Ok? dan sr 4001 of 5001; wat betekenen bepaalde specs?

Gestart door Menno, december 29, 2006, 16:33:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Menno

Hallo mede audiofanaten,

Ik ben er uit Marantz sr wordt het. Maar nu: 4001 (500 euro) of 5001 (600 euro)?
Voordeel 5001 tov 4001; 90 watt ipv 80; RS-232 aansluiting naar computer; lipsynchronisatie; platenspeler-aansluiting.
Nadeel 5001 tov 4001; 100 euro duurder.
Wat doet men in de praktijk met de RS232C? Kun je ooit software upgraden en hoe waarschijnlijk is dit?
En wat houdt DC-Triggers in? Heeft de 5001 ook voor op de 4001 volgens de Marantz site :?

Wat dunkt u experts; is het de extra 100 euro waard (wel weer 220 'gulden'  :roll:)?
Ja; ik weet dat ik dat zelf moet bepalen maar waardeer uw raad zeer.

Bvd voor je RE  hello

Groet,
Menno

Maurice

Hangt ervan af wat jij persoonlijk vindt...

Wil je in de toekomst nog een platenspeler aanschaffen? Nee, dan valt dit argument al af. Zo ja, gaat dit een highend speler of een gewone goede worden? Indien het eerste, dan wil je wss toch een aparte phonotrap, indien het laatste, dan heeft dit toegevoegde waarde.

Van de updates via de rs232 heb ik geen idee. DC triggers, is dat niet die zogenaamde cinema-link? Dat je met ??n druk je complete AV installatie aan en uit kan zetten? Moet wel je overige apparatuur compatible zijn.

Lip synchronisatie... Ik heb alleen met illegale kopi?n gezien dat het niet synchroon liep. Heb inmmiddels ook al een dvd-speler gezien die dit heeft. Hopenlijk kan iemand hier zinniger commentaat op geven!

Extra vermogen is natuurlijk nooit erg, maar als ik het zo bekijk, dan zou ik me vooral ten rade gaan of er nog een platenspeler in de toekomst gaat komen. In dat geval zou ik het zeker doen. De andere extra's hebben voor mij persoonlijk niet direct toegevoegde waarde.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Citaat van: Menno op december 29, 2006, 16:33:19
Hallo mede audiofanaten,

Ik ben er uit Marantz sr wordt het. Maar nu: 4001 (500 euro) of 5001 (600 euro)?
Voordeel 5001 tov 4001; 90 watt ipv 80; RS-232 aansluiting naar computer; lipsynchronisatie; platenspeler-aansluiting.
Nadeel 5001 tov 4001; 100 euro duurder.
Wat doet men in de praktijk met de RS232C? Kun je ooit software upgraden en hoe waarschijnlijk is dit?
En wat houdt DC-Triggers in? Heeft de 5001 ook voor op de 4001 volgens de Marantz site :?

Wat dunkt u experts; is het de extra 100 euro waard (wel weer 220 'gulden'  :roll:)?
Ja; ik weet dat ik dat zelf moet bepalen maar waardeer uw raad zeer.

Bvd voor je RE  hello

Groet,
Menno

De rs323 heb ik nu ook en heb hem nog nooit gebruikt dus software matig update zal zeer weinig voorkomen

De apparte phonotrap hoef ik niet veel over te zeggen want daar ben ik het met maurice mee eens.

De lipsync zit naar mijn weten bij alle marantzen erin want dat bepaalt ie zelf doormiddel van de speaker afstanden.

Verder het extra vermogen is altijd leuk meegenomen maar als je die 10w extra merkt mmm daar zet ik mijn vraagtekens achter

maar goed als je het om 100 euro moet doen en je hebt al die extra's waar je meschien wel of niet iets mee doet zal ik zelf die 100 euro neer flappen

stadium III


Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Hmmm... ik zou voor die ?100,- investeren in wat leuke kabeltjes,indien die al voorhanden zijn gaat het naar de aanschaf van cd's en dvd's .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)