De ronde af !

Gestart door Stadium III, mei 08, 2010, 16:17:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drees62

#30
Na een voorspoedige reis ook weer terug op de basis. Al even gegeten en nu maar mijn ervaringen voor dat zootje ongeduldigen  :-D

Tegen de afgesproken tijd werden we ontvangen door Rob en als eerste toch altijd even een blik op de hardware. Middelpunt is een plaatje van een Sharp-TV die wordt vergezeld van mooi Marantz-spul (SR 7002 en DV 7001) en een Blu Ray van Sharp (geloof ik).
Blikvanger is echter de imposante REL Stadium III, die als aanvulling dient voor de fraaie Acoustic Energy speakerset. Opvallend in Rob zijn opstelling is de afstand tussen de voorspeakers (metertje of 4,5) en de flinke toe-in. De denkbeeldige lijn kruist ruim voor de luisterpositie.
Koffie en Blu Ray erbij en gaan met die banaan!

We hebben o.a. de volgende BD/DVD's bekeken:
Within Temptation
Dire Straits
Lord of the Rings
Iron Man
Roy Orbison
Batman (Dark Knight)
Seal
Top Gun

en ik zal er vast nog wat vergeten zijn, graag aanvullen jongens  :-)

Samenvattend een hele mooie set, die voortreffelijk is ingeregeld. Meeste indruk maakt toch de sub, die geen krimp geeft en altijd strak en prachtig geïntegreerd blijft klinken, ookal zet je 'm 5 db harder!
Ik denk dat ik vannacht nog wel een keer wakker wordt van die drukgolf van de Jericho van de BD Iron Man. Oh my god, wat een geweld!!! hello hello hello

Rob, Anouk en kids, bedankt voor de gave dag!


Oh ja, Wim was iets later maar die had een geldig excuus: eerst even wat handel afleveren  :-D :-D

Vlearmoes

Die zienswijze kun je hier of bij André al wel bijstellen als je korter bij de deur wilt blijven  :-D

Maar een bezoek aan Rob is ook een must  :yes: :yes:   ik ga zo weer mee  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

xander32

Citaat van: Vlearmoes op mei 30, 2010, 19:45:01
Die zienswijze kun je hier of bij André al wel bijstellen als je korter bij de deur wilt blijven  :-D

Maar een bezoek aan Rob is ook een must  :yes: :yes:   ik ga zo weer mee  :wink:
De uitnodiging van Andre ga ik ook zeker aan en dat zal ook wat mij betreft, wat sneller te realiseren zijn. En als ik naar Enschede of Tilburg ga zal ik het je zeker laten weten :yes:. En van hier na "Nee" is nog geen 30  minuten (mits niet de toeristische route  :-P).

Maar als ik jullie verslagen lees pleit alles voor een grote en potente sub. Dan toch maar gaan sparen voor een Monolith Edition :lol:.


Ik heb hier ondertussen koppijn gekregen van al het chloor en de amonia :|.


Sander.

lo

Citaat van: drees62 op mei 30, 2010, 19:42:55
en nu maar mijn ervaringen voor dat zootje ongeduldigen  :-D

:-D :-D

Mooi beschreven mannen. Leuke dag gehad dat lees ik in ieder geval. Als het mag van Rob wil ik ook nog eens bij hem gaan luisteren. Gewoon om eens naar een goede HT set te gaan luisteren.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Citaat van: lo op mei 30, 2010, 22:18:39
:-D :-D

Mooi beschreven mannen. Leuke dag gehad dat lees ik in ieder geval. Als het mag van Rob wil ik ook nog eens bij hem gaan luisteren. Gewoon om eens naar een goede HT set te gaan luisteren.

