Even langs Wim Peu en IIoII

Gestart door cheese, oktober 24, 2009, 09:16:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cheese

Afgelopen donderdag ben ik uit mijn werk langs Wim gereden om een kleine uitleg te krijgen hoe hij alles downlaod en dat via een Squeezebox afspeelt.....ik heb namelijk best veel muzikanten waar ik 1 of 2 nummers erg goed van vind en de rest niet....en dan koop ik geen cd en is dit een mooie oplossing.

Wim ontving mij hartelijk met een bakkie en later natuurlijk een biertje.....hij heeft mij alles uitgelegd en ik moet eerlijk zeggen dat het via zijn squeezebox en de dacmagic erg mooi klinkt.................maar dat komt natuurlijk ook door de rest van zijn installatie,want die is niet mis......hij heeft echt een mooie set staan met even zo goede speakers.......en jeetje wat geeft die  monolith een bassssssssssssss......we zatten echt te schudden op de bank en je voelde de bas gewoon door de kamer gaan.

En wat velen hier op het forum al weten....die focals zijn toppertjes en klinken echt super......wat betreft het geluid dan,want wat zijn ze lelijk om te zien(sorry Wim).

Na een anderhalf uur luisteren en kletsen over onze hobby ben ik weer gaan rijden, want ik moest bij II0II de cd 11 LE ophalen die ik van hem een week mag lenen om te oordelen of hij veel beter is dan mijn cd 17 MKLII.

Ook door Peter werd ik gastvrij ontvangen en even gepraat over de mooie spelers die er zijn en natuurlijk even naar zijn cd 15 gekeken......wat een beest van een speler. Toen ging ik met een speler die voor je gevoel wel 20 kg weegt op weg naar huis.

Toch echt top dat je van een forumgenoot gewoon een speler mee krijgt, terwijl we elkaar nog nooit gesproken of gezien hadden, en die thuis kan proberen....super gewoon.

Dit weekend is mijn vrouw het hele weekend stappen met vriendinnen en ik zit dus lekker elke avond te luisteren wat de verschillen zijn en wat het dan uiteindelijk gaat worden.

Gr Cheese
groetjes Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

ll0ll

Ah, een weekendje alleen, goeie timing om dan die CD11LE thuis te hebben. :-D

Of die CD11LE veel beter is, de CD17mkII is natuurlijk ook een erg goede speler. Het verschil zal 'em in de nuance en rust van de muziek zitten. Anyway, succes met luisteren!!
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

xander32

Citaat van: cheese op oktober 24, 2009, 09:16:11
Afgelopen donderdag ben ik uit mijn werk langs Wim gereden om een kleine uitleg te krijgen hoe hij alles downlaod en dat via een Squeezebox afspeelt.....ik heb namelijk best veel muzikanten waar ik 1 of 2 nummers erg goed van vind en de rest niet....en dan koop ik geen cd en is dit een mooie oplossing.

En wat velen hier op het forum al weten....die focals zijn toppertjes en klinken echt super......wat betreft het geluid dan,want wat zijn ze lelijk om te zien(sorry Wim).
Gr Cheese
groetjes Kees
nonono       violent1         :evil:





Sander :lol:.

WimPeu

Ik hoop dat je het DLen een beetje gaat lukken Kees. Was wel even gezellig. Altijd leuk om eens weer een forum lid te ontmoeten, en wat de de Focals betreft.....over smaak valt niet te twisten. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cheese

ja Wim was ook even gezellig en als je in de buurt van Amersfoort ben moet je bij mij ook maar eens langs komen...en ja je hebt gelijk ieder zijn of haar eigen smaak notworthy notworthy notworthy


gr Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

gerard

Citaat van: cheese op oktober 24, 2009, 09:16:11
[...] want ik moest bij II0II de cd 11 LE ophalen die ik van hem een week mag lenen om te oordelen of hij veel beter is dan mijn cd 17 MKLII.

Gr Cheese

Super dat je die speler even mag lenen  notworthy

En kees, wil je al iets kwijt over je eerste indrukken van de cd11 LE ?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

cheese

Citaat van: gerard op oktober 25, 2009, 20:00:19
Super dat je die speler even mag lenen  notworthy

En kees, wil je al iets kwijt over je eerste indrukken van de cd11 LE ?



Hallo Gerard,

die heb ik in een andere topic gegeven...bij bronnen.......upgrade van mijn cd 17


gr Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge