Aanschaf BD en Receiver

Gestart door jwx, maart 08, 2011, 09:45:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Noem oude rommel vintage en je bent een kenner.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

still life

Citaat van: jwx op maart 08, 2011, 14:39:31
Wat een deceptie  :cry:



De UD5005 legt het voor mij af tegen een CD42mk2 waarvoor ik tot de conclusie ben gekomen dat het een echte beeldspeler is en geen audiospeler

digitaal (hdmi) aangesloten op een receiver heb je de beste prestaties, doelde ik eerder al op vs de 7006..
(je had beter dat toestel meegekregen)

CiteerBeeld is erg mooi maar daar gaat het mij niet om maar ook dat laden van een cd kan ik 2x koffie pakken

hmm..met de lade open druk je op play & 5 sec later krijg je de weergave te horen..

CiteerReceiver 7005 doet het voor mij wel wat beter dan in de winkel maar het is zo kil en steriel

ik zeg: ga eens een goed afgestelde set beluisteren zoals bij stadium..
dat frisse zie ik wel vaker de revue passeren: vraag is of het nog zo fris klinkt icm bvb een CD42mk2.. :angel:
 

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op maart 09, 2011, 08:53:06
digitaal (hdmi) aangesloten op een receiver heb je de beste prestaties, doelde ik eerder al op vs de 7006..
(je had beter dat toestel meegekregen)


hmm..met de lade open druk je op play & 5 sec later krijg je de weergave te horen..

ik zeg: ga eens een goed afgestelde set beluisteren zoals bij stadium..
dat frisse zie ik wel vaker de revue passeren: vraag is of het nog zo fris klinkt icm bvb een CD42mk2.. :angel:


als je een receiver aansluit in stereo hoef je niks af te stellen natuurlijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

met de EQ kun je ook in stereo een beter beeld verkrijgen,
zijn er geen grote akoestische problemen in je ruimte zal het zonder afstelling ook goed klinken..

maar los van bovenstaande klinkt een slechte mix zelden goed.. clown1
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

#34
Citaat van: still life op maart 09, 2011, 10:44:30
met de EQ kun je ook in stereo een beter beeld verkrijgen,
zijn er geen grote akoestische problemen in je ruimte zal het zonder afstelling ook goed klinken..

maar los van bovenstaande klinkt een slechte mix zelden goed.. clown1

als je met een EQ dingen moet gaan bijregelen vind ik het persoonlijk al niks een versterker moet neutraal zijn (ongeveer in alle redelijkheid)


weet nu wel weer dat er voor mij een groot verschil zit in receivers en versterkers maar dat komt omdat een receiver meer dingen moet doen dan alleen versterken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

het mooie eraan vind ik, is dat je opties hebt, of je kunt er tenminste mee aan de slag..

de receiver in pure direct bvb, levert een neutrale weergave (full range) met de fronts op large
(dit is zo'n beetje idem met een pure stereo amp, al de rest in de receiver wordt uitgezet)

klinkt prachtig met een degelijke mix of in een goeie akoestiek, is aan deze voorwaardes niet voldaan, dan.. nopompom

maar voor je inspanningen john..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: still life op maart 09, 2011, 11:47:43
het mooie eraan vind ik, is dat je opties hebt, of je kunt er tenminste mee aan de slag..

de receiver in pure direct bvb, levert een neutrale weergave (full range) met de fronts op large
(dit is zo'n beetje idem met een pure stereo amp, al de rest in de receiver wordt uitgezet)

klinkt prachtig met een degelijke mix of in een goeie akoestiek, is aan deze voorwaardes niet voldaan, dan.. nopompom

maar voor je inspanningen john..


Heb je wel een punt dat je voor een HT set wel goed moet regelen en ik er de moeite/kennis niet voor heb en dan ben je snel bij een terleurstelling en vind ik het al snel niks

ga binnenkort wel bij iemand langs van het forum voor een echte HT ervaring of aanvaring




ps: vroeger was het heel gewoon om dingen te af / in te regelen zie Accuphase Luxman
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

#39
 :no:  alleen maar laagste prijs verhalen ,maar daar reageer ik niet op


denk toch als je een echt stereo man bent je nooit voor HT  zal gaan

het is wel heel mooi opzich zie mijn beschrijving van meet&greet bij stadium III 

WimPeu

Stereo en HT gaan tegenwoodig heel mooi samen. Ik snap niet zo goed waarom er nog steeds mensen zijn die denken dat je of voor stereo of voor HT moet kiezen. Al zeg ik het zelf maar ik heb deze 2 aardig weten samen te voegen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op maart 09, 2011, 23:40:35
Stereo en HT gaan tegenwoodig heel mooi samen. Ik snap niet zo goed waarom er nog steeds mensen zijn die denken dat je of voor stereo of voor HT moet kiezen. Al zeg ik het zelf maar ik heb deze 2 aardig weten samen te voegen.

Denk toen de HT net begon midden jaren 90 veel weerstand was van veel stereo mensen ook in de hifi bladen en winkels

De laatste jaren is dat behoorlijk minder geworden maar het lijkt vaak nog vloeken in de kerk

Alles heeft ze tijd nodig
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Citaat van: jwx op maart 09, 2011, 09:52:40
als je een receiver aansluit in stereo hoef je niks af te stellen natuurlijk

Dat is helaas niet waar.

JohnWx

Citaat van: marvin op maart 09, 2011, 23:54:08
Dat is helaas niet waar.

Vind ik wel
Wat zou je moeten instellen in stereo dan ? komt een signaal binnen en dat word versterkt !
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Goed die mening mag je hebben, maar dan begrijp ik het hele verhaal van teleurstelling wel.