Heos Favorieten

Gestart door govi73, maart 27, 2021, 10:41:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

govi73

Nu ik alleen nog internetradio heb, vind ik het een heel gedoe om van zender te wisselen.
Is het mogelijk om deze vast te zetten, bijvoorbeeld in een Logitech Harmony?
Ik kan er nu maar maximaal 4 vastzetten met Smart Select, maar die wil ik hiervoor niet gebruiken.

Hoewie Loewie

#1
Hoi. Ik weet niet of het met een Heos ook zo werkt maar ik heb een internetradio die gebruik maakte (met nadruk op maakte want de betreffende site is er niet meer) van een website van internetradio waarop je een soort van identificatie-code van het apparaat kon registreren en vervolgens een favorietenlijst kon aanmaken (wel eerst een account aanmaken). De radio maakt dan steeds contact met die site en daar worden je favorieten opgehaald.

Ik heb even zitten Googlen op Heos en kom tot de app Tunein waarin favorieten kunnen worden aangemaakt voor de Heos. Ik schat dat je dan binnen die app ergens jouw Heos moet koppelen.

De link naar Heos-Hints: http://pop.dmglobal.com/HEOS-Hints-Favoriete-radiostations?utm_campaign=EU%20HEOS%20Hints%20Auto%20-%20NLBE&utm_medium=email&utm_source=Eloqua

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

sjoek

In de heos app zelf kan je gewoon een lijst met favoriete zenders maken en je kan ze zelfs rangschikken.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

govi73

Citaat van: sjoek op maart 28, 2021, 09:41:56
In de heos app zelf kan je gewoon een lijst met favoriete zenders maken en je kan ze zelfs rangschikken.

Yes, I know, maar ik wil graag via de afstandsbediening (Logitech Harmony) een nummer intoetsen en dan van radiostation wisselen.

sjoek

Aha tsja dat zou ik niet weten.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

BlueSound

Hmm, lijkt inderdaad niet heel eenvoudig op te lossen...Ik kwam overigens onderstaande pdf document tegen wat iemand gemaakt heeft om internet radio te configureren voor zijn Denon, maar denkt dat Marantz niet heel erg anders zal zijn.

https://drive.google.com/drive/folders/1hTd5aJ1qc0wvOCZGikW4_lFt5VODXiVg

Marvin

Ik heb tegenwoordig ook weer een Denon, denk inderdaad dat het vrijwel hetzelfde werkt.
Zie namelijk veel vergelijkbare menu's voorbij komen, maar wel soms een iets completer menu in die Denon.
Maar het is het proberen waard, gebruik zelf geen internet radio.

govi73

Citaat van: BlueSound op maart 29, 2021, 22:45:22
Hmm, lijkt inderdaad niet heel eenvoudig op te lossen...Ik kwam overigens onderstaande pdf document tegen wat iemand gemaakt heeft om internet radio te configureren voor zijn Denon, maar denkt dat Marantz niet heel erg anders zal zijn.

https://drive.google.com/drive/folders/1hTd5aJ1qc0wvOCZGikW4_lFt5VODXiVg

Dit ziet er herkenbaar uit, veel dank.
In het weekend even mee aan de slag  HB