SVS 3000 MICRO ipv PB3000

Gestart door CBdicX, juni 13, 2021, 20:52:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

#15
Het is mij nu duidelijk dat het hebben of krijgen van goede sub bass, niets te maken heeft met het formaat van de sub.
(Ik heb het niet over de kwaliteit, puur formaat)
En dit wordt door de heren fabrikanten regelmatig anders voorgesteld of uitgelegd.
En dat is marketing, want ze moeten die +12 inch subs toch kwijt kunnen.....🤑

TurboMarco

En toch heb jij naar verhouding toch best wel een grote sub , tenminste als je deze combineert met de soundbar.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

#17
Citaat van: TurboMarco op juni 16, 2021, 22:45:26
En toch heb jij naar verhouding toch best wel een grote sub , tenminste als je deze combineert met de soundbar.

Tja, zo had ik het niet eens bekeken.....
Wat er nu staat is dan 4x 8 inch en 2x 800 Watt RMS / 2500 Watt piek.
Toch best wel groot  violent1

Ik trek mijn woorden in, koop zo'n groot mogelijke sub, liefst meerdere  :-D LOL

Hier vast de eerste foto van die 2 Micro's.
Morgen eens op de bass pijnbank leggen die jongens........

RHK

Je gaat het in het laag zeker merken, 2 subs. Het is voller en beter in evenwicht. Althans, dat is mijn ervaring. Ik heb ze diagonaal tegenover elkaar staan, dus 1 linksvoor mij en 1 rechtsachter mij. Eerst samen afgeregeld met de Antimode.   :-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#19
Citaat van: RHK op juni 17, 2021, 10:27:27
Je gaat het in het laag zeker merken, 2 subs. Het is voller en beter in evenwicht. Althans, dat is mijn ervaring. Ik heb ze diagonaal tegenover elkaar staan, dus 1 linksvoor mij en 1 rechtsachter mij. Eerst samen afgeregeld met de Antimode.   :-)

Klopt, klinkt met 2 subs duidelijk meer in evenwicht.

De plekken bij mij, links en rechts voor, zijn voor mijn kamer de beste plekken.
Ik heb de subwoofer "kruip" gedaan, een Micro op de luisterplek en dan in de rondte kruipen zoekend naar de volste bass plekken.
Rechts voor is de beste met de meest voelbare bass, gevolgd door links voor.
Achter heb ik de minste bass.

Via ARC software die bij de Seismic 110 geleverd was kwam eruit dat ik een Room Gain van 40Hz heb.
Beide subs staan dan ook op 40Hz compensatie.
Ook dit is een wereld van verschil, als ik dit uit zet of lager ga word de bass steeds boomeriger, zelfs op 0 zo sterk dat het als echo klinkt !
Verder speel ik met de Movie mode op de Micro, dit gebruikt geen EQ.

Cross-over van de Senheisser staat vast op 80 Hz, dus daar laat ik het op staan met de Micro's.
Heb lager getest maar dan ontstaat er een hoorbaar gat........

Nu nog even knallen, maar dan moet mijn vrouw even het huis uit  :-D  :-D

RHK

Ik heb de Antimode, jij gebruikt de kruipmode, allebei goed.  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op juni 17, 2021, 11:49:07
Ik heb de Antimode, jij gebruikt de kruipmode, allebei goed.  :-D

:-D   :schater:

CBdicX

#22
Wat nog een leuke verrassing is, dat is toen ik gisteren de doos open maakte ik direct dacht, hoezo demo model ?
Vanmorgen gemaild en wat blijkt, is toch gewoon een splinter nieuwe Micro !
..... :-D

RHK

Enn?? Kun je al zeggen dat 2 subs beter klinkt dan 1?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#24
Citaat van: RHK op juni 20, 2021, 17:24:32
Enn?? Kun je al zeggen dat 2 subs beter klinkt dan 1?

Er is een verschil met 2 subs.

Moet wel zeggen dat plaatsing de meest belangrijke is.
Kan je de subs niet op voor de kamer juiste plek kwijt, dan maakt 2-3 of 4 subs ook niets uit, dan blijft het slecht.
Dan beter 1 sub op de goede plek, dan 2 subs op slechte plekken.

Ik heb in het verleden wel meer 2 subs gehad, maar vanwege het formaat konden deze nooit zo staan zoals nu.
Dat resulteerde in een veel slechtere bass respons, ondanks dat de subs (veel) groter waren.

Nog even wat verder testen.........

RHK

Das mooi , dat het brengt wat je wil en dat het te plaatsen is. Die soundbar zal evengoed ook nog wel wat laag geven. Dus dynamiek genoeg. Zo zie je maar weer wat ze uit die kleine kastjes kunnen toveren. Ben nog tevreden met de subs die ik heb staan, maar wel goed om te weten dat dit ook voldoet.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op juni 20, 2021, 20:03:17
Das mooi , dat het brengt wat je wil en dat het te plaatsen is. Die soundbar zal evengoed ook nog wel wat laag geven. Dus dynamiek genoeg. Zo zie je maar weer wat ze uit die kleine kastjes kunnen toveren. Ben nog tevreden met de subs die ik heb staan, maar wel goed om te weten dat dit ook voldoet.

👍

CBdicX

#27
Zo, dit ziet er wat "volwassener" uit zonder de grills.......
Komt meteen een stuk groter over  :-D

hchifi.nl

Jij blijft ook lekker ''stoeien'' Dick  clown1

Heb je al die mooie stereocomponenten weer opgeruimd ?
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

CBdicX

Citaat van: hchifi.nl op juni 23, 2021, 17:50:52
Jij blijft ook lekker ''stoeien'' Dick  clown1

Heb je al die mooie stereocomponenten weer opgeruimd ?

Ja, dat gedoe dat ik de effecten en praten uit de linker speaker hoorde op mijn luisterplek, bleef storen.
Vandaar de Senheisser Ambeo, prima surround effecten en praten lekker weer uit het midden  :-D
Ach, en na de verkoop van de Mcintosh best wel wat geld weer terug in de zak gekregen  :wink: