Marco & Maurice @ Stadium III

Gestart door Stadium III, februari 17, 2007, 17:34:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Rond 1 uur ging de telefoon dat ze heel tilburg hadden berijkt en de flat gevonden hadden.
Na ze ontvangen te hebben hebben we eerst wat cd's gedraaid en hebben ze een eerste indruk gekregen van de set
Na wat geluisterd te hebben was het toch wel tijd voor wat actie met de LOTR TTT,chaper 41 opgezet The breach of the depping wall!
Eerst op de stadium III zodat ze konden horen wat die in huis had,Daarna hebben we marco zijn DIY sub aangeslingerd en hetzelfde stukje met hetzelfde volume afgespeeld
Na dat die sub het had overleeft hebben we de kleine quake aangeslingerd op het lfe en die ook nog eens zijn werk laten doen en die is ook nog heel ! hello
Na de LOTR heb ik ff de THX test dvd opgezet en de PODRACER scene getoond op een vrij pittig geluids nivo!
( jasper bedankt ! ) notworthy
Verder hebben we nog wat pink floyd opgezet en wat ander spul
Tegen het eind aan heb ik ze nog SACD laten horen wat ze nog niet eerder gehoord hadden

Mijn conclusie is dat ik het een gezellige middag vondt waar ik weer in heb geleerd en gemerk hebt dat marco en maurice echte stereo mannen zijn ! Maar dat ze het HT gebeuren niet erg vinden  :-D

Jongens bedankt en ik kom jullie kant op en marco zijn ht afstellen !!

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

ProXius

Ha Rob!
Dat was vast een gezellige zaterdag!
Mooi h?, die podrace... ik kan er zelf ook maar geen genoeg van krijgen.  :-D
Zelf heb ik nog nooit echt stereo gehoord, maar ik denk dat ik meer een surround klant ben.
(Ok, dat mag ik niet te hard zeggen, want ik draai nog 3.1  HLP shutup clown1)

Ik kom je snel weer eens opzoeken, dan pakken we ook ff een filmpie in antwerpen ;)
Marantz SR9600
Marantz CD5001 (Gehakt mods)
Panasonic BD35
Focal Chorus 716V - 700CC V
D.I.Y. 15" Exodus sub + 400w Reckhorn

TurboMarco

Hoi ,

Allereerst wil ik jullie nog bedanken voor de gastvrijheid  notworthy,het was een gezellige middag met als grootste atractie de set van Stadium III aka Rob ,ik moet zeggen dat ik nog niet zon waanzinnig fraaie HT setup gehoord heb,wat een spectakel zeg!!  :wav:
vooral de PODRACER scene heeft een hele diepe indruk bij mij achtergelaten,ik zou het thuis zo ook wel eens willen beleven,maar dan heb ik nog niet zon machtige sub die de onderste regionen zo geweldig weer kan geven,maar wat niet is kan nog komen,ik weet nu waar ik naar toe kan leven,ook de bron heeft wel een diepe indruk op mij achter gelaten (de totale setup trouwens) vooral de SACD sprak mij wel aan.
Ik vind dat Rob een mooi gebalanceerd systeem heeft,al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik persoonlijk in stereo mode de Rel ingeschakeld wat aan overkill leed tenopzichte van de AE's,maar dat is iets wat ik bijna altijd ervaar wanneer een sub mee doet in een stereoweergave, maar goed dat is wellicht van mij kant uit wel mierenneukerij :wink:,ik ben nu eenmaal toch (wat muziekweergave betrefd) een stereo klant.

Ik ben ook erg blij dat je bij mij de HT setup een keer goed wil afregelen,ik kijk daar ook naar uit  pompom.

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Ik sluit me volledig bij Marco aan  pompom

Ben trouwens erg blij dat jij niet bij mij in de flat woont  :evil:

Ik post later nog wel mijn ervaringen!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

 :-D

Dat staat er op mijn gezicht als jullie reactie lees !

Altijd goed om te horen dat mensen je smaak en afstelling waderen en dat je ze een mooie gedachte mee naar huis mag geven !!!

Ik kom zeker jullie kant op om eens aan de knoppen bij marco te gaan draaien !!!!

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

#5
Ok, mijn versie van het verhaal!

Eerst met Marco afgereisd naar Tilburg, dus naar Brabo's die geen carnaval vieren  nonono

Aangekomen op punt van bestemming, kijken we naar een hoge flat, waar dus iemand woont met een killersub. Bellen aan, stappen de lift in en komen boven. Zie ik Marco strak langs de deurenkant lopen "jaaaaa, ik heb hoogtevrees..." clown1

We worden ontvangen door Rob, die uit voorzorg Quentin van 1 maar bij zijn ouders heeft achtergelaten. Klinkt alsog ie een onuitwisbare indruk achter wilt laten!
Binnengekomen zien we een strak en modern interieur, waar toch redelijk leefbaar een HT set staat opgesteld. Er zijn wat compromissen gesloten qua opstelling luidsprekers en stoelen.

Rob ging eerst maar eens uitzoeken hoe hij ook al weer koffie moest zetten. Het resultaat was bevredigend, dus kon ook de meet en greet vervolgd worden.
Terwijl Rob nog in de keuken was, hebben Marco en ik uitgebreid de set ge?nspecteerd. Tja, moet niet kinderachtig zijn! Er is voldoende aandacht aan de set besteedt, en dat zie je oa terug in de bekabeling.

Vervolgens maar eens muziek aangezet. Hierbij zijn diverse genres aan bod gekomen, waaronder Indie, Jazz, Pink Floyd, etc. Eigenlijk vonden Marco en ik dit niet helemaal up-to-par, maar wij zijn beide eigenlijk echte stereo mensen! Wel viel op dat de set neutraal en gebalanceerd klonk. Er viel weinig aan op te merken, alleen zouden wij qua stereoperformance meer willen.
Rob zette vervolgens wat film scene's op, van oa LOTR en star wars. En toen werd pas duidelijk wat deze set echt kan presteren! De effecten vlogen om de oren, het beeld was haarscherp en de beleving was optimaal (zelf nog niet eerder elders zo meegemaakt). De lagere regionen van het audiospectrum beukten er flink op los, en ik besefte dat ik erg blij ben dat Rob niet bij mij in de flat woont!  byebye
Het kan niet anders dan dat er minimaal 8 gezinnen mee hebben kunnen genieten (buren boven en onder, links en rechts plus de boven- en onderburen daar weer van). Rob meldde doodleuk dat hij nog nooit klachten had gehad!  HLP

Wat mij wel opviel, was dat de toen aanwezig Rel Quake de Stadium niet kon bijbenen. Deze  produceerde een rommelig en hoorbaar laag tov de Stadium, waardoor de Quake eerder verstoorde dan aanvulde. Nadat we de Quake loskoppelde vond ik het direct al veel beter klinken, al klonken de achterste effecten iets minder vol op de monitorspeakers. Duidelijk werd dat volwaardige frequency range speakers erg belangrijk zijn bij HT.

Uiteindelijk zijn we nog wat gaan spelen met andere subs, en telkens bleek dat een sub een noodzakelijke aanvulling is voor HT. Geen enkele kon tegen de Stadium op, en upgraden van deze sub lijkt haast niet haalbaar.

Ow, wacht even, Rob heeft ons ook nog kennis laten maken met SACD, wat toch ook weer nieuwe ervaringen opleverde. Ik vond het wel raar om Norah Jones links en rechtsachter ook te horen, maar zeker bij War of the Worlds leverde dit wel een rijkere luisterervaring op!

Op de terugweg hebben Marco en ik nog het ??n en ander ge?valueerd. Uit onze visit bleek maar weer eens dat het erg moeilijk is om zowel HT als stereo in ??n set optimaal te hebben. Je zult een keuze moeten maken, en voor elk individu zullen de eisen en wensen anders zijn, waardoor ook de keuze anders zal zijn. Rob heeft gekozen voor HT, omdat hij het meest films kijkt. Wij als stereomensen vinden dit ondergeschikt aan muziek, en ikzelf accepteer dat films niet klinken zoals met een HT set wel mogelijk is.
Dus indien je een nieuwe set wilt aanschaffen, en je afvraagt of je een HT of stereoset moet nemen, ga dan bij jezelf te rade wat JIJ het belangrijkst vindt! Jij bepaalt uiteindelijk waat JIJ het meest van geniet.

Al met al weer een gezellige dag, waarbij we het uiteraard ook nog over dit forum hebben gehad. We zijn erg blij met de ontwikkelingen, en hopen dat we via dit medium gelijkgestemde marantzofielen op een andere manier kennis met elkaar kunnen laten maken. Informeel, gezellig en toch veel kennisoverdracht!


Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Heej Maurice

Zoals ik lees is er een ontuitwisbare indruk bij je achtergebleven !
Verder vindt ik het heel leuk om te zien dat er bij jullie stereo mannen een zeer hoge drempel is

Maar het net als je al zei : ieder kiest een set naar zijn wensen en bij mij is dat echt HT ipv stereo

Verder nodig ik ook andere forum leden uit voor een leuke HT ervaring "iedereen is welkom "

Stadium III  hello
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Darkman

Leuk verhaal ! De SR7500 is een voor zijn prijs erg goede receiver en met de juiste speakers en bekabeling kan het zoals gebleken is erg goed klinken, waarbij de ster van de show toch wel duidelijk de Stadium III is.

Wat ik ook wel jammer vind is dat ( de rechterspeakers ) zo in de hoek is geduwd. Dat zou in het algemeen een boomerige bass op leveren, zelfs met een gesloten systeem.  Bij mij zijn ook al mijn speakers een gesloten systeem incl de subwoofers uit de fronts maar dan nog hebben ze wel wat ademruimte nodig om niet overpowered en zo natuurlijk mogelijk te klinken.

Wat de klachten van de buren betreft, ook ik heb nooit klachten gehad, woon 3 hoog ook een flat en met een SR9600 komen daar regelmatig bijzondere HT-krachten vrij ;) Ik houd er wel rekening mee doordeweeks, maar in het weekend gaat ie toch vaak wel een keer of 2 open. Dan nog staat hij minder hard dan hij zou staan tijdens demonstraties, want op een bepaalde manier lijkt hij dan toch altijd veel zachter te staan maar dat zal ongtwijfeld met je eigen gemoedstoestand te maken hebben op dat moment :P

Afijn de openingsscene in ICE age, waarbij scrat het nootje de grond in stampt en je dus getrakteert wordt op een bijzonder lage dreun terwijl het ijs splijt, klinkt echt fantastisch, gortdroog strak en diep.  Ook de openinscene van Gladiator is fenomenaal dynamisch en krachtig met ongekend detail. 

Een ieder die het tot nu toe gehoord heeft was nadien erg te spreken over het geheel. Om het helemaal af te maken projecteer ik op een scherm van 117x200 cm 16:9 met een 720p LCD projector, de Hitachi PJ-TX 200. Dit maakt het wel echt af moet ik zeggen.

Zoals ik reeds heb gezegd mag het geheel best eens beluisterd worden.  Ik sta ook op het punt om naar 6.1 of 7.1 te gaan, dus daar verwacht ik ook veel van.

Nog even over het overpowered klinken van subwoofers bij de weergave van Muziek.  De ge?ntegreerde subs in mijn MS502's hebben daar veel minder last van en kunnen met muziek ook erg muzikaal klinken. Echter denk ik dat het inherent is aan een sub dat het minder detailrijker en iets minder gracieus klinkt als een goede stereo speaker die ook erg laag kan gaan. Wel bereik je met een actief systeem ( ik zie het in mijn setup meer als bi-ampen) een vlakkere responsecurve. Maar dat wil niet zeggen dat het altijd superieur klinkt t.o.v. een set met een minder vlakke curve, in het geval van de MS-en moet ik echter zeggen dat het geheel bijzonder fraai integreert.

Dus stadium III , Maurice en Marco, als jullie interesse hebben dan mogen jullie het geheel best komen beluisteren.


Stadium III

Ik ben we zeer benieuwd naar de ervaring die er bij jou is

Verder hoeft een speaker die weg is geduuwt niet boomerig te klinken !
En sub"s die zijn geintegreeerd kunnen lkkr mee klinken wil niet zeggen dat een losse sub die minder kan
Het is toch een kwestie van smaak ! en instellen
Afijn ik wil de stadium in kracht en detail wel naast jou MS zetten !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom

als je sub goed is afgestelt klinkt komt die mooi uit. ik heb vorige week met stadium me sub afgestelt en hij klinkt super. niet te veel naar voren maar gewoon de mooie basdetaai's over neemt, ik denk dat het toch dat beetje extra geeft. maar goed meningen verschillen!

Maurice

Citaat van: Darkman op februari 28, 2007, 10:58:45
Dus stadium III , Maurice en Marco, als jullie interesse hebben dan mogen jullie het geheel best komen beluisteren.
Ik denk dat we dat inderdaad maar eens moesten doen  :lol:
Ben wel benieuwd naar de stereokwaliteiten van je receiver/set!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

joep

Help me te herinneren in het najaar jullie uit te nodigen.
SR-14 + DV17 + SA15S1 + 4 dikke Etude speakers.
Als iemand dan een Stadium III meebrengt kunnen we eens stereo en HT echt tegenover elkaar zetten.

Stadium III

MMM die kan ik zo ff in mn broek meenemen een stadium III :-D

Maar iig bedankt voor de uitnodiging !!!

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4


Maurice

Citaat van: joep op maart 01, 2007, 22:49:36
watje
Hahaha, ik denk dat iemand zojuist aanbiedt om je sub te dragen Rob!  clown1
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude