LUISTER AVOND BIJ STS DIGITAL REF SET 15 16 EN 17 JUNI

Gestart door viceadmiraal61, juni 10, 2009, 17:21:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

viceadmiraal61

over de luister avond 17 juni is vol er is nog plaats op 15 en 16 juni inclusief sacd en blad music emotion

mars

oi

Ik ga toch eens checken of ik de 15e of de 16e een invaller op werk kan regelen.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op juni 12, 2009, 21:07:26
Jullie gaan nogmaals iets moois beleven .

De set van Fritz de With is de moeite meer dan waard naar eigen ervaring en tot het uiterste getweakt door Fritz .
Inmiddels heeft Fritz weer diverse dingen verbeterd die ik nog niet bij hem beluisterd heb  , naar zijn eigen zeggen is de set flink verbeterd t.o.v. toen ik hem voor het laats hoorde .

Binnenkort maak ik maar weer eens een luister afspraak met Fritz , ben dus zelf uiteraard ook zeer benieuwd .



Groeten  EDWIN  B


Ik vind dat altijd zo moeilijk Edwin
Ik denk altijd dat de set veranderd qua geluid als men dingen veranderd en je kan het horen als verbetering of verandering en verandering hoeft/kan altijd beter te zijn ?
Maar is mijn opvatting en jij hebt een neusje voor dat soort details ben ik achter


John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Roland65

Wilde maandag avond komen, maar het snot zit vast op plekken waar je het niet wilt hebben!
Wordt lastig kritisch luisteren zo!
Dus een volgende keer (die komt er toch wel Fritz?) graag, maar nu even niet!
Veel plezier allen die wel gaan.
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

Marantz 81

wil degene die gaan veel plezier luistergenot wensen  :wink:

ik sla over premium apparatuur zit al te veel in men hoofd  :-D  na het bezoek aan marantz  :kwijl:

MadVillain

Ik ben benieuwd vanavond. Ik zal ook wel wat foto's maken :)

HiFi gek

Citaat van: MadVillain op juni 15, 2009, 12:09:47
Ik ben benieuwd vanavond. Ik zal ook wel wat foto's maken :)


Ja , dat lijkt mij leuk .


Groeten  EDWIN  B

MadVillain

Net terug van Amersfoort. Was heel gezellig, veel geleerd en vooral gehoord.
Foto's maken was er niet meer van gekomen.


Frits nogmaals bedankt voor de gastvrijheid!

Verslag volgt.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

jrm

Het bezoek aan Fritz de With.

Zomaar op een maandagavond in juni, ik was na aanmelding van harte welkom bij Fritz. Binnen één week was de uitnodiging gemaakt en snel tussendoor even googlen wie of wat Fritz allemaal doet of heeft gedaan. Wel deze periode is veel te kort omdat allemaal te zien, laat staan omdat ook zo 1 2 3 te onthouden. Wel leuk zijn de filmpjes van Fritz op internet.

Op één van deze filmpjes is de set van Fritz te zien en ook hoe het hifi virus (goedaardig!) bij Fritz heeft toegeslagen. Ik wil niets verklappen voor de forumleden die nog na ons komen, maar ga in ieder geval de filmpjes alvast bekijken!.

Nu terug naar maandagavond 15 juni. Ik reed van mijn werk direct door naar Amersfoort. Onderweg in de auto ga je toch nadenken, hoe zal de set klinken?, hoe is de persoon Fritz? Na een redelijk snelle rit, zonder files, bracht mijn navigatiesysteem mij voor de deur van Fritz. Dit kon niet missen, want er stond ook een busje met het logo van STS-Digital voor de deur. STS-Digital is het 'kindje' (als ik het zo mag noemen) van Fritz. STS-Digital heeft een website waar je alle info kan vinden. Bij mij is in ieder geval bij gebleven de hoogwaardige vastlegging van mooie en vooral goed opgenomen muziekstukken.

Na de deurbel ingedrukt te hebben, werd er opengedaan door de dochter des huizes. Haar vader kwam er zo aan en ik mocht alvast naar de luisterruimte waar de set al aan het spelen was. Wat ik hoorde, dat beviel mij erg goed! Daar was Fritz, direct bij binnenkomst voelde ik mij direct op mijn gemak. Ondanks alle ervaring die Fritz heeft en kennis, kwam hij rustig over en vooral het positieve gevoel dat hij zijn ervaring en kennis wil delen. Na een kwartiertje kwam ook Mad Villain (helemaal uit het mooie Limburg) binnen. Mede doordat het op een dergelijk korte termijn is geregeld, was dit de samenstelling. Dus met z'n drieën hebben wij een heerlijke luister- en leeravond gehad. Fritz is een bevlogen man, die vanwege zijn vak, altijd zijn oren gespitst heeft en mede daarom ons heeft uitgelegd wat een goede opname is en ook wat je allemaal uit diverse muziekstukken kan horen en wat er gebeurt. Één fragment liet een jazzgroepje horen en na enig moment was de saxofonist klaar met spelen en het geluidsbeeld werd direct minder diep! Want de geluidstechnicus zette de 'schuif' van de saxofoon dicht....

Ik wil niet teveel uitweiden over de mooie set, dan blijft er voor de andere forumleden ook nog wat te gissen over, maar ik wil wel kwijt dat Fritz (naar eigen zeggen) er ruim 4 jaar mee bezig is geweest om de set te krijgen zoals hij nu is. Van huis uit ben ik nogal sceptisch over kabeltjes, netsnoeren, schone stroom en dergelijke. Ik wil hier geen discussie over voeren, eenieder moet maar doen wat hij of zij goed vind klinken, maar bij Fritz klinkt het geweldig!. De rust in alle muziekstukken, de instrumenten en vooral de menselijke zangstemmen, je hoort het, je voelt het en vooral je beleefd het alsof je zelf bij de uitvoering bent.

We hebben heel, heel veel soorten muziekstukken beluistert. Van klassiek tot jazz, van oud tot nieuw. Wat vooral opvalt is dat bij sommige muziekstukken de zanger(es) je midden in je gezicht staat te zingen, waarbij je het speeksel in de mond kan horen. Heel indrukwekkend was ook de cd van Roger Waters (Amused to death), deze is in Q-sound opgenomen, waarbij diverse geluidsfragment grapjes naar voren kwam. Op een gegeven moment hoorde ik geluidsfragmenten links en rechts achter mij! En dat zonder achterspeakers! Enfin, aan het eind van de avond mochten wij ook nog wat eigen cd's  beluisteren, ik had o.a. Yello en Mark Knopfler. Yello deed het bijzonder mooi op deze set, Mark echter klonk vrij vlak en smal. Mad Villain had Noorse Jazz bij zich (wat een openbaring!) met veel muziekgrapjes en extra geluidjes. Dit klonk erg lekker! Tussendoor zat ook Fritz te genieten en kwam ook steeds weer met leuke muziek fragmenten aanzetten. Waarbij vooral de emotie en passie van Harry Belafonte mij enorm bij de strot greep, wat mooi!

En dan loopt de klok alweer richting middernacht....tijd om afscheid te nemen. Met moeite staan we op en krijgen van Fritz nog een presentje voor onze komst (Een Music Emotion en een Marantz test cd).

Kortom het was een fantastische avond en Fritz heel hartelijk bedankt voor je tijd en het willen delen van je mooie set, kennis en ervaring. Volgens mijn vrouw lag ik vannacht swingend in bed....


mars

oi


leuk om te lezen JRM

Ik baal echt dat ik op deze avonden nooit tijd kan vrij maken.

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

jrm

Hoi Mars,

Jammer, maar als je de kans hebt.......moet je het zeker proberen, want het is de moeite meer dan waard.
Al was het om de mogelijkheid cd's  te horen die je niet kent, maar anders gaat waarderen.

WimPeu

Mooi verslag JRM!! Zo zijn wij er ook nog een beetje bij!! :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

JRM


Een heel mooi verhaal heb je geschreven , inderdaad zoals ik Fritz ook persoonlijk heb leren kennen .



Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

mooi verslag ,net of je erbij was  :-)

moet heel erg mooi hebben geklonken  :kwijl: