Heos app of Tidal app gebruiken voor streaming?

Gestart door Alex Stockman, april 06, 2021, 22:16:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex Stockman

Hallo,

Ik ben sinds kort de tevreden eigenaar van een PM7001N versterker. Met dit apparaat en een Tidal-abonnement wil ik mijn muziekinstallatie eindelijk de 21ste eeuw insleuren  ;-) Streamen doe ik via wifi. Het is me echter niet duidelijk of ik voor streaming best de Heos-app gebruik, of de Tidal-app, die mij meer informatie geeft. Beide apps staan op mijn iPad..., maar het is me niet duidelijk hoe ik tot streaming in lossless kwaliteit kom...

groeten – Alex

Marvin

Welkom.
Als Tidal meer informatie heeft dan gebruik je de Tidal app, die speelt af via HEOS dus dat zal niks uitmaken qua geluid. Tidal app en HEOS app zijn in die vorm dus hetzelfde, alleen ziet het er anders uit via HEOS.
Ik gebruik die HEOS app niet, maar alles via WiFi wordt wel door HEOS afgespeeld.
Deezer en Spotify in mijn geval.

Je zal in de instellingen van Tidal moeten kijken naar geluidsinstellingen en daar de hoogste vorm kiezen.

Alex Stockman


BlueSound

Ik begrijp je vraag en zit een beetje met hetzelfde...
Als ik de Tidal app op mijn Ipad gebruik moet ik via Airpaly streamen naar mijn Marantz en is het onhandig dat je verschillende apps nodig hebt om de boel te bedienen.
Als ik via de HEOS App mijn Tidal gebruik mis ik enorm veel opties om verschillende opnames/albums te kiezen...
Jammer dat er niet een directe (Tidal) App in de Heos App mogelijk is

Alex Stockman

Klopt, Bluesound. Hiernaast zit ik nog met één bedenking en een vraag.
Ik kwam er net achter dat de Marantz versterker (PM7001N) geen MQA streaming ondersteunt. Toch wel jammer, aangezien master quality één van de troeven is van Tidal. Nu, de 'gewone' hifikwaliteit klinkt op zich wel al prima.
Vraag: als je met Airplay werkt, doet dit afbreuk aan de geluidskwaliteit?

JohnWx

Citaat van: Alex Stockman op april 07, 2021, 21:30:43
Klopt, Bluesound. Hiernaast zit ik nog met één bedenking en een vraag.
Ik kwam er net achter dat de Marantz versterker (PM7001N) geen MQA streaming ondersteunt. Toch wel jammer, aangezien master quality één van de troeven is van Tidal. Nu, de 'gewone' hifikwaliteit klinkt op zich wel al prima.
Vraag: als je met Airplay werkt, doet dit afbreuk aan de geluidskwaliteit?

Met Airplay word er toch niks gecomprimeerd dus mijn inziens geen afbreuk

Kan het met Airplay doen met Chromecast Audio en een mooie AudioQuest Beetle bleutooth maar ik hoor geen verschil
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

BlueSound

Ik hoor ook geen verschil qua weergave via AirPlay, maar dat kan ook aan mijn gehoor liggen  :wink:!

Wel vind ik het onhandig dat de mooie Tidal App niet gewoon volledig in HEOS is geïntegreerd...


Marvin

Ik merk wel wat dynamiek verschil met HiRes, maar vind het te verwaarlozen.