Aanpassing HT set

Gestart door Mark, mei 17, 2011, 18:48:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mark

Net mijn HT set aangepast. Center speaker B&W HTM7 vervangen door center speaker HMT4s. WAW, wat een verschil. Set is nu best compleet: BD7004-SR6004-4 x B&W 805s - 1 x B&W HTm4s- 1 x B&W PV1 sub.
Front speakers in Bi-Amp aangesloten. 
Audessey onzin uitgezet. Werk echt helemaal niet goed. Verkrachting van hi-end.
Heb volumes alle speakers manueel wat bijgeregeld en klaar is kees.
Verlanglijstje wordt korter: wellicht losse eintrap MM8003 omdat die B&W's toch wel power vragen.   

Mark

Rutger1

ok klinkt leuk, foto's?  :-D
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

JohnWx

#2
Citaat van: Mark op mei 17, 2011, 18:48:16
Net mijn HT set aangepast. Center speaker B&W HTM7 vervangen door center speaker HMT4s. WAW, wat een verschil. Set is nu best compleet: BD7004-SR6004-4 x B&W 805s - 1 x B&W HTm4s- 1 x B&W PV1 sub.
Front speakers in Bi-Amp aangesloten. 
Audessey onzin uitgezet. Werk echt helemaal niet goed. Verkrachting van hi-end.
Heb volumes alle speakers manueel wat bijgeregeld en klaar is kees.
Verlanglijstje wordt korter: wellicht losse eintrap MM8003 omdat die B&W's toch wel power vragen.   

Mark

Dat werkt gewoon niet dat Audassey

Wat is Hi-end ?

Je hebt in principe toch zat vermogen voor die B&W's van 88db

John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Citaat van: jwx op mei 19, 2011, 18:40:25
Dat werkt gewoon niet dat Audassey

Wat is Hi-end ?


John
stupid
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

#5
merkwaardig.. zonder onderbouwing ff een kaakslag a/h adres van audyssey uitdelen & wegwezen..

een meet & regelsysteem wat marantz op alle receivers voert is onzin?
& daar blijft het niet bij, ook denon/onkyo/integra/NAD/crestron delen in de klappen..

is de PRO versie waar men professioneel HT mee afstelt dat ook?
en bij uitbreiding elke vorm van DSP/multiband/channel EQ ?

CiteerFront speakers in Bi-Amp aangesloten. 
Audessey onzin uitgezet. Werk echt helemaal niet goed. Verkrachting van hi-end.
Heb volumes alle speakers manueel wat bijgeregeld en klaar is kees.

that's it? 4 B&W's, waarvan 1 stel bi-amped (op een 2-weg monitor :no:)
center & sub samenzetten & je bent er klaar mee?
all you need is volume? want B&W klinkt overal gelijk?

:schater:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Als je de SR-6004 al high-end noemt gaat er straks nog een wereld voor je open.... :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op mei 20, 2011, 14:19:38
Als je de SR-6004 al high-end noemt gaat er straks nog een wereld voor je open.... :wink:

ho ho ho high-end is een begrip wat voor iedereen anders te interpreteren valt


High-end audio kan verwijzen gewoon naar de prijs, de kwaliteit van de onderdelen of de subjectieve en objectieve kwaliteit van de geluidsweergave.


Waar zal het ondervallen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

#8
Citaat van: still life op mei 20, 2011, 14:17:38
waarvan 1 stel bi-amped (op een 2-weg monitor :no:)

:schater:

dat geeft niet een keer voor hoog een keer voor laag dat kan


kan me wel voorstellen als je niet thuis bent in deze materie met Audyssey en het inregelen van een set dat je dan deze functie in de hoek knalt


"echt" biampen doe je niet met een receiver


http://www.arcam.co.uk/advice-and-support/technical-articles/bi-amping.htm
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Ook 'echt' biampen is met sommige receivers wel mogelijk hoor, dan schakel je een ongebruikte versterker van bv de 2 back surroundspeakers om naar een front signaal.
Daarbij is het natuurlijk ook niet netjes om alles wat de heer hier post af te zetten als troep en onlogisch/ondoordacht.
Ik begrijp de reacties wel, maar netter zou zijn om gewoon met ondersteunde argumenten een fatsoenlijke discussie op te starten.

still life

Citaat van: marvin op mei 25, 2011, 14:00:00
Ik begrijp de reacties wel, maar netter zou zijn om gewoon met ondersteunde argumenten een fatsoenlijke discussie op te starten.

dan moet ie wel ff weer opduiken  :angel:
zo doe ik er geen moeite voor..

Citeermerkwaardig.. zonder onderbouwing ff een kaakslag a/h adres van audyssey uitdelen & wegwezen..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Ik zeg ook dat ik het opzcich wel begrijp, maar ik zou zelf ook niet meer reageren als ik dit zo lees..  :-)

JohnWx

Citaat van: marvin op mei 25, 2011, 14:00:00
Ook 'echt' biampen is met sommige receivers wel mogelijk hoor, dan schakel je een ongebruikte versterker van bv de 2 back surroundspeakers om naar een front signaal.
Daarbij is het natuurlijk ook niet netjes om alles wat de heer hier post af te zetten als troep en onlogisch/ondoordacht.
Ik begrijp de reacties wel, maar netter zou zijn om gewoon met ondersteunde argumenten een fatsoenlijke discussie op te starten.

dan heb je voor elke versterker een eigen voeding nodig bij echt biampen en sorry Marvin maar die zit niet in een receiver

snap wel wat je bedoelt  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: marvin op mei 25, 2011, 16:11:47
Ik zeg ook dat ik het opzcich wel begrijp, maar ik zou zelf ook niet meer reageren als ik dit zo lees..  :-)

we zijn een forum waar we kaf van de koren scheiden  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Ik ga weer lekker muziek luisteren als je het niet erg vindt.  :wink: