SR1041/DC1020

Gestart door nagoya, maart 01, 2009, 19:29:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nagoya

Ik ben sinds gisteren in bezit van een defecte SR1041. De vorige eigenaar vertelde dat tijdens het luisteren plotseling alles wegviel. Hij was bezig met de aanschaf van digitaal en heeft er verder niets meer aan gedaan.
Nu was hij aan het opruimen en ik heb deze overigens zeer mooi ogende set van hem overgenomen. De DC1020 functioneert na uitproberen prima. De versterker daarentegen niet. De geluidsweergave is bijna onhoorbaar en ook op de hooftelefoonaansluiting bijna niet te horen en ook is het niet meer regelbaar. Ik ben maar wat gaan proberen en toen ik de cd speler op de processorselector aansluiting aansloot, kwam er wel geluid en wel zo hard dat ik bijna mijn speakers opblies. Dit volume was ook weer niet te regelen. Weet iemand raad ? Of kan iemand dit repareren. Ik vind het een prachtset en hoop dat het in orde komt. HLP

Stadium III

Stuur een PM naar HAL9000

Hij zal je zeker kunnen helpen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

nagoya

Heel erg bedankt voor de tip. Ik ga dit proberen.

HAL9000

Pm al gekregen even een afspraak maken.  :-)

Ik denk dat de voeding overleden is. Ik heb al eens zo'n platte receiver gehad.
heel veel power, weinig plek.  :|
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

De SR1041 werkt alweer prima.

:-D
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

nagoya

Nou ja zeg, laat in de middag gebracht en nu al weer gereanimeerd. Geweldig !!! Ik wil trouwens een compliment uitbrengen aan HAL9000. Ik ben zelf van een heel andere generatie en tot mijn vreugde trof ik vanmiddag een jongen van deze tijd die met een ouderwets grondige kennis van zaken aan de slag gaat.   pompom  pompom pompom

HAL9000

bedankt voor het compliment!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!