weer een nieuwe live show bijwonen?

Gestart door viceadmiraal61, april 04, 2010, 23:37:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

viceadmiraal61

ja maar daar achter ligt de studio

lo

Diegene die morgen naar de lifeshow registratie in Houten gaan, volgens mij alleen hifigek en mexicaanse hond, wil ik een bijzonder plezierige dag en veel luisterplezier wensen.  pompom
Laat even weten hier hoe of het was :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op mei 21, 2010, 14:13:49
Diegene die morgen naar de lifeshow registratie in Houten gaan, volgens mij alleen hifigek en mexicaanse hond, wil ik een bijzonder plezierige dag en veel luisterplezier wensen.  pompom
Laat even weten hier hoe of het was :yes:

groet,

lo

ik kom ook
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Dan behoort U ook tot de bedoelde categorie :-D
Heb fun HB

:-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Bedankt, we zullen uiteraard uitgebreid verslag doen.  byebye

viceadmiraal61

het marantz forum werd goed vertegenwoordig door hifigek mister john/hans pol en ons hondje uit houten...
en dat was een goede zaak....een anologe opname buizen microfoons je kon het ruiken...er hing een
bizondere lucht in de hauling barn studio.....ook van de door mijn gemaakte soep....ik kreeg een 9 van de
gasten voor dit culinaire zo bleek hoogte punt.....ik dacht dat de mannen zich hebben vermaakt.....
live muziek....alleen zagen zij tijdens de opname de zangeres van achteren.....maar ik kreeg geen klachten..
het oog wil ook wat...en wat een ervaring om in dit microfoon museum te mogen zijn...en te zien maar vooral
te horen dat een bandrecorder en lp zo makelijk weg speeld....dynamiek amper ruis....geen spetters...
een goede vriend van mij martijn had een voorbespeelde band mee genomen uit 1958......ja dat was veel
beter geweest in plaats van een lp ...alleen de kosten waren erg hoog om van een master er heel veel
meer van te maken..een lp persen gaat goedkoper en veel makelijker....
al met al was het althans voor mij een zeer leuke dag...en dank dat de marantz broeders er zijn geweest...

JohnWx

Citaat van: viceadmiraal61 op mei 22, 2010, 23:26:38
het marantz forum werd goed vertegenwoordig door hifigek mister john/hans pol en ons hondje uit houten...
en dat was een goede zaak....een anologe opname buizen microfoons je kon het ruiken...er hing een
bizondere lucht in de hauling barn studio.....ook van de door mijn gemaakte soep....ik kreeg een 9 van de
gasten voor dit culinaire zo bleek hoogte punt.....ik dacht dat de mannen zich hebben vermaakt.....
live muziek....alleen zagen zij tijdens de opname de zangeres van achteren.....maar ik kreeg geen klachten..
het oog wil ook wat...en wat een ervaring om in dit microfoon museum te mogen zijn...en te zien maar vooral
te horen dat een bandrecorder en lp zo makelijk weg speeld....dynamiek amper ruis....geen spetters...
een goede vriend van mij martijn had een voorbespeelde band mee genomen uit 1958......ja dat was veel
beter geweest in plaats van een lp ...alleen de kosten waren erg hoog om van een master er heel veel
meer van te maken..een lp persen gaat goedkoper en veel makelijker....
al met al was het althans voor mij een zeer leuke dag...en dank dat de marantz broeders er zijn geweest...

ook namens de wijde omgeving Fritz en namens de aanwezigen daar een staande ovatie




ps:deze foto is genomen van die mensen die achter de heg stonden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: viceadmiraal61 op mei 22, 2010, 23:26:38
het marantz forum werd goed vertegenwoordig door hifigek mister john/hans pol en ons hondje uit houten...
en dat was een goede zaak....een anologe opname buizen microfoons je kon het ruiken...er hing een
bizondere lucht in de hauling barn studio.....ook van de door mijn gemaakte soep....ik kreeg een 9 van de
gasten voor dit culinaire zo bleek hoogte punt.....ik dacht dat de mannen zich hebben vermaakt.....
live muziek....alleen zagen zij tijdens de opname de zangeres van achteren.....maar ik kreeg geen klachten..
het oog wil ook wat...en wat een ervaring om in dit microfoon museum te mogen zijn...en te zien maar vooral
te horen dat een bandrecorder en lp zo makelijk weg speeld....dynamiek amper ruis....geen spetters...
een goede vriend van mij martijn had een voorbespeelde band mee genomen uit 1958......ja dat was veel
beter geweest in plaats van een lp ...alleen de kosten waren erg hoog om van een master er heel veel
meer van te maken..een lp persen gaat goedkoper en veel makelijker....
al met al was het althans voor mij een zeer leuke dag...en dank dat de marantz broeders er zijn geweest...

Mooi stukje Fritz!! En bijzonder fijn dat het weer een mooie opname dag is geworden, met uiteindelijk toch voldoende marantz vervormers.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Binnenkort schrijf ik ook een verslagje van mijn kant .

Nu niet meer want het is al 23:37 uur , en ik moet nog kijken naar de moto GP race die ik opgenomen heb ( motor race ) .



Groeten  EDWIN  B

viceadmiraal61

ben benieuwd naar jullie verslag...................

Mexicaanse Hond

Zie voor mijn verslag "live in houten" in de Dikke Elco.

HiFi gek

Hier mijn verslag .

Ik was samen met een goede hifi vriend van mij naar de opname gekomen .

Om 11:00 uur kwamen wij aan voor de deur met de auto .
Iedereen zat nog buiten zoals Fritz , Mexicaanse hond , JWX en de bandleden ook .

Rond een uur of 12:00 gaf Fritz het sein om te gaan beginnen .

Helaas stond zangeres Marjolein de gehele opnamesessie met haar rug naar ons toe .
De band bestond uit een gitarist , drummer , contrabas , zangeres .
De muziek was jazz georienteerd .

De opname ruimte waar wij ons bevonden had een prachtige akoestiek vond ik .
Alle muziekinstumenten hadden een prettige klankkleur en werden met veel vakmanschap bespeeld .
Marjolein had ook een mooie stem .

Fritz had wel besloten om Marjolein achteraf alle nummers opnieuw in te laten zingen , de reden is mij ontschoten omdat ik niet aan de discussie daarover deelnam .

Een paar keer moest de opname sessie afgebroken worden omdat er een telefoon afging en het servies in de ruimte erachter omviel met een hoop kabaal .

Na afloop toen alle opnamens vaststonden werd er een stereo opstelling gemaakt met 2 mono buizen versterkers en 2 boxen en werd door Fritz de net gemaakte mastertape afgespeeld zodat wij konden horen hoe het opgenomen was .

Om 17:00 uur ging ik weer naar huis na een dag te hebben gehad waarin het volop genieten was .
Ook de hifi vriend die ik meegenomen had heeft het erg naar zijn zin gehad .



Groeten  EDWIN  B