Marantz 1060 gereviseerd?

Gestart door Elmo, maart 08, 2009, 21:51:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elmo

Ik ben al een tijdje aan het oriënteren voor een rustig en warm klinkende stereoversterker. Eerst keek ik alleen bij de nieuwe modellen tot mijn aandacht getrokken werd door de oude 1030 en 1060 modellen. Vooral die laatste moet een dijk van een versterker zijn.

Op marktplaats kwam ik deze tegen: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=marantz+1060+marktplaats&btnG=Google+zoeken&meta=

Als ik naar de binnenkant kijk dan lijkt het alsof er al een keer aan geknutseld is gezien de zwarte elco's. Ook zie ik geen lichtpaars meer op de versterker daarachter. Nu ben ik zelf een leek en hoe moet kan ik nu bepalen of deze versterker ok is. Luisteren naar een brom, kraken bij het draaien aan de knoppen?

Wat is een reële prijs voor zo'n versterker, € 75 a € 100? Heeft iemand enig idee wat het ongeveer kost om zo'n versterker te reviseren, mocht dit noodzakelijk zijn.

Alvast bedankt!

HAL9000

Er staat in de advertentie dat deze versterker gereviseerd is.
Een revisie houd meestal in dat de elko's vervangen worden en de print bindingen nagekeken.

Alle print elko's zijn idd vervangen alleen de voedings elko's van 2x35v4700uF en de 80V 4700uF
niet.

netjes gedaan toch.
is die prijnsprima ervoor  :wink:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Elmo

Ik zie nergens in de advertentie staan dat de versterker gereviseerd is. De originele voedingselco's zijn toch lichtgrijs van kleur als ze origineel zijn of zijn er ook zwarte gebruikt? Volgens mij staat er ook een productiedatum op de bodem '78.1.19 wat 19 januari 1978 zou betekenen.

HAL9000

ooh ik tikte dat in op, google en ik kreeg deze advertentie.

nee de grijze elko's zijn van 1972/1975+-
Die zwarte zijn jonger, en vaak ook een tikkeltje betrouwbaarder.

Zie de kleine elko's op het print zijn groen(niet origineel)

jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Elmo

Aha, dan klopt die productiedatum ook wel met de zwarte elco's. Bedankt!

Heb de verkoper gemaild en ik hoop dat we zaken kunnen doen. Kan ik binnenkort misschien wel genieten van mooie bass  HB