aanschaf reciever en boxen

Gestart door u22u, oktober 19, 2008, 15:31:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

u22u

goede dag allemaal.

op het moment ben ik in het bezit van een pioneer vsx 4700-s en al zeker 18 jaar oud  en de bose acoustimas.( dus het word wel eens tijd voor iets nieuws,toen waren de kosten van die 2 samen ca 2500 gulden )
nu hebben we een nieuw huis gekocht en wil ik ook een andere reciever en boxen kopen.
nu ben ik me wel aan het orienteren en kom eigenlijk steeds bij de marantz recievers uit.
nu wil ik tussen de 2000 en 2500 uitgeven voor de reciever + "staande"boxen.
ik heb ook de onkyo tx-sr706 zien staan die me ook wel erg aanspreekt.( heeft iemand ervaring met DENON )
voor de boxen heb ik KEF iq 7 of 9 of BenW 683 of 684 in gedachten.
heeft iemand suggesties.

alvast bedankt

Stadium III

Hoi en welkom !

Wat zijn je wensen mbt reciever ?

Hdmi /nieuwe geluidsformaten/uiterlijk ?

Wat zijn je wensen voor je speakers /subwoofer ?

Je kunt namelijk zeer veel combinatie's maken met marantz recievers en speakers !
Dus mijn advies daarin is ga een luisteren in een winkel of bij iemand thuis !

Verder zijn de nieuwere KEF en B&W niet mijn keuze en ik hou zelf van andere speakers maar dit is ook smaak gebonden

Onkyo en Denon ken ik wel

Denon vindt ik wat wolliger in het geluid en want minder muziekaal, daar al meerdere keren mee gemaakt dat er een doek voor je speakers hangt zeg maar

Onkyo is wat killer en als ik die vergelijk vindt ik dat marantz een warmer midden heeft wat mij aanspreekt

Moet er ook een dvd/bluray speler komen ?





Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

u22u

wensen voor reciever zijn moet 5.1 kunnen ,moet ca 3 hdmi ingangen hebben ( lcd tv-playstation 3 en wie weet wat nog volgt ),ook een paar optische uitgangen ,ik wil nog een cd speler maar wil ega weer niet,heeft al een playstation en die speelt ook cd af  :? ( wil alleen mp3 vanaf ipod afspelen   :-(  ).
maar die neem ik nog wel mee naar een luistersessie.
in de woonkamer ca 30m2 komen plavuizen en als raamversiering waarschijnlijk luxaflex en misschien een paar sier gordijnen ).

uiterlijk vindt ik dat "gouden"van marantz wel erg mooi,maar zwart of zilver krijgt ook wel een plaats.

in eerste instantie alleen maar 2 zuilspeakers 3 weg en  tussen de 100 en 150 Watt.( subwoofer hoeft niet echt , maar als het beter uitkomt is dat ook geen probleem.

kwa boxen heb ik vroeger de 301 van bose gehad en later de acoustimas.
maar wil nu wat anders,je mag best je voorkeur geven ( met een beetje uitleg graag  :wink: )

mbt de blue ray die wil ik ook wel in de toekomst,maar antwoord van eega zit al op de playstation , maar die moet ik maar een paar keer kietelen en dan gaat ze wel overstag ? :evil:.

de ega wil zo min mogelijk apparaten .( die wil een goede reciever voor haar "ipod" en een paar goede boxen ,later uit te bouwen naar 5.1)

dus het komt erop neer dat ik wel bij een marants reciever uitkomt.

wil wel een beetje eenheid in de woonkamer hebben. ( alles het liefst van 1 merk )
als ik nu naar de marantz kijk,welke boxen in mijn prijsklasse passen daar dan het best bij)
ik wil rond de 1000 / 1250  euro voor de reciever uitgeven en rond de 1500 euro voor de boxen.

alvast bedankt u22u


cheese

Hallo u22u,


dat ligt denkik aan je eigen smaak.....en dan is luisteren het beste.......ik persoonlijk ben uitgekomen bij canton speakers bij mijn marantz sr7001..............omdat die een helder en open geluid geven en dat vind ik mooi bij het warme van marantz(niet meer zo warm als de oudere modellen).....maar nogmaals dat vind ik mooi en jij misschien niet.


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge


Stadium III

In princiepe ben je met een SR .001 al goedop weg om al een mooie allrounder te hebben
Je kunt daarin een SR 7001 pakken die Cheese heeft en ikzelf ook
Fijne machiene met voldoende optie's!

Kwa speakers kun je idd eerst met 2 mooie zuilen beginnen en daarnaar uitbouwen met de rear en center ,eventueel een mooie subwoofer voor het LFE werk

Ik zou wel opletten als je vloerstaanders pakt dat je een serie pakt die over een maand al niet meer gemaakt wordt

Dit ivm met de klank /unit's enuiterlijk ,zo un je als je alles van hetzelfde hebt een mooi homogeen geluidsbeeld krijgen

Met een SR 7001 /ps3 en een marantz Ipod docking station zul je genoeg plezier kunnen hebben !

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

De SR7001 is zeker een leuke, deze is normaal met een mooie reductie te krijgen, want reeds geruime tijd is hij vervangen door de SR7002, die de nieuwe geluidsformaten (Dolby True HD en DTS Master HD) aankan.

Maar staar je daar niet blind op, de PS3 kan deze formaten zelf ook decoderen, en je kan ze (moet eigenlijk) als PCM naar de receiver sturen. Dus oudere receivers kunnen op deze wijze ook de nieuwe geluidsformaten afspelen.

De SR7002 kan deze wel decoderen, maar de PS3 kan deze formaten ongecodeerd niet doorsturen. Bepaalde blueray spelers kunnen dat dan wel, maar het beste geluid zal je krijgen van het toetsel die het best de nieuwe geluidsformaten kan decoderen.

800-900€ is een maximum prijs voor de SR7001, de SR7002 gaat richting de 1399€.
Heb je nog 1500€ over voor mooie speakers, daar moet je zelf naar luisteren, maar merken als Mordant Short, Canton, epos, B&W, KEF en Wharfedale zijn allen goeie speakers. Ikzelf heb graag de klank van Wharfedale. Zelf vind ik B&W en KEF in deze prijsklasse veel minder.

De KEF iq 7 vind ik tekort komen in het laag, de iq 9 heb ik nog niet gehoord, maar als ik het goed heb begrepen worden of zijn ze vervangen door de KEF iq 70 en 90. En een van de zaken die veranderd zouden zijn is het laag.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25