Aanschaf BD en Receiver

Gestart door jwx, maart 08, 2011, 09:45:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Citaat van: WimPeu op maart 09, 2011, 23:40:35
Stereo en HT gaan tegenwoodig heel mooi samen. Ik snap niet zo goed waarom er nog steeds mensen zijn die denken dat je of voor stereo of voor HT moet kiezen. Al zeg ik het zelf maar ik heb deze 2 aardig weten samen te voegen.

Natuurlijk gaat dat heel mooi samen. Het is ook een keuze die je maakt of niet maakt en dan kies je dus voor stereo, HT, of stereo in combi met HT. Er is niet iets goed of slecht naar mijn mening.
Voor mij persoonlijk zou ik, als ik accuphase in een HT situatie,zou blijven houden dit een bijzondere financiele inspanning betekenen. Ik houd het lekker op stereo en daar ben ik, zijn wij, eigenlijk wel erg tevreden mee. :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: marvin op maart 09, 2011, 23:59:43
Goed die mening mag je hebben, maar dan begrijp ik het hele verhaal van teleurstelling wel.

Maar wat moet je instellen in stereo ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Op stereo gebied met een versterker is er niks in te stellen

Op HT gebied met stereo wel, afstanden en volume's van de speakers
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Zoldar

Citaat van: lo op maart 10, 2011, 00:10:44
Natuurlijk gaat dat heel mooi samen. Het is ook een keuze die je maakt of niet maakt en dan kies je dus voor stereo, HT, of stereo in combi met HT. Er is niet iets goed of slecht naar mijn mening.
Voor mij persoonlijk zou ik, als ik accuphase in een HT situatie,zou blijven houden dit een bijzondere financiele inspanning betekenen. Ik houd het lekker op stereo en daar ben ik, zijn wij, eigenlijk wel erg tevreden mee. :-D

groet,

lo

Helemaal mee eens. Het is ook maar net waar je je prioriteit op legt. En dat begint bij je versterker. De Graaf G50b heeft nu eenmaal geen HT through put of zelfs line in. Een goedkopere prima luna die ik op eet oog had, had dat wel. Daarmee zou je hifi en ht samen kunnen laten gaan. Maar die raakte mij niet zo als de graaf.

Nu is het enige wat de hifi en ht delen, de speakers en de sub (met 2 ingangen). Het is niet praktisch maar ik plug de front speakers gewoon om als ik film wil kijken. HT is een panasonic dmp bd 85 die zelf dts/dolby HD decodeerd en het doorstuurd naar een yamaha pre/pro. De regelt het volume voor 5.1  kanalen en versterkt zelf surrou/achter. Een NAD C370 doet dienst als eindbak. Werkt prima voor films en muziek dvd's.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

ik heb het wel een beetje met een YAMAHA DSP-e800 voor de rear en center en sub maar gebruik hem alleen als digitale schakelunit d/a converter


kan eigenlijk wel is een keer een centertje en 2 rear speakertjes gaan aansluiten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

misschien moet je toch maar overstappen naar de AS-700  clown1  ik heb nog een mooie in de aanbieding inclusief spuitbus om hem zwart te spuiten  :-D  :schater:

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op maart 10, 2011, 23:21:31
misschien moet je toch maar overstappen naar de AS-700  clown1  ik heb nog een mooie in de aanbieding inclusief spuitbus om hem zwart te spuiten  :-D  :schater:

Had wel interesse met de bijbehorende cd speler  :angel: en mooi meubel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

211

#52
...
Zolang je maar geniet....

JohnWx

Citaat van: 211 op maart 22, 2011, 19:30:37
Ik heb mijn BlueRay speler in de stereo set opgenomen voor DVD en BR (heb ook een SA-11S2 voor CD/SACD), maar dat mag dan geen integratie heten toch..???  :wink:  :wink:

Ik vind van wel hoor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Deaddust

Gisteren de knoop doorgehakt omdat ik 2de hands bij hobo een ud5005 zag staan...jaja ik wist niet dat mensen zo snel wilde upgrade   notworthy
Kon hem voor375 meenemen en hij was pas 4 maanden oud. Lang tussen streamer dune hdi max en ud5005 zitten te twijfelen maar toch mijn set maar met een mooie marantz uitgebreid. pompom

Tot nu toe erg tevreden er over en zal binnekort toch maar eens mij set online met wat foto's laten zien... Wil eigenlijk allleen nog met een st6003 uitbreiden aangezien via de upc de meeste zenders slecht klinken.. Iemand nog 1tje over  :zzz: