11.1.4 op SR6014 met Stereo Eindversterker

Gestart door RoVer, juni 04, 2021, 12:03:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoVer

Hallo,

Ik wil gebruik maken van de 11.1.4 mogelijkheid op mijn SR6014.
Hiervoor moet ik een stereo eindversterker op pre out aansluiten.

Is het mogelijk dat ik voor de front luidsprekers een eindversterker aansluit (liever gezegd 2 mono blocks) en de surround achter gewoon op de SR6014? Of kan 11.1.4 alleen maar met een eindversterker op de surround achter kanalen en de rest 9.1.4 op de SR6014 (zoals het nu aangesloten is?)


Stadium III

De 6014 heeft 9 eind versterkers in zich zitten
Hiermee kunnen dan verschillende configuratie's mee gemaakt worden

5.2.4 of 7.2.2

Wil je naar 11.1.4 dien je 15 kanalen te versterken en ga je dus 6 te weinig hebben
Verder weet ik niet als de processor die erin zit ook dit kan uitsturen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

RoVer

De processor kan 11 kanalen aan.
Alleen staat in de manual, bij 11 kanalen aansluiten, de surround achter via pre out naar eindversterker.
Mijn vraag is of dit persé alleen voor de surround achter kanalen is.

Ik wil de front op pre out hebben en de rest via de ingebouwde versterkers van de sr6014

https://www.dropbox.com/s/04vew2w13dr4jbm/sr6014.jpg?dl=0

Hier zie je wat ik bedoel...

Stadium III

Dat is 7.1.4 je kunt met een eind versterker ook je pre out L&R versterken
Ik zou opzoek gaan naar een 8012
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

RoVer

Excuses, ik bedoel ook 7.1.4

11 kanalen dus..

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

RoVer

Hoi Stadium III...

Begrijp me niet verkeerd.. Ik weet dat het met een extra eindversterker kan/moet. Mijn vraag is of ik deze op de Front kanalen kan aansluiten en de overige 9 kanalen via de luidsprekeruitgangen van de SR6014.
In de manual staat, dat je 5.1.4 op de luidspreker uitgangen kan aansluiten (zoals ik nou al heb..) Wil ik er echter Surround Back L+R bij aansluiten, moeten die op een externe versterker aangesloten worden.


Ik wil de fronts aansluiten op 2x MA700 monoblokken. Die zijn overkill voor de surround back luidsprekers (Dali Oberon On Wall)

Ik wil dus weten of ik voor de de surround backs, altijd een eindversterker moet hebben.  In het ergste geval moet ik dus naast de 2 monoblokken voor de fronts, ook nog een stereoversterker hebben voor de surround backs..

Stadium III

Je geeft zelf het antwoord al
De MA 700 zijn mooie blokken en kunnen idd de fronts versterken zonder problemen
Hebben ze al een revisie gehad ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Kamidioblitz

Door middel van amp assign in het setup menu van de Marantz kun je aangeven dat de fronts worden aangestuurd met een eindversterker.

De sr6011 heeft 11 luidsprekeruitgangen waarvan er maar 9 tegelijk actief zijn. Zodra je de fronts aansluit op de eindversterkers kun je height 2 aan je hoogte kanalen toewijzen. Intern schakelt de Marantz dan de versterker om naar height 2.

Op die manier kun je een 7.1.4 configuratie aansturen waarbij de fronts extern worden versterkt en de overige kanalen door de Marantz zelf.

Niet schrikken als tijdens het draaien van Audessey je allerlei relays hoort schakelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Kl

CBdicX

Citaat van: RoVer op juni 05, 2021, 17:44:09
Hoi Stadium III...

Begrijp me niet verkeerd.. Ik weet dat het met een extra eindversterker kan/moet. Mijn vraag is of ik deze op de Front kanalen kan aansluiten en de overige 9 kanalen via de luidsprekeruitgangen van de SR6014.
In de manual staat, dat je 5.1.4 op de luidspreker uitgangen kan aansluiten (zoals ik nou al heb..) Wil ik er echter Surround Back L+R bij aansluiten, moeten die op een externe versterker aangesloten worden.


Ik wil de fronts aansluiten op 2x MA700 monoblokken. Die zijn overkill voor de surround back luidsprekers (Dali Oberon On Wall)

Ik wil dus weten of ik voor de de surround backs, altijd een eindversterker moet hebben.  In het ergste geval moet ik dus naast de 2 monoblokken voor de fronts, ook nog een stereoversterker hebben voor de surround backs..

Die eindblokken op de pre-out van de front speakers aansluiten.
(ga je niets van merken maar dat is een andere discussie)
Dan een versterker/eindversterker op de pre-out voor de Hight speakers (om x.x.4 t krijgen) en dan ben je klaar.
Voor Hight kan je iedere goedkope nieuwe of 2e hands versterker gebruiken, die hoeft niet veel te doen.

Er is volgens mij nog steeds maar 1 receiver op de markt waar iedere versterker individueel aan te wijzen is wat deze moet gaan versterken, en dat is de Denon X8500H(A).

RoVer

Citaat van: CBdicX op juni 14, 2021, 09:36:50
Die eindblokken op de pre-out van de front speakers aansluiten.
(ga je niets van merken maar dat is een andere discussie)
Dan een versterker/eindversterker op de pre-out voor de Hight speakers (om x.x.4 t krijgen) en dan ben je klaar.
Voor Hight kan je iedere goedkope nieuwe of 2e hands versterker gebruiken, die hoeft niet veel te doen.

Er is volgens mij nog steeds maar 1 receiver op de markt waar iedere versterker individueel aan te wijzen is wat deze moet gaan versterken, en dat is de Denon X8500H(A).

Het klopt idd. Ik heb een extra versterkermodule (zo'n 24v Ali Express geval, klinkt verassend goed by the way) aangesloten op de Height 2 Pre-out.
Ik kon alleen kiezen tussen de Fronts of de Height2 via pre-out.

Monoblokken zijn niet doorgegaan, dus de fronts gewoon op de luidspreker uitgang van de SR6014.

pameijer

Citaat van: RoVer op juli 03, 2021, 21:05:12
Het klopt idd. Ik heb een extra versterkermodule (zo'n 24v Ali Express geval, klinkt verassend goed by the way) aangesloten op de Height 2 Pre-out.
Ik kon alleen kiezen tussen de Fronts of de Height2 via pre-out.

Monoblokken zijn niet doorgegaan, dus de fronts gewoon op de luidspreker uitgang van de SR6014.
Heb je een linkje van deze versterkermodule?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15