Sr7009 audio valt uit bij netflix en disney+

Gestart door roelvv, april 05, 2021, 22:37:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

roelvv

Hallo, wellicht meerdere mensen met hetzelfde probleem. Bij het kijken naar netflix en disney plus valt het geluid uit. Ik gebruik een Philips 56pos9002 via ARC en een shield mediaspeler. Wat mij opvalt is dat ik zodra het geluid uitvalt en ik van bron wissel het geluid weer terug is. Ik heb geen idee wat de oorzaak is. Het heeft eigenlijk altijd gewerkt echter sinds kort deze problemen. (Kabels zijn niet vervangen). Iemand een idee wat de oplossing zou kunnen zijn? Bedankt voor jullie reacties.

Verstuurd vanaf mijn LE2123 met Tapatalk


CBdicX

Citaat van: roelvv op april 05, 2021, 22:37:29
Hallo, wellicht meerdere mensen met hetzelfde probleem. Bij het kijken naar netflix en disney plus valt het geluid uit. Ik gebruik een Philips 56pos9002 via ARC en een shield mediaspeler. Wat mij opvalt is dat ik zodra het geluid uitvalt en ik van bron wissel het geluid weer terug is. Ik heb geen idee wat de oorzaak is. Het heeft eigenlijk altijd gewerkt echter sinds kort deze problemen. (Kabels zijn niet vervangen). Iemand een idee wat de oplossing zou kunnen zijn? Bedankt voor jullie reacties.

Verstuurd vanaf mijn LE2123 met Tapatalk

Alle bronnen van de 7009 af, dan een voor een terug stoppen en van iedere bron dan het geluid testen.
Meestal komt de storende bron vanzelf naar voren.
Uitvallen is het vaak missen van een ARC "vlaggetje" wat de verschillende bronnen met elkaar laat praten, oftewel het geluid.
Bij alle bronnen HDMI CEC (vaak heeft CEC een andere naam door de fabrikant bedacht) aanzetten mocht dat niet het geval zijn.

roelvv

Bedankt, ik ga er eens mee aan de slag. Ik heb in de tussentijd een NR1605 erbij gezet en deze functioneert zonder problemen. Toch maar eens een hard reset proberen.

Verstuurd vanaf mijn LE2123 met Tapatalk