Pm-14 MK2 KI wil niet meer.. Help!!

Gestart door lp_nl, september 15, 2021, 11:26:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lp_nl

Zo, mijn eerste berichtje hier op het forum! Ben al tientallen jaren blije bezitter van Marantz apparatuur, kende het forum wel, en nu is er aanleiding om om hulp te vragen.

Helaas is onlangs mijn trouwe werkpaard, de PM-14 MK2 KI, deels stuk gegaan. Van de ene op de andere dag is het eindversterkerdeel uitgevallen. Hij blijft in de beveiliging hangen, dus de luidspreker keuzeknop doet de relais niet klikken. Het voorversterkerdeel, dus bronkeuze, Rec Selector etc is wel hoorbaar 'aan'.

Een goeie vriend van me heeft exact hetzelfde gehad een paar maanden terug, en heeft 'm in Portugal bij een 'mannetje' weten te laten repareren. Iets met alle soldeerlassen nalopen enzo.. Hij attendeerde me op dit forum, omdat hier misschien wel mensen zijn die me hierbij willen helpen.

Dus bij deze mijn vraag: wie heeft de ervaring (en de tijd en zin) om dit voor mij te repareren?

Ik kan me gelukkig nog behelpen met een oude Quad 303 'broodrooster', die jaren geleden een upgrade heeft gehad. Aansluiten en gaan! Dus er is geen grote haast, maar zou toch weer graag mijn gouden makker in werkzame staat willen hebben.

Wie wil mij helpen? Ik ben woonachtig in Amsterdam.

Groetjes,

Leo

HAL9000

Hallo Leo,

Ja het kan je voeding zijn, of een van de eindversterkers inderdaad. Als deze nog nooit geserviced is, dan moet die even door gesoldeerd worden. Wellicht ook gereviseerd op sommige punten.

k woon zelf in Rotterdam, alleen heb ik momenteel geen tijd voor zo'n grote machine.

Wellicht dat je Oscar  bij  https://www.audio-reparatie.nl/ even benaderd.
Hij zit in Almere. Dus dat is dichter bij dan Rotterdam.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!