De ronde af !

Gestart door Stadium III, mei 08, 2010, 16:17:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

#165
Zo, hehe.... @home...ook nog die k#t mist :x.

Geen puf voor verslag nu maar wel ff: familie WimPeu - bedankt voor de gastvrijheid en Andre idem :yes:.


Sander.

Weer waker, nu ff korte review:
Mooie ruimte, mooie opstelling, indrukwekkende set.

Betreft surround: meer spektakel ga je ook niet in de bios vinden! Genieten :yes:. Mooie suroundbudbble, veel effect en een bass  :-o. Een monster-combi die Usher fronts en de Monolith.
Betreft stereo: hier blijkt de set (combi CA - Usher) behoorlijk kritisch betreft software. In algemeen mooi stereobeeld maar bij de nodige software wordt het geheel wat rommelig en het hoog wat fel(hier speelt ook duidelijk m`n persoonlijke voorkeur mee). Hetgeen toeneemt met het opdraaien van het volume.

Bovenal een gezellige en audiofielverantwoorde zondag gehad waarin helaas mijn vooroordeel betreft Alfa Romeo werd bevestigd :wink:.


Sander.

Stadium III

Zo nu ff in de vroegte hier mijn verslag

Als eerste wat een gruwwelijk lang eind rijden maar dat is goed gemaakt door Wim zijn mooie set en de gastvrijheid dus daarvoor alvast bedankt

Ik was als 2e terplekke Theo was er al en de rest kwam wat later binnen vallen
We zijn eigenlijk begonnen met wat film kijken via de HDX en wat er meteen doorheen kwam is de nieuwe THE A TEAM
Ik moet zeggen die film wil ik ook  :-D
Goed bij het vertonen van the A team miste ik de bubble en daarin de goeie laag effecten het stond allemaal niet lekker in verhouding surround was er niet veel en de front was niet 1 samengesmolten lijn kwa efeect stem en actie

We hebben nog ff wat andere software bekeken en Ronald kwam ook binnen vallen later ook The Alfa boy's
binnen
We zijn toen over gegaan naar Stereo deel wat ik zeker ook wel zeer mooi vindt bij Wim
We zijn begonnen met de nieuwe cd van Frits en daar hebben een nummer van afgespeeld ben het ff kwijt maar wat zit daar TE veel bass in
Nadien hebben we het orgineel ingelegd en ook wel bass maar stukken beter iig
Dus kwamen we tot de conclusie dat alles wat Frits maakt ook niet beter is  :-P

Goed toen was het tijd voor de BD meter en de Calibrator
De Denon setup op de tv gegooid en gaan met die handel
Eerst zo de setup doorgekeken en daar alles goed gezet
Wim was er verder wel van overtuigd dat er maar stapjes van 1 a 2 db nodig waren om alles helemaal goed te hebben
Nou dat was anders
Eerst alles op 0 gezet en toen bij L voor begonnen daar kregen Andre die de meter vast hield en ik een waarde van volgens mij een 73 db
Toen de center man uhhh doe er maar 8 db af om even hard te spelen
Op naar de R voor die kon mooi op 0 blijven
De surrounds moesten ieder een 3,5 db erbij hebben
Naar dit gedaan te hebben de subwoofer erbij getrokken en klaar was het resultaat
De surround bubble was er en men was happy

Toen klonkt the A team wel zeker een stuk beter en kwam je er achter wat de BK voor een BEEST is
Kruipruimte houten vloeren en de BK is feest !

De sub kan helaas niet high en low leven tegelijk erin verwerken dus hebben we gekozen dat hij alleen LFE kanaal voor zich opneemt

Wim zijn fronts gaan tot zeker wel een mooie 30 hz in zijn kamer dus een ondersteuning wat dan toch minimaal geweest van de high level

Afijn naar de afstelling ook wat muziek bekeken en eigenlijk was ik wel blij dat de sub alleen voor film mee draaide want hij is gewoon te langzaam voor muziek
Hij kwam net wat te laat niet erg verder want daar gebruikt wim hem toch niet voor

Al bij al zeer leuke dingen gezien en gehoord en wim heeft een zeer mooie set staan waar weinig aan te verbeteren is !!!

Ik heb een mooie en lange dag gehad en moet zeggen top wim en veel plezier er nu mee !!

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Mooi verslagje gemaakt Rob pompom
Leuk om te lezen dat er toch nog veranderingen cq verbeteringen mogelijk waren. En nog mooier om te lezen dat het weer bere gezellig was pompom.
De nieuwste CD van Fritz is bij mij op diverse nummers ook erg bas rijk (te soms). Toch klinkt het bij Fritz evenwichtig en uitgewogen, ligt toch aan zijn set natuurlijk. Hij mixed zijn CD's natuurljk zodanig af dat het op zijn set het best klinkt.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

Dat was het nummer, Thanks To You van Boz Scaggs.
Ik had daar toevallig de originele CD van, wist niet eens dat het op de 13e editie stond.
En inderdaad, hier klonk het origineel beter  :wink:

Citaat van: lo op november 01, 2010, 11:12:03

De nieuwste CD van Fritz is bij mij op diverse nummers ook erg bas rijk (te soms). Toch klinkt het bij Fritz evenwichtig en uitgewogen, ligt toch aan zijn set natuurlijk. Hij mixed zijn CD's natuurljk zodanig af dat het op zijn set het best klinkt.

