BD7004 blu-ray speler speelt geen blu-rays af

Gestart door Ravian, maart 18, 2021, 20:34:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ravian

Ik heb een tweedehands BD7004 blu-ray speler gekocht. Ik heb deze rechtsreeks met een hdmi-kabel op de TV aangesloten. CD's en dvd's worden probleemloos afgespeeld. Erg mooi beeld en geluid. Maar bij blu-ray schijfjes is het een ander verhaal. Van al mijn blu-rays wordt er maar 1 afgespeeld. Dit is een blu-ray film uit 2008. Als mijn andere blu-rays zijn van veel recentere datum. Het lukt de speler niet deze af te spelen. Nadat hij wel een minuut gepoogd heeft de disc te laden verschijnt uiteindelijk de melding "Disc error - please eject the disk - playback feature may not be available on this disk" op mijn tv. Wat kan hier aan de hand zijn? Is deze 10 jaar oude speler gewoon niet in staat recente blu-ray discs af te spelen?

JohnWx

Citaat van: Ravian op maart 18, 2021, 20:34:33
Ik heb een tweedehands BD7004 blu-ray speler gekocht. Ik heb deze rechtsreeks met een hdmi-kabel op de TV aangesloten. CD's en dvd's worden probleemloos afgespeeld. Erg mooi beeld en geluid. Maar bij blu-ray schijfjes is het een ander verhaal. Van al mijn blu-rays wordt er maar 1 afgespeeld. Dit is een blu-ray film uit 2008. Als mijn andere blu-rays zijn van veel recentere datum. Het lukt de speler niet deze af te spelen. Nadat hij wel een minuut gepoogd heeft de disc te laden verschijnt uiteindelijk de melding "Disc error - please eject the disk - playback feature may not be available on this disk" op mijn tv. Wat kan hier aan de hand zijn? Is deze 10 jaar oude speler gewoon niet in staat recente blu-ray discs af te spelen?

Jawel denk alleen dat het gedeelte wat de Blu-Ray moet lezen aan het stuk gaan is

Je kan hem opsturen naar Audioservice Elst

Alleen loopwerk kost voor de particulier al 400 euro :  https://fixpart.nl/nl/product/view/0005441038
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Hoewie Loewie

Hoi. Wat je nog zou kunnen proberen is een software-update. Er zit een netwerk aansluiting op dus met een netwerkkabel kun je 'm aan je modem hangen en een update doen. Ik heb een Denon DBP-1611UD Blu-ray speler, ik schat net zo oud als jouw BD7004. Die hangt aan het internet en af en toe check ik of er updates zijn. En soms zijn er die. De laatste een half jaar geleden of zo.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

CBdicX

Citaat van: Ravian op maart 18, 2021, 20:34:33
Ik heb een tweedehands BD7004 blu-ray speler gekocht. Ik heb deze rechtsreeks met een hdmi-kabel op de TV aangesloten. CD's en dvd's worden probleemloos afgespeeld. Erg mooi beeld en geluid. Maar bij blu-ray schijfjes is het een ander verhaal. Van al mijn blu-rays wordt er maar 1 afgespeeld. Dit is een blu-ray film uit 2008. Als mijn andere blu-rays zijn van veel recentere datum. Het lukt de speler niet deze af te spelen. Nadat hij wel een minuut gepoogd heeft de disc te laden verschijnt uiteindelijk de melding "Disc error - please eject the disk - playback feature may not be available on this disk" op mijn tv. Wat kan hier aan de hand zijn? Is deze 10 jaar oude speler gewoon niet in staat recente blu-ray discs af te spelen?

Misschien een "regio" probleem ?