Marantz SC-7 pre / SM-7 eindversterker

Gestart door Paul, oktober 22, 2008, 22:35:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bramdg

WAAAAAAAAAAAAAW Knappe set die 2 zo samen !!!!!  :wav:

Daar kan je zeker ook heel erg goed mee uithalen .... en heel de buurt onveilig maken ?  HB

PROFICIAT met je aankoop & veel jaren luisterplezier ermee  :-D

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

SB_Marantz

Ziet er keurig uit Paul!
We zullen de pre morgen eens even onder handen nemen voor je.

Schieten we meteen wat plaatjes van de bevindingen.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thom

kijk eens aan paulvarotie ziet er iid strak uit, hopelijk is de vanbinnen ook nog goed.

moeten zeker binnenkort eens af geen spreken he, wil de boel wel weer eens hore.

gerard

Paul, nou snap ik ook waarom je die pre zo graag wilde hebben, mooie set man! :yes:
Hopelijk klinkt het ook zo goed als dat je verwachte.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

mars

Citaat van: Paul op januari 20, 2009, 16:23:44
Kreeg het volgende mailtje uit Duitsland dus is onderweg:

Hy,
das Geld ist heute auf meinem Konto angekommen!
Ich werde das Packet gleich zur Post bringen. Es ist also auf dem Weg zu Ihnen.
Grüße
Gerd

Heb verder geen ervaring met buitenlandse betalingen, maar ging toch een kleine week overheen dus zo snel zijn de digitale overschrijvingen niet.


Oke, en hoe doen ze dat met de verpakking , is dat nog op een speciale manier meer schok absorberend gemaakt ofzoiets ?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Paul

Citaat van: mars op januari 24, 2009, 03:20:56

Oke, en hoe doen ze dat met de verpakking , is dat nog op een speciale manier meer schok absorberend gemaakt ofzoiets ?
De SC-7 was verpakt of dat ie nieuw fabriek af uit de doos kwam.
Volledig in het piepschuim in de plastic folie opgevuld met kunststof balletjes.
De doos was dicht geplakt met tape waarop stond dat men deze voorzichtige moest behandelen omdat de inhoud  zehrverbrechlich is.


Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

#36
Vanmiddag Paulie op bezoek gehad.
Gezellig zitten kleppen over vanalles en nog wat.
Meteen maar even de van den Hul kabel eraan gehangen en geen verschil kunnen constateren.
Het gerucht ging dat deze kabel de treble wat hoog zou hebben staan?  clown1

Nog even wat muziek geluisterd en daarna naar de kolderkamer verhuist om de SC-7 te bekijken en aan te pakken.
In de phono trap waren een 3 tal elco''s vervangen door een frako / Roe en e.o.a. elco die ik direct herkende uit Quad apparaten?

Beetje vreemd dit?

Uiteraard meteen eruit geknikkerd en in de prullenbak gemikt waar ze thuis horen.

Een uurtje of 3 verder hebben we bijna 50 elco's vervangen en het e.e.a. aan soldeerverbindingen hersteld.
Aan de scope was een mooie sinus te zien en de phonotrap is weer brom vrij.

Daarna even lekker wat vette hap naar binnen gewerkt en nog even een surround demo gegeven.
Ondanks dat Paul niet direct de intentie heeft een surround set aan te schaffen vond hij dit toch erg indrukwekkend gezien de reactie.

Hier wat foto's van de SC-7:














Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

De SC-7 staat weer aangesloten en doet weer wat ie moet doen HB....de problemen met de phonotrap zijn opgelost geen gebrom en gekraak meer, volume potmeter werkt ook weer 100%.

Weet iig zeker dat het demonteren en monteren van deze pre niet mijn ding is, moest helemaal uit elkaar om overal bij te komen...wat een klus. violent1

Wilfred bedankt voor de gezellige en leerzame middag en de volgende keer bij mijn. :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Ja deze voorversterkers zijn nogal ingewikkeld.
ze zijn er al aan bezig geweest met ROE elko's (duitsland  :-D ).

Mooi set paul, ik wens je jaaaaren lang plezier ermee.  :wink:  HB
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Citaat van: HAL9000 op januari 25, 2009, 12:39:40
Ja deze voorversterkers zijn nogal ingewikkeld.
ze zijn er al aan bezig geweest met ROE elko's (duitsland  :-D ).
Mooi set paul, ik wens je jaaaaren lang plezier ermee.  :wink:  HB
Thks Jon, ik hoop het ook.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Heb nog wat gescand en zo werd de SC-7 en de SM-7 vroeger in een complete set verkocht.



De ST7 tuner staat op MP te koop en volgens een kenner moet deze €1000 euro opbrengen.  frusty
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site