groet,

lo

Pm maar wat data door !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Wat een tocht zeg...Drenthe -> Tilburg en weer terug en dat met een kater en te weinig slaap :zzz:. Ik lag de avond ervoor na 2 feestjes om 04:00uur in mijn bed en om 08:15 maakten de kinderen me wakker puke. Een paar koppen koffie op en gaan met die banaan. Ik had eerst nog even een handeltje in Tilburg :-D. Kon mijn Focal center daar gelijk even afgeven (en €'s ontvangen :-D) en toen op naar Rob. Theo stond alweer buiten op het balkon toen ik aan kwam lopen, met een sjekkie in z'n mond. Gelijk door naar de kamer waar Andre en Rob al naar Within Temptation BR zaten te kijken/luisteren. Nou dat was nog maar het begin. In een record tempo ging die middag bijna de gehele BR verzameling (en die is niet gering.. notworthy) van Rob er door heen. Rob heeft een heel erg mooie en (hoe kan het ook anders) perfect ingeregelde set met als kroon juweel de Stadium III sub maar daarmee vertel ik niks nieuws. Naarstig werd er gezocht naar de perfecte heavy dreun om de kwaliteit van de Rel nog maar eens te onderstrepen. In Iron Man zit hier en daar wel zo'n scene. Nou dat hebben we geweten. Waar mijn BK bij zoveel geweld soms wel eens een klein beetje uit de bocht wil vliegen (of draai ik gewoon zo compromisloos hard... :-P) hier bleef de dreun super onder controle. Rob zijn set is gewoon HT. Hij vertelde dat ie ook niet vaak echt serieus naar muziek luisterd (wat dat ook mag zijn) vandaar dat een dedicated cd speler in zijn set ontbreekt . Maar uit eigen ervaring kan ik melden dat de Marantz DV-7001 daar ook meer dan gemiddeld mee uit de voeten kan dus ach...

De tijd vloog om en eind van de middag weer hals over kop naar huis waar ik s'avonds de afnemer van mijn set Focal 816's op bezoek kreeg. Toen die tevreden richting Leeuwarden was vertrokken was het tijd voor een biertje en aangestoken door de set van Rob heb ik het laatste uur van The Dark Knight nog maar eens opgezet en de muren laten schudden... :-D

Rob en Anouk bedankt voor jullie gastvrijheid en ik ben blij dat ik de set van Rob nu eens met eigen ogen/oren heb mogen aanschouwen



Op naar Andre's thuis bios later dit jaar!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Goed, ik begrijp dus dat ik het volgende (tussen-) station ben in onze subwooferreis  :-D
Uiteraard zijn jullie ook van harte welkom in het altijd mooie Enschede :wink:
Op de te kiezen dag zullen weer de nodige BD/DVD's afgespeeld worden maar ook zal de dag gedeeltelijk in het teken staan van het (high-level) mee spelen van de sub in stereo. Er zullen dus ook de nodige CD's langs komen met (hopelijk) mooie opnames.

Ik nodig jullie dan ook vooral uit om je eigen software, die je goed kent, mee te nemen

Omdat zoiets staat of valt met het plannen van een datum stel ik voor om dit te doen op één van de volgende data:

- 11 juli
- 25 juli
- 8 augustus

Ik weet dat de vakanties eraan komen. Als het lastig wordt tillen we het erover heen.
Please shoot!!


Stadium III

Weer een tevreden klant ! :-P
Weer leuk om allemaal te lezen ! :-D

Ik ga kijken voor de data voor Andre !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Klein zijwegje in "de ronde af".

Vandaag op bezoek geweest bij Rob, zijn vrouw, twee kinderen en de honden.
Rond een uur of 1 aangekomen en hartelijk ontvangen door Anouk, zijn vrouw. Rob zou iets later komen omdat hij nog effe met zijn neef naar een mede forumlid, Andre, moest om speakers op te halen. Kort na het aanbod van een glas drinken kwam Rob thuis, leuke kerel die niet om woorden verlegen zit. Natuurlijk ook een verrekte stuk jonger dan ik met zijn 26 jaar, en dat jeugdige enthousiasme siert hem. Dan maar eens naar het setje kijken. Opvallend is het grote TV scherm in het midden tussen de fronts en boven op het audiomeubel met zijn componenten. Links naast het audiomeubel de "stadiumIII", die niet opdringerig aanwezig is. Het geheel maakt een verzorgde en evenwichtige indruk. Nog effe achter de speakertjes gekeken, kabeltjes gekeurd en dan maar eens luisteren. Rob heeft alleen de fronts met de sub als ondersteuning geschakeld om mij eerst naar de door mij mee gebrachte CD's te laten luisteren. Direct valt de rust en het gemak op waarmee het plaatje wordt "gevuld". De sub doet mee maar is absoluut niet overheersend en doet dienst als aanvulling aan de "onderkant". Het klinkt verrekte lekker en fris / open. Plezierig om naar te luisteren. Diverse CD's verdwijen in de DV7001. Als eerste Norah Jones, klinkt zwoel en relaxt zoals het moet zijn. Circle percussion, Mephisto&co met oa dans macabre van het efteling spookslot. Beiden vol dynamiek en laag. Roger Waters zijn amused to death. Alhoewel Rob natuurlijk middes zijn surround speakers eigenlijk niet anders weet dan dat er geluid ook naast en achter je is, was hij toch verrast door de geluids effecten die Q sound teweeg brengen in een stereo set up op deze CD. De set klinkt erg goed in stereo set-up en is een genot om naar te luisteren.

Daarna was natuurlijk Rob aan de beurt om het werkelijke potentieel van zijn set naar boven te halen. Nadat eea weer was omgeschakeld begonnen met een muziek DVD van Phil Collins. Schitterend om te zien en te horen. Is een artiest die ik nog aan moest schaffen maar staat nu weer hoog op de lijst. Daarna "pink floyd's" Roger Waters met zijn club. Brick in the wall en andere nummers, Schitterend. Daarna waren de diverse films aan de beurt op de BR speler, kan zijn dat ik een aantal termen door elkaar gooi maar dan verbeterd Rob me wel. Batman in zijn batmobiel in strijd tegen the joker. Pirats of the carribean. Heel mooi om te zien en erg mooi om te horen. Dit is waar Rob zijn set zijn ware kunnen laat zien en horen. Niet in de laatste plaats door de instellingen, afstellingen en plaatsing van de speakers uit de hand van Rob. Ik ging regelmatig naar het biscoop complex "metropolis" in Antwerpen, wat voor velen toch als referentie in bioscoop (HT) geluid geldt. De set van Rob kan daar naar mijn smaak met gemak aan tippen. Klasse!

Ik heb deze luister middag als bijzonder plezierg ervaren, en ben ervan overtuigd geraakt dat een goede HT set ook een overtuigend stereo plaatje neer kan zetten. Zelfs middels aanvulling van een sub. Toch ligt de echte kracht in waar het systeem voor is ontworpen en dat is HT in al zijn verschijnings vormen. Hulde aan Rob en zijn systeem. Ik heb genoten.

Rob en Anouk, hartelijk dank voor de gastvrije ontvangst en de leuke middag die ik bij jullie mocht hebben notworthy

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Mooi verhaal hoor Leo!

WimPeu

#40
Citaat van: WimPeu op mei 31, 2010, 17:46:15
Wat een tocht zeg...Drenthe -> Tilburg en weer terug en dat met een kater en te weinig slaap :zzz:. Ik lag de avond ervoor na 2 feestjes om 04:00uur in mijn bed en om 08:15 maakten de kinderen me wakker puke. Een paar koppen koffie op en gaan met die banaan. Ik had eerst nog even een handeltje in Tilburg :-D. Kon mijn Focal center daar gelijk even afgeven (en
Mooi geschreven Lo.. notworthy

Maarrrr

Waar is de rest van mijn verhaal gebleven????  :evil:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Ja het hele forum is na de update afgekapt wanneer je streepjes boven de é hebt gebruikt, -en ook met al die andere rare dingen die tekst hun leesbaarheid geven...
Als ik posten van mezelf terug lees zijn het veelal halve berichten, nogal vervelend....

Marvin

Dus na dat leesteken is je bericht verdwenen...

Stadium III

Ik zie het ook dat sommige stukken zijn verdwenen
Maar Leo zijn verhaal zal Wim wel tevreden stellen  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

Tja verder Thanks Leo voor deze mooie stereo luister middag !

Heb het goed naar mijn zin gehad en heb weer iemand tevreden zien zitten,met stereo /dvd en blu ray !
We hebben veel gedraaid en zo ook Iron man met de Jerico scene !( hoe me ff niet aan de spelling van de raket :-P)

Verder scoort TDK altijd gaaf !!!

Leo binnenkort kom ik naar jou toe !

Ow jah anouk vindt het roze doosje zeer lekker ! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4