Sony Bravia A8 tv probleem met Marantz SR7013

Gestart door RHDM, mei 14, 2021, 21:00:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RHDM

Hallo,
Mijn Sony A8 tv heeft problemen met de Marantz SR7013 AV receiver. Aangesloten via ARC HDMI poorten. Bij harder en zachter zetten van het geluid maakt hij wel verbinding (volume loopt op van 30 naar 40 bijvoorbeeld), maar er is geen beeld en geen geluid. Iemand een idee wat er mis gaat? HDMI kabels zijn getest. Hier ligt het probleem in ieder geval niet.

Stadium III

Staan de installingen op de reciever goed kwa beeld
heeft het voorheen al wel gewerkt ,werkt de ARC functie ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

RHDM

Voorheen stond de Marantz aangesloten op een Samsung tv. Nu een andere tv en de Marantz gewoon 1 op 1 overgezet op de Sony.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

RHDM


RHDM

Inmiddels ben ik iets verder gekomen. Marantz aangesloten via normale HDMI poort (geen ARC) op de tv en verbonden met de ARC poort op de Marantz. Alle overige apparaten (blu ray en KPN ontvanger) rechtstreeks op de Marantz aangesloten. Het werkt! Er is nu nog 1 probleempje: apps op de tv zoals Netflix, Videoland, etc. worden niet afgespeeld op de Marantz. Is hier nog een oplossing voor misschien?

Stadium III

Wel via ARC doen ,Al gekeken als er een update is bij Sony op de website

Heb je 4K beeld bewerking in de reciever goed gezet ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

RHDM

Via ARC herkent de Sony tv de receiver niet. Ik zoek nog even voor updates. In het Marantz menu staat bij video instellingen het 4K signaal formaat op 'standaard'.  Bij 'verhoogd' krijg ik de melding dat de tv niet is geconfigureerd om 4K 60p 10-bit video te ondersteunen.

Stadium III

Verhoogd zou toch moeten kunnen staat hij hier ook en mijn sony is ouder
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CBdicX



ARC en eARC  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:

Het is nooit wat geweest en zal nooit wat gaan worden ook........

RHDM

Citaat van: Stadium III op mei 16, 2021, 08:03:45
Verhoogd zou toch moeten kunnen staat hij hier ook en mijn sony is ouder

Ik kan hem wel gewoon op verhoogd zetten maar dan geeft de Marantz wel de melding dat de tv hiervoor niet is geconfigureerd.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Dirk_Hofmans

Citaat van: RHDM op mei 15, 2021, 20:10:15
Via ARC herkent de Sony tv de receiver niet. Ik zoek nog even voor updates. In het Marantz menu staat bij video instellingen het 4K signaal formaat op 'standaard'.  Bij 'verhoogd' krijg ik de melding dat de tv niet is geconfigureerd om 4K 60p 10-bit video te ondersteunen.

Ik heb dit ook voor gehad, bleek dat d Xiaomi media player de dader was. Best alle randapparatuur uittrekken uit de receiver, alles opnieuw opstarten, zien of de TV de receiver dan wel herkent (was bij ons het geval), en dan alles stuk per stuk insteken. zo kan je de "dader" lokaliseren.