groet,

lo

WimPeu

Ik heb ook een gezellige dag gehad leerzaam ook nog eens. Als het bij je zelf thuis is dan is het nogal hectisch. Koffie, brood, soep, cola, en bier voor mezelf regelen :-D, de hond in bedwang houden (sorry Theo :-D) en dan ook nog de boys van de nodige software voorzien. Ben blij dat iedereen wel in meer of mindere mate cool met de set was. Het laag van de STS 13edition was bij tijd en wijle echt te aanwezig. Maar mijn smaak muziek heeft eigenlijk nooit van dat soort laag en met de sub nu alleen als LFE doen de Ushers het juist daar erg goed op. Ronald was igg positief verrast met bv de Vinyl uitvoering van Rammstein - Mutter.

Surround is nu echt helemaal te gek. Wat een spektakel niet normaal meer. Bij Transformers II ging het dak er bijna letterlijk af. HB
Ga ook maar eens een Db meter kopen. Wat een verschil en het was in een paar minuten gepiept. Bedankt nog daarvoor Rob.

Was een ontzettende leuke ervaring al die sets tijdens deze 'Tour'

Bedankt alle boys voor deze mooie ervaring!! notworthy notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Mooi omschreven Wim, en idd laat Rob maar schuiven notworthy

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

Citaat van: WimPeu op november 01, 2010, 17:42:24


Surround is nu echt helemaal te gek. Wat een spektakel niet normaal meer. Bij Transformers II ging het dak er bijna letterlijk af.

Inderdaad, dit was een unieke ervaring. Het trillen van de vloer en het gevoel dat je iets opgetild werd van de bank was megavet (om maar eens een modern woord te gebruiken  :-D). Hier kan geen bioscoopzaal tegenop!
Hele mooie set die vooral in surround dus schittert als een pareltje van Ken I.  :wink:
In stereo sluit ik me bij Xander aan, soms naar mijn smaak iets te fel wat aan de combinatie Usher/Cambridge/Audioquest kan liggen. Denk dat de laatste upgrade voor Wim de BE-tweeters zullen worden, dan speelt deze set ook in stereo echt op referentieniveau! Behalve het hoog zal ook het midden dan wat vloeiender worden en dan is het (naar mijn smaak) helemaal af.
Maar Wim moet er blij van worden en dat ie ie nu al en terecht!

Bedankt weer voor de leuke dag!

thepioneer

Ik heb ook erg genoten deze dag. Ik kom natuurlijk veel vaker bij Wim maar vond het erg leuk om andere forumleden te ontmoeten. Het surround is erg goed en echt super strak. De plaat van rammstein klinkt inderdaad echt super. Daar stond ik echt wel van te kijken.

Het stereo van Wim vindt ik ook echt niet verkeerd. Het is wel altijd met een set van een ander is dat alles vreemd is en details soms niet opvallen. Daar komt ook nog bij dat als je zoveel kletskousen bij elkaar zet het echte serieuse luisteren er naar mijn gevoel niet echt is.

We hebben nu wel tijdens het luisteren van het stereo gedeelte wel 3 minuten stilte gehad :) daar kun je naar mijn mening een set niet helemaal reeel op beoordelen.

Dit ook met de mix van fritz. Bij Wim is ook meer bass als bij mij thuis. Dit is inderdaad wel iets wat op valt, maar naar stereo beeld is niet echt goed geluisterd. Ik vindt wel dat de opnames van Fritz wel degelijk beter klinken als origineel als je het gaat beoordelen op stereobeeld/plaatsing van de instrumenten.

Ik heb jammer genoeg niet het origineel van het nummer wat we hebben vergeleken maar wat ik zaterdag bij fritz heb gehoord in vergelijk met het origineel is gewoon fenomenaal.

Ik heb veel respect voor de set van Wim, ik heb niet voor niets hem als voorbeeld gehad in het upgraden van mijn set.

Het was erg gezellig en zeker het herhalen waard !!!! :)











Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

WimPeu

Mooie woorden jongens, bedankt! notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Daar heb je wel een punt hoor  :yes:, allicht is de term review niet passend. Het betreft meer een eerste, persoonlijke indruk betreft het stereo.

En gezellig was het!


Sander.
Citaat van: thepioneer op november 01, 2010, 19:55:11
Het stereo van Wim vindt ik ook echt niet verkeerd. Het is wel altijd met een set van een ander is dat alles vreemd is en details soms niet opvallen. Daar komt ook nog bij dat als je zoveel kletskousen bij elkaar zet het echte serieuse luisteren er naar mijn gevoel niet echt is.

We hebben nu wel tijdens het luisteren van het stereo gedeelte wel 3 minuten stilte gehad :) daar kun je naar mijn mening een set niet helemaal reeel op beoordelen.

thepioneer

Citaat van: xander32 op november 03, 2010, 11:41:47
Daar heb je wel een punt hoor  :yes:, allicht is de term review niet passend. Het betreft meer een eerste, persoonlijke indruk betreft het stereo.

En gezellig was het!


Sander.

AMEN :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550