Audyssey geeft rev speakers??

Gestart door Vlearmoes, januari 11, 2010, 21:42:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

ik heb het niet over het open halen gehad hoor...  :wink:


Marvin

waarom ben je eigenlijk zo aan audessy gehecht Rob?

Vlearmoes

Citaat van: marvin op februari 18, 2010, 22:18:08
waarom ben je eigenlijk zo aan audessy gehecht Rob?

Zie zijn avatar  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin


Stadium III

Citaat van: marvin op februari 18, 2010, 22:18:08
waarom ben je eigenlijk zo aan audessy gehecht Rob?

Zal denk ik wel Ron zijn  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Perfect_audio

#20
Citaat van: marvin op februari 18, 2010, 22:18:08
waarom ben je eigenlijk zo aan audessy gehecht Rob?
Korte antwoord: Zie antwoord van Vlearmoes!

Lange antwoord: Eerlijk gezegd is Audyssey in Marantz een erg eenvoudige versie. Jammer dat Marantz daar op beknibbelt. Erg jammer. Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan Denon. Marantz doet zijn klanten echt tekort.

Dat neemt niet weg dat Audyssey (in de meer uitgebreidere vorm) echt een geweldige oplossing is. Je moet het horen, want woorden schieten te kort. Je kunt er natuurlijk alles over lezen op www.audyssey.com en www.audyssey.eu, maar het zelf beleven is een 'earopener'. Ik ben de enige in Nederland die er professioneel mee aan de slag is. Website, demo's op locatie en bij potentiƫle kopers.
Audiofielen hebben er enigzins een afkeer van (dsp's is een vloekwoord voor hun), maar eenmaal gedemonstreerd kunnen ze er niet meer om heen. Veelal koopt men liever esoterische interlinks, klankschaaltjes, kleuren hun CD's enzovoorts.
Iedereen is welkom om bij mij te beleven wat Audyssey is en zou kunnen zijn voor hen. Want ik garandeer dat "zoals je het bij mij hoort, hoor je het ook thuis". Dat is een sterke uitspraak, maar het geeft aan goed ik het vind. De kracht van Audyssey is dat het muzieksignaal weer op referentieniveau wordt teruggebracht. Geen enkel ander systeem kan dat. Vandaar dat steeds meer versterkerfabrikanten Audyssey toepassen. De goeie nemen dan de MultEQ-XT versie en de echt goeie ook nog de Pro versie (Integra en Denon in de USA).
Indien er in deze groep van Marantzliefhebbers voldoende interesse is kan ik ook voor hun een demo verzorgen.
Maar individuelen kunnen ook bij mij terecht. Want je moet het horen. Het is net als lollie: er over praten geeft geen voldoening, je moet het doen!
Ron
PS er staat 'lollie', maar ik schreef iets anders.....
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Mexicaanse Hond

Citaat van: Perfect_audio op februari 19, 2010, 11:10:54
Het is net als lollie: er over praten geeft geen voldoening, je moet het doen!


Zo'n lollie werkt echt tegen alles.  :schater:

Vlearmoes

Maw   een goed ingeregelde set heeft geen dure apparatuur nodig  :roll:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

#23
Citaat van: Stadium III op februari 19, 2010, 07:28:00
Zal denk ik wel Ron zijn  :-D
ja sorry Rob, ik bedoelde Ron...  :-D

Vlearmoes

Ron

Er is natuurlijk veel belangstelling....maar hier al het eerste probleem  :|

Er zijn hier veel HT mensen die draaien met enkel een reciever   maw geen separate voor en eindtrap
hoe is de audyssey dan te integreren ??  niet??

Ook een richtprijs is welkom  :-D
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Perfect_audio

Citaat van: Vlearmoes op februari 19, 2010, 13:15:31
Er is natuurlijk veel belangstelling....maar hier al het eerste probleem  :|
Er zijn hier veel HT mensen die draaien met enkel een reciever   maw geen separate voor en eindtrap
hoe is de audyssey dan te integreren ??  niet??
Ook een richtprijs is welkom  :-D

Ja dat is waar, een losse Audyssey equalizer komt tussen de voor- en eindtrap. Als je een Marantz SR9600 hebt, dan kun je gebruik maken van de pre-out en main-in (waar normaal een brug zit).
Richtprijs voor het apparaat is 2.990,-
Maar als je opnieuw kunt beginnen, dan zou bijv. Integra (70.1 en 80.1) een goede keuze zijn.

En..
Citaat van: Vlearmoes"Maw   een goed ingeregelde set heeft geen dure apparatuur nodig  "
Ja! Geen dure, wel goede apparatuur. Audyssey is voor ruimteakoestiekcorrectie, het is geen Haarlemmerolie voor slechte componenten.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Vlearmoes

#26
http://store.audioholics.com/shopimages/products/extras/SR8002-rear.jpg  

Is hier ook een mogelijkheid?? nee ?  :|

Geen main in  :cry:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

ik zit me net te bedenken dat er op dvd's/blurays van THX een THX-Optimizer staat.
zo gebruik ik soms de dvd van Bambi.
daar staat een fase test voor alle luidspreker op, dat hoor je direct!!