Passthrough video SR7015 in standby?

Gestart door Mitico, april 02, 2021, 14:35:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mitico

Ik sta aan de vooravond om een opvolger voor mijn SR9600 receiver aan te kopen en heb hiervoor de SR7015 op het oog.

Bij mijn SR9600 was het zo dat wanneer ik televisie wilde kijken, ik dan ook de receiver fysiek aan moest zetten om beeld te ontvangen op de tv. Uiteraard kunnen oplossen door mijn mediabox rechtstreeks op de tv aan te sluiten en de optische uitgang van mijn tv te gebruiken om op mijn SR9600 aan te sluiten.

Beetje omslachtig allemaal en aangezien ik nu een tv heb gekocht die eARC ondersteund, leek het me praktischer om alle bronnen op de SR7015 aan te sluiten zodat er uiteindelijk maar één kabel vanuit de receiver naar de tv kan. Mijn tv is de LG OLED55C16LA, de bronnen zijn een mediabox, de NVIDIA Shield en een PS5.

Kan iemand mij vertellen of de SR7015 echt aan dient te staan om beeld door te geven naar mijn tv? Ik wil namelijk niet altijd mijn receiver gebruiken voor het geluid.

Ron_Z

Bij mijn SR7007 kan ik hier een standaard videobron voor kiezen. Voor TV series via de mediaplayer volstaat meestal de TV met soundbarretje wel voor audio en heb ik de HDMI waar de mediaplayer op zit hiervoor geselecteerd. Zou me hogelijk verbazen als dat bij de nieuwere SR's niet meer zou kunnen.

polypenko

#2
Ik heb een sr7015 met oa de Ziggo Next. 

Je kunt in de 7015 aangeven welk apparaat in de standby hdmi modus beeld moet
doorgeven aan je tv.

Wordt duidelijk in de gebruiksaanwijzing uitgelegd.

Dus kies je voor bv de Next, dan kan je gewoon TV kijken zonder dat de Sr7015 volledig
aanstaat, in de modus standby.

Grtz.

Marantz Sr7009 / Marantz UD5007