de sr6300 receiver uit de standby

Gestart door nedertwee, juni 07, 2021, 09:59:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nedertwee

hallo  ik zal even het gezin voorstellen ik woon samen met een sr96 met een sr6300 via het multie van de 96 naar de tv ingang van de 6300 met op de 96 de philips 9818 en op de 6300 de jamo magic 10 en van de b&w de dm301.o ja de 6300 is pas in huis gekomen,het klonk heerlijk geweldig zij mijn vrouw en die heeft normaal trasistor oren.en ja heb ook de buren mee laten genieten.en in eens weekje later gaar zonder noemenswaardig heden in eens de 6300 op staande bij en wil met geen mogelijkheid weer aan schiet wel even op tv maar gelijk weer op staande bij en blijf op staande bij staan wie kan mij helpen
gegroet o oren de geluid van marantz

Stadium III

Hoi en welkom op het forum

Ik heb je tekst 2 keer doorgelezen en snap nog niet wat je nu precies wil aangeven ,Als je dit eens duidelijk en los van elkaar wil noteren zullen we eens kijken of we je kunnen helpen.
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

nedertwee

de sr 6300 is tijdens het luisteren van muziek op normaal niveau in eens op standby gegaan en wil er niet van af.krijg haar niet meer aan.het lijk wel een protectie of zo.is daar een code voor?

Stadium III

In de handleiding staat beschreven hoe je hem eruit kunt krijgen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

nedertwee

ik heb haar 2e hands gekocht zat geen handleiding bij maar bedoel je het reset gebeuren heb ik gedaan maar ze wil niet


nedertwee

nou alles gedaan wat ik kon doen weet iemand een reparateur in rotterdam die goed is met marantz en dan het liefst op rotterdam zuid

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

nedertwee

nou heb gezocht ik denk dat ik hem gevonden heb weet niet zeker want heb nog niks gehoord van hem hij zal het wel druk hebben weet iemand nog een ander,zou namelijk willen weten of het nog zin heef om haar te laten maken

Marvin

Ik denk dat je beter een iets nieuwer model had kunnen nemen.
Deze apparaten zijn behoorlijk op leeftijd en hebben gewoon problemen.
Vast op te lossen, maar tegen welke prijs? En wat valt er over een maand uit?

nedertwee

je heb helemaal gelijk maar in mijn geval als je niet veel te verteren heb en je hoop op iets wat dan helaas niet goed gaat(en de tranen over mijn smool rollen)vraag je eigen af wat doe ik verkeerd of lig het aan het apparaat(heb al tijd geleerd die dingen doen alleen maar wat jij zegt)maar ik heb gewoon niet het geld voor om waardige dame.dus nu het dilemma wat is kapot en wie wat en waar.een versterker van de dame sr6300 gelijke is ook voor mijn een uitzichtloze zaak.maar hoe dan ook marantz is en blijf mijn eerste echte liefde.ik heb wel voor de gene die me help een philips 633 koffer pickup staan.er mis een klepje achter en de oud ijzer debielen hebben de alulabel van de voor kant getrokken ik zal als mijn ogen weer droog zijn foto van de pickup nemen.nou ik hoop nog steeds op een wonder(en dat een dag voor je 50 wordt)
gegroet o oren van marantz

Marvin

Is het een surround receiver of een stereo receiver?

nedertwee

het is een surround maar het gaat mijn alleen om het stereo en dat a en b te gelijk aan kan dus ik heb dan 6 speakers op stereo(plus het vermogen om de  6 kinders van genoeg prikkels te voor zien)de twee grootste kinders staan op de sr96.

Marvin

Ja surround bakken uit die periode hadden eigenlijk 10 jaar geleden vaak al veel problemen.

nedertwee

wat is er toch gebeurt met de audio kan me nog herinneren dat ik toen een jaar of 13 was onderste boven in de vuilcontainer hing om onder op een auto speaker te pakken en dan gewoon zonder wetenschap aan de rest koppelde en via de dual platenspeler met versterker heel het flat van mijn muziek liet genieten.en dan de marantz sr 66 die zo ongelooflijk byzar met ventilatoren(2 stuks)gekoeld werden,en door ging tot dat niemand meer stond en even tijdens een verhuizing gejat werd.naar dat je moet uit kijken dat je niet hard en lang de dames gebruikt.zou het niet zo zijn te veel veiligheden in de versterkers.ik hou nog steeds van marantz

Marvin

Die 6300 komt uit 2004, denk dat het één van het langst levende exemplaar is.
Tot nu dan.