Samenstellen HT set 5.1 Onkyo 607 goede keuze en welke speakers ?

Gestart door RonaldW, januari 17, 2010, 18:29:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonaldW

Mijn dochter en schoonzoon buigen zich over de aanschaf van een HT set en hebben mij gevraagd naar een tweedehands 5.1 speakerset op zoek te gaan. Helaas voor hun iets met kleine satelietspeakers en uiteraard een subwoofer.
Is de Onkyo een goede keuze ? Ze willen dit graag omdat hij lipsync ondersteunt, meerdere HDMI aansluiten heeft
en upscaling tot 1080 I.
Voor de speakerset hebben ze een budget van € 250,=
Is de Onkyo een goede keuze, zo niet, wat is een alternatief en wat voor speakers kunnen interessant zijn ?
Let op, ze staat nog aan het begin van hun A/V carriere en zijn minder op geluid als de meeste van ons op dit forum.
Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2

xander32

Voor meerkanaals film-plezier zijn de Onkyo`s geen verkeerde receiver.
Bij de buren, op het HT-forum, staan momnteel o.a. een 808, 876 en een 905 te koop.

Een speakersetje voor €250,- vinden is een behoorlijke uitdaging :yes:.


Sander.

WimPeu

Ik heb de te koop staande 876 zelf gezien en gehoord. Is nog in nieuwstaat met een meer dan redelijke prijs. Dat soort Onkyo's zijn zeker geen instap modelletjes en kun je jaren plezier van hebben.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32


WimPeu

Kijk, beneden de €1000,- klaar!! En die Onkyo is top hoor!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin


xander32


Voor €219,- ... heb je een pm gestuurd met linkje.


Groet,


Sander.

RonaldW

Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2

RonaldW

Hoi, ik ben de schoonzoon van Ronald,

Bedankt voor alle snelle reacties ik zat er aan te denken om de boxenset die Sander hier voorstelde bestellen. Mijn vraag was alleen of jullie weten of er nog veel verschil zit tussen de onkyo 507 & 607 behalve de upscaling?

ik wil er het volgende op aansluiten

een mediacenter, een Playstation 3 en in de toekomst een upc HD digitale ontvanger dit alles komt op een sony 40w5500 LCD tv. Heeft de upscaling van de versterker dan nog veel toegevoegde waarde of zie ik andere dingen over het hoofd.

mvg.

Maikel
Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2

xander32

Citaat van: RonaldW op januari 17, 2010, 19:42:11
Hoi, ik ben de schoonzoon van Ronald,

Bedankt voor alle snelle reacties ik zat er aan te denken om de boxenset die Sander hier voorstelde bestellen. Mijn vraag was alleen of jullie weten of er nog veel verschil zit tussen de onkyo 507 & 607 behalve de upscaling?

ik wil er het volgende op aansluiten

een mediacenter, een Playstation 3 en in de toekomst een upc HD digitale ontvanger dit alles komt op een sony 40w5500 LCD tv. Heeft de upscaling van de versterker dan nog veel toegevoegde waarde of zie ik andere dingen over het hoofd.

mvg.

Maikel
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=87936.0


Sander.

RonaldW

Ok heren hartelijk voor jullie meedenken.
Hij heeft een 507 en de mordaunt short set besteld (dank aan Sander) gaat deze zaterdag halen en zondag sluiten we de boel ff aan.
Leuke set als je net samenwoont en 20 bent, ik ben heel benieuwd naar het geluid, ze kijken erg veel films,
zelfs ben ik meer van stereo maar luister veel meer muziek !
Als het aangesloten is laat ik even wat horen !
Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2