Aanpassing HT set

Gestart door Mark, mei 17, 2011, 18:48:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

hoor jij of een set gebiampt is of gebiwired of triampd of cross biamping

ik niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: marvin op mei 25, 2011, 16:22:31
Ik ga weer lekker muziek luisteren als je het niet erg vindt.  :wink:

eigenlijk wel

had net zin om op een hoog nivo het hedendaagse aansturen via biampen aan de kaak te stellen met jouw

:-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Citaat van: jwx op mei 25, 2011, 16:24:14
hoor jij of een set gebiampt is of gebiwired of triampd of cross biamping

ik niet

Hoogstwaarschijnlijk niet, zeker niet op huiskamer volumes.

WimPeu

Citaat van: jwx op mei 20, 2011, 16:42:28
ho ho ho high-end is een begrip wat voor iedereen anders te interpreteren valt


High-end audio kan verwijzen gewoon naar de prijs, de kwaliteit van de onderdelen of de subjectieve en objectieve kwaliteit van de geluidsweergave.


Waar zal het ondervallen

Als je met de door jouw genoemde criteria naar de SR6004 gaat kijken is het geen High-End. But who cares? Als ie goed klinkt is het goed. Lekker belangrijk ook. Hai end of geen hai end.. 8-)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Komen twee haaien elkaar tegen, zegt de ene haai tegen de andere haai haai... :-D
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Barrett

Citaat van: marvin op mei 25, 2011, 16:22:31
Ik ga weer lekker muziek luisteren als je het niet erg vindt.  :wink:
Doe ik al weken :mrgreen:

still life

Citaat van: jwx op mei 25, 2011, 16:21:32
we zijn een forum waar we kaf van de koren scheiden  :angel:

zoiets?



:-D

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

audiof. zonder budget

#22
Citaat van: jwx op mei 25, 2011, 16:24:14
hoor jij of een set gebiampt is of gebiwired of triampd of cross biamping

ik niet

Ik ook niet  stupid   (alhoewel.....)

Daarbij wil het zeker niet zeggen dat bi- of tri-ampen automatisch maar een verbetering van je geluid is. Je komt voor vele aspecten te staan;

- hoe regel je de gain-structuur (dus de balans tussen, laag en de overige gebieden) op de verschillende volume-nivo's?
- welk frequentiebereik ga je gebruiken voor de respectievelijke speakers (H,M,L)????
- welke soort (electronisch)  filter ga je gebruiken (Linkwitz, Butterworth etc.)
- welke flanksteilheid hanteer je voor het filter ( 3,6,12,24 dB)????
- Dienen bepaalde frequenties een knotch of juist een beetje boost te krijgen om het impedantiegedrag van de speaker te compenseren (of klankmatig te verbeteren)
- hoe compenseer je het fasegedrag van de speaker ( hier wordt met een passief filter rekening mee gehouden)

Zo zijn er nog wel meer zaken op te noemen dit het niet zo eenvoudig maken om bi- of tri-ampen succesvol toe te passen.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

JohnWx

Citaat van: audiof. zonder budget op mei 26, 2011, 13:07:48
Ik ook niet  stupid   (alhoewel.....)

Daarbij wil het zeker niet zeggen dat bi- of tri-ampen automatisch maar een verbetering van je geluid is. Je komt voor vele aspecten te staan;

- hoe regel je de gain-structuur (dus de balans tussen, laag en de overige gebieden) op de verschillende volume-nivo's?
- welk frequentiebereik ga je gebruiken voor de respectievelijke speakers (H,M,L)????
- welke soort (electronisch)  filter ga je gebruiken (Linkwitz, Butterworth etc.)
- welke flanksteilheid hanteer je voor het filter ( 3,6,12,24 dB)????
- Dienen bepaalde frequenties een knotch of juist een beetje boost te krijgen om het impedantiegedrag van de speaker te compenseren (of klankmatig te verbeteren)
- hoe compenseer je het fasegedrag van de speaker ( hier wordt met een passief filter rekening mee gehouden)

Zo zijn er nog wel meer zaken op te noemen dit het niet zo eenvoudig maken om bi- of tri-ampen succesvol toe te passen.

ik word er duizelig van
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Misschien handig om die laptop van je draaitafel af te halen.....  clown1

JohnWx

Citaat van: marvin op mei 26, 2011, 14:22:06
Misschien handig om die laptop van je draaitafel af te halen.....  clown1

nee ik stream mijn lp's


eerst via usb kastje naar de laptop dan via de laptop naar de versterker  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

audiof. zonder budget

#26
Citaat van: jwx op mei 26, 2011, 14:20:50
ik word er duizelig van

Ja, dat kan ik me voorstellen... soms is het fijner niet gehinderd te worden door kennis en het gewoon te proberen (soms nog met goed resultaat ook). Toch leek het me goed om deze vingerwijzingen neer te zetten voor degene die eventueel willen gaan bi- of tri-ampen.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

JohnWx

Citaat van: audiof. zonder budget op mei 27, 2011, 08:40:53
Ja, dat kan ik me voorstellen... soms is het fijner niet gehinderd te worden door kennis en het gewoon te proberen (soms nog met goed resultaat ook). Toch leek het me goed om deze vingerwijzingen neer te zetten voor degene die eventueel willen gaan bi- of tri-ampen.

voordat ze in een woud terecht koem en een alles in 1 set gaan halen ivm teleurstelling


ik denk als je dit soort truuks gaat uithalen ben je meer met audio bezig dan met muziek
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.