nog wel een x aantal opnoemen.

We wachten af naar meer specifieke voorbeelden.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cz79

Nee het was ook meer als frustratie bedoelt over deze CD, maar de hele CD is zo opgenomen dus ik weet niet of je kunt sprekern van 'een opnamefout'

Marantz 81

nee is toch geen opname fout  :no: er is opzettelijk uit de maat gespeeld

cz79

Nou ik doelde meer op de bas welke als enige geluid de rest overstemt...ooh ja en die wollen deken die tussen Caro's mond en de microfoon hangt

Zoldar

dat is opzettelijk zo gedaan. en ik vind het persoonlijk een prima geproduceerde CD. niet alles moet zo crispy helder zijn als diana krall.

de bass is gewoon redelijk vet aangezet. haar stem is vaak gemixt alsof het door een jaren 30 gramofoon komt. en je kunt dat effect mooi vinden of of niet.

feit is dat er uit NL al heeeeeeel lang niemand is doorgebroken tot het wereldtoneel. en dat ligt als je het mij vraagt voornamelijk aan die jaren 30 productie die consequent door het hele album is toegepast.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Ow oke  :-) ja dat wisselt heel erg per album/artiest/ soort muziek enzv

Roxy music - avalon  :wink:

Niber

Citaat van: Zoldar op september 07, 2011, 23:20:18
dat is opzettelijk zo gedaan. en ik vind het persoonlijk een prima geproduceerde CD. niet alles moet zo crispy helder zijn als diana krall.


stupid
En het zijn lekker catchy deuntjes (daar draaide het om was de gezamenlijke conclusie toch al?)!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

TurboMarco

Citaat van: viceadmiraal61 op september 07, 2011, 14:39:23
er zijn er bij die heel goed kunnen luisteren..en dus fouten hoe klein ook
er uithalen....Deze broeders in een luisterclub,Zullen alle versterkers(verschillen) er zo uithalen.
Met of zonder schakelkast...
Waarom word er dan niet met een schakelkast de versterkers vergeleken ?
toen dit werd voorgesteld haakte je wel af ,dus vraag ik mij af waarom je nu met deze bewering aan komt zetten .

edit:typfout
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Dat wordt op het freubelwerk van Jacco afgewezen, wat overigens niet mijn woorden zijn of mijn mening is.

jrm

Opname fout?

Ik weet wel dat op een van de liedjes van the Police, Sting aankomt lopen struikelt en lachend het liedje inzet.
Ik ben al aan het zoeken hoe het liedje ook alweer heette?

Het is zo opgenomen en gewoon laten zitten op de uiteindelijke persing....

Whisper.nl

Citaat van: jrm op september 08, 2011, 08:44:13
Opname fout?

Ik weet wel dat op een van de liedjes van the Police, Sting aankomt lopen struikelt en lachend het liedje inzet.
Ik ben al aan het zoeken hoe het liedje ook alweer heette?

Het is zo opgenomen en gewoon laten zitten op de uiteindelijke persing....

Dat is geen foute opname maar een opname fout.  clown1

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Pjotr27

Citeerdat is opzettelijk zo gedaan. en ik vind het persoonlijk een prima geproduceerde CD. niet alles moet zo crispy helder zijn als diana krall.

Ik vind Caro Emerald ook best redelijk, er zijn er genoeg die heel veel slechter klinken.
Maar als alles zo zijn opgenomen als Diana Krall zou ik erg blij zijn...
Even heel eenvoudig een piano is daar gewoon een piano en niet een of andere toverdoos...

Maar ik vind opnamefouten ook als alles maar een  paar db dynamiek is teruggedraaid (Heel veel cd`s).
Live is er ook groot verschil in geluidssterkte... En waarom dan niet bij ons thuis? We kunnen echt wel zelf het volume terug draaien als het te hard gaat...

cz79

Toegegeven er zijn idd CD's die NOG slechter klinken maar ik vindt het werkelijk geen gehoor, natuurlijk hoeft het niet zo helder en audiofiel te zijn maar dit is het andere uiterste.