Friesland, bezoek van Stadium

Gestart door Bios, november 22, 2010, 09:26:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bios

Het HT virus is begonnen met de aanschaf van een plasma tv in het begin van het jaar. Hier hoort natuurlijk mooi geluid bij, en zo begon het gedonder...
Ik moest alles nog nieuw aanschaffen want had werkelijk waar nog geen fatsoenlijke kabel in huis, na 3 keer mijn budget te hebben overschreden begint het al wat te worden, alleen al die instellingen he  :wink:
Al een tijdje zit ik te klooien met mijn HT setje, ik krijg het maar niet naar voldoening voorelkaar.
Vooral de laatste aanschaf van de Monolith + sub, pfff, wat een gedoe.
Daar komt bij dat dit hele wereldje nieuw voor mij is en ik helemaal geen vergelijking heb met iemand anders zijn set, simpelweg omdat ik die nooit gehoord heb.
En daar kwam stadium om de hoek met advies via dit Forum en later ook Telefonisch contact gehad maar toch kreeg ik een en ander toch nog niet naar wens afgesteld dus....

Het werd tijd dat Stadium naar Friesland afreisde om zijn kennis daar toe te passen :-D, aldus geschiede gisteren.
Even met wat gemak door de instellingen van de receiver heen om te kijken hoe een en ander staat en hoppa aan de slag maar.
Ikzelf zat altijd heel precies met mijn db metertje op een zelfgefabriceerd statiefje alles af te stellen op 75 db, ook de sub. Rob (zal ik hem nu maar noemen) had deze alleen in het begin even nodig en stelde de rest gewoon puur op gehoor af.
Daarna met calibrator even het een en ander nagaan, en je kon goed zien waar de frequentie-dip (als ik het goed heb) zat, namenlijk rond de 40hz. Je kon ook goed zien dat de anti-mode zijn werk deed als deze werd ingeschakeld, dan trok hij deze behoorlijk vlak, alleen het geluid werd dan weer een stukje tammer vond Rob, daar was ik het wel mee eens. Zonder anti-mode was het geluidsbeeld rauwer.
De speakers kwamen pas rond de 70h tot leven, dus de crossover op 80hz was wel goed.
Diverse films en muziek dvd's in de blu ray speler getest en de surround was nu inderdaad een stuk beter, ik had de surrounds een stuk zachter staan, nu zit je er een stuk meer in.
Toen schroefde Rob het volume helemaal open, ik dacht dat er luidsprekers gingen exploderen violent1
Wist niet dat mijn qacoustics speakertjes dit konden hebben en nam in mezelf al afscheid, maar het viel gelukkig mee. Ikzelf was nogal braaf met het voume omdat ik bang was een en ander op te blazen.
De sub doet volgens Rob toch wel heel goed zijn werk, vooral op hogere volumes wordt het een mooier geluidsbeeld.

Toen werd het weer tijd om te vertrekken voor Rob en vrouw, ze moesten nog een bezoekje afleggen naar een forumgenoot hier, dus werd een lange dag voor hen.
Ik zal nu even niet meer aan de instelingen zitten en gewoon een partij films kijken en genieten.

Rob, bij deze nog bedankt voor alle moeite die je genomen hebt om hier naartoe te komen  notworthy

Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

drees62

Rob for president!!!  (van het Marantzforum, sectie HT ) :wink:

lo

 stupid

Laat Rob maar schuiven. pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Friesland  :-o

Natuurlijk z`n nieuwe koppelingsplaat en drukgroep inrijden.


Sander.

lo

Zou dat het em zijn....?? :schater:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Bios

En ik maar denken dat hij dat allemaal uit liefde voor de hobby deed... :wink:
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

WimPeu

Mooi om te lezen. Rob heeft inmiddels iedere HT liefhebber op het forum al wel verrast met een bezoekje. Na Rob zijn bezoek hier klinkt mijn surround als nooit te voren...!! notworthy

geniet ervan.

PS

Welke componenten gebruik je nu?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Bios

Even kijken of het nu in mijn profiel staat, dit heb ik even snel bijgewerkt.
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

Stadium III

Ja jongens we hebben er weer 1 bij in de collectie van bezochte leden

Zal ff een korte revieuw maken

Nou we zij  iig naar sneek afgereden met nieuwe koppeling en drukgroep  :-D ja dat is weer heerlijk rijden
Maar goed daar aangekomen alles goed gezet met de meter en de subwoofer op gehoor
Daniel heefrt zijn sub goed staan de sub kan goed zijn laag kwijt in de kamer wat zeer belangrijk is
Verder zijn de speakers mooi kwa looks maar zeker ook niet slecht kwa geluid
Samen met de BK erbij heb je wel een stevige combinatie staan

Wat mij al wel opviel daar en zo ook bij Wim is dat de BK zeker wel een geschikte film sub is
12 inch woofer en 300 of 500w aan power is meer als zat !
Kwa muziek is mijn voorkeur toch meer bij een XLS 400 dan een Monolith en eigenlijk als ik verder ga kijken toch weer de ST serie van Rel die voor muziek voor mij toch wel je van het is
Maar hier heeft daniel weinig boodschap aan want zijn sub staat er voor de film !

En dat doet hij uitstekend !!!
Verder heeft hij een leuke set die zeker nog kan groeien in de fronts en versterking !
Maar goed dat allemaal met de tijd eerst maar eens lekker genieten van de set die hij nu heeft staan


Verder zijn we vanuit Daniel naar Theo gereden om zijn nieuwe appartement te bekijken wat er uitstekend uitziet !!!! notworthy
We hadden voor Theo een DV 7001 Silver meegenomen van forum genoot Jeroen die we weinig meer zien
Maar goed dat is weer wat anders
Verder heeft Theo naar mijn mening zijn set nu beter voor erlkaar
De nieuwe Classe is zeker een mooie aanvulling die zijn kef's zeker mogen hebben en ook verdienen
We hebben bij Theo foto's gemaakt van zijn set die hij hopenlijk wel zal plaatsen hier op het forum
Verder heb ik ook daar de sub er weer ingedraaid en Theo is weer een blij man  :-D

Al bij al denk ik wel dat het zeker de moeite is maar dat is helemaal aan Theo om een nieuwe M&G bij hem te houden zeker omdat hij er zeeeer netjes bijzit !

Al bij al 2 verschillende set's gezien in 1 dag die zeker voor een beginnen niet slecht is en voor een gevorderde zeker volwassener is geworden !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

het is natuurlijk ook de ideale auto om zulke afstanden af te leggen  :yes:

was een leuk en leerzaam bezoek zo te lezen  :-)

lo

Mooi verslag gemaakt Rob pompom
Ook daar komen je talenten voor de dag :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

Citaat van: Stadium III op november 22, 2010, 21:30:12

Al bij al denk ik wel dat het zeker de moeite is maar dat is helemaal aan Theo om een nieuwe M&G bij hem te houden zeker omdat hij er zeeeer netjes bijzit !


De ronde af deel II ?? :-D :-D pompom

xander32


Vlearmoes

Van mij mag ronde II beginnen  pompom

Ik zit idd in een ander huissie en eea is veranderd aan akoestiek en apparatuur

Xander (en de andere jongens) hebben mij een zwaardere versterker geadviseerd; wat zeeer goed heeft uitgepakt  :yes:
Een upgrade van DV7600  naar DV7001
en verdere zaken zoals een huiskat (muisje)  :-D

Ook de jongens die aan willen sluiten zijn welkom  :yes:


Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

WimPeu

Gooi maar wat data Theo, ben erg nieuwsgierig naar die mooie Classe..... notworthy notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES