Ervaringen met Audyssey EQ/XT32 en Audyssey App

Gestart door dmeerpa, juni 11, 2009, 20:22:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: merlin op december 19, 2011, 22:58:50Ik snap er helemaal niets van maar dat geeft niet: ik draai stereo....
Of zou inregelen ook goed zijn voor stereo? Heeft iemand hier -qua acoustiek- al wel eens iets over gezegd of gefilosofeerd?


:yes:  je moet ervoor open staan, anders kun je altijd 'oldskool' tweaken middels kabeltjes, etc..
of lees: met de natte vinger vervorming gaan introduceren..  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op december 21, 2011, 06:55:53
Citaat van: merlin op december 19, 2011, 22:58:50Ik snap er helemaal niets van maar dat geeft niet: ik draai stereo....
Of zou inregelen ook goed zijn voor stereo? Heeft iemand hier -qua acoustiek- al wel eens iets over gezegd of gefilosofeerd?


:yes:  je moet ervoor open staan, anders kun je altijd 'oldskool' tweaken middels kabeltjes, etc..
of lees: met de natte vinger vervorming gaan introduceren..  :angel:
soms is een natte vinger ook een heel goed resulltaat  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Perfect_audio

Citaat van: michaeldecharon op november 28, 2011, 21:39:17
Beste forumleden,

Na het lezen van jullie ervaringen met Auddyssey, heb ik op jullie ervaring en na tegenvallende resultaten met mijn subwoofer mijn speakers op small gezet. De bas was meteen voller en duidelijker aanwezig.

Wat echter vreemd was, was dat Auddyssey ook automatisch de afstand van mijn surroundspeakers aanpaste van
1,37 m naar 4,84 m. Moet ik de juiste afstand van 1,37 m invoeren of moet ik de automatische correctie van Auddyssey aanhouden, omdat mijn speakers nu op small staan en dit wordt gecompenseerd wordt een langere afstand.

De automatische correctie van de afstand door Auddyssey is alleen toegepast op de surroundspeakers.

Het gaat om de volgende voorversterker: AV8003.

Michael de Charon

Ik zou de waarden van Audyssey aanhouden. De afstand heeft niet te maken met 'small', maar met de tijdvertraging. Het geluid van alle speakers moet op de luisterplaats tegelijkertijd aankomen. Om de diverse afstanden (en mogelijk trage ls.filters) te compenseren berekent Audyssey nieuw waarden. Als de meting goed is gedaan, zijn de uitkomsten betrouwbaar.

ron

PS. Hoe is het met de brom?
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

still life

Citaat van: John Wx op december 21, 2011, 09:11:29soms is een natte vinger ook een heel goed resulltaat  :angel:

enkel met ruime kennis van zaken/ervaring, anders is het zowat altijd kouwe pap  :-D


Citaat van: Perfect_audio op december 21, 2011, 10:00:10

Als de meting goed is gedaan, zijn de uitkomsten betrouwbaar.



belangrijk punt..  :yes:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op december 22, 2011, 09:29:56
Citaat van: John Wx op december 21, 2011, 09:11:29soms is een natte vinger ook een heel goed resulltaat  :angel:

enkel met ruime kennis van zaken/ervaring, anders is het zowat altijd kouwe pap  :-D


Citaat van: Perfect_audio op december 21, 2011, 10:00:10

Als de meting goed is gedaan, zijn de uitkomsten betrouwbaar.



belangrijk punt..  :yes:

doe natte vinger op gevoel en intuitie  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xplod

#187
Net een nieuwe inmeting achter de rug en het was echt wel nodig  :-P

Sinds ik mijn front's heb ge-bi-amped en er sinds gisteren een nieuwe sub is gearriveerd ..... Klipsch Synergy sub12 is nu vervangen door een Klipsch RW-12D, .... had ik dit nog niet gedaan.
Met deze sub-wissel is meteen de laatste "missing link" weggewerkt. Alle speakers horen nu trots tot de "Reference" family van Klipsch  pompom

Wooow .... het geluid nu ...   :kwijl:

Ik vraag me wel steeds af waarom Audyssey hier persé het Dynamic Volume steeds om Medium wil hebben  :-o
Niks van .... weg ermee .... ik wil altijd de volledige dynamiek hebben in alles wat ik beluister  :evil:
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

JohnWx

Citaat van: Xplod op januari 14, 2012, 18:00:11
Net een nieuwe inmeting achter de rug en het was echt wel nodig  :-P

Sinds ik mijn front's heb ge-bi-amped en er sinds gisteren een nieuwe sub is gearriveerd ..... Klipsch Synergy sub12 is nu vervangen door een Klipsch RW-12D, .... had ik dit nog niet gedaan.
Met deze sub-wissel is meteen de laatste "missing link" weggewerkt. Alle speakers horen nu trots tot de "Reference" family van Klipsch  pompom

Wooow .... het geluid nu ...   :kwijl:

Ik vraag me wel steeds af waarom Audyssey hier persé het Dynamic Volume steeds om Medium wil hebben  :-o
Niks van .... weg ermee .... ik wil altijd de volledige dynamiek hebben in alles wat ik beluister  :evil:

you are now an Reference member for me  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

hansaspro1946

#189
met die Audyssey EQ regelt dat zijn eigen niet?
"Leer van gisteren,droom van morgen en Leef vandaag"
MarantzAV8003/MM8003.
Marantz UD 9004 super Audio CD/Blu-Ray Disc Player
Marantz UD7007 silver     
Marantz TT-15S1 Premium (draaitafel wit)
Element Moving Coil V2 Clearaudio

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Dennis75

Beste Marantzofielen,

Mijn eerste post hier!

Vandaag mijn AV7005 en UD5005 binnen gekregen. Ik kon een aanbieding bij hchifi niet weerstaan. Wellicht geen onbekende webwinkel hier.

Na de Audyssey meting gedaan te hebben uiteraard de waardes gecheckt. De afstanden waren perfect. De fronts had hij op large gezet en de rest op small. Dit vond ik een beetje vreemd en he ze dan ook op small gezet. De levels van de fronts op -12, center ook op -12 en de surrounds op -9. De sub op -6. Is dit een beetje normaal?

Wat ik ook merk is dat het laag eigenlijk te aanwezig is. Tevens heb ik ook een enorme nagalm. Nu kan ik de subvolume wat lager zetten maar doe ik daar niet de Adyssey meting te kort?
Het lijkt mij beter om de set up opnieuw te doen maar dan het subvolume wat lager zetten. Is dit een goede gedachte?

Perfect_audio

Citaat van: Dennis75 op mei 21, 2012, 21:15:47
Beste Marantzofielen,

Mijn eerste post hier!

Vandaag mijn AV7005 en UD5005 binnen gekregen. Ik kon een aanbieding bij hchifi niet weerstaan. Wellicht geen onbekende webwinkel hier.

Na de Audyssey meting gedaan te hebben uiteraard de waardes gecheckt. De afstanden waren perfect. De fronts had hij op large gezet en de rest op small. Dit vond ik een beetje vreemd en he ze dan ook op small gezet. De levels van de fronts op -12, center ook op -12 en de surrounds op -9. De sub op -6. Is dit een beetje normaal?

Wat ik ook merk is dat het laag eigenlijk te aanwezig is. Tevens heb ik ook een enorme nagalm. Nu kan ik de subvolume wat lager zetten maar doe ik daar niet de Adyssey meting te kort?
Het lijkt mij beter om de set up opnieuw te doen maar dan het subvolume wat lager zetten. Is dit een goede gedachte?

Ik vermoed dat je erg dicht op de luidsprekers zit. Een correctie van -12dB is het maximum. Òf je hebt de meting niet juist gedaan, òf je hebt super gevoelige luidsprekers (> 96 dB).
Zoek op dit forum naar de juiste meetwijze voor Audyssey, er is veel over geschreven.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Dennis75

Oke Ron,

Ik ga het forum wel even doorspitten!


Bierbraker

Ook al een paar keer aan het stoeien geweest met Audyssey, maar wat dan opvalt dat na de instelling de surround speakers (Mission 701) wat gaan overheersen. Maakt het wat uit als ik die iets terug zet?