PM6006 en PM6007 designfout DAC

Gestart door Dannykl, maart 12, 2021, 15:22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dannykl

Goedemiddag Marantz liefhebbers,

Ik ben op zoek naar een low-budget versterker met ingebouwde DAC en dus viel mijn oog op de PM6007 (of evt zijn voorganger de 6006). Echter, na wat rondneuzen op het web, blijkt dat veel eigenaren problemen hebben met suizen en/of een brom bij gebruik van de optical in, met name op het linkerkanaal. Op YT staat een filmpje van een Brit die alles heeft gedaan om uit te sluiten dat het door de randapparatuur werd veroorzaakt en onder zijn filmpje staan best wel veel reacties van eigenaren die hetzelfde ervaren.

Ik had verwacht hier op het forum meer te kunnen lezen over dit euvel, maar ik vind helemaal niks, hetgeen me verbaast....

Zijn er eigenaren van 1 van deze versterkers die kunnen bevestigen dat ze ruis, suis en bromvrij zijn bij gebruik van 1 van de optische inputkanalen?

JohnWx

Gaat om een UK versie Brexit gevalletje
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

NB

#2
Citaat van: Dannykl op maart 12, 2021, 15:22:09
Goedemiddag Marantz liefhebbers,

Ik ben op zoek naar een low-budget versterker met ingebouwde DAC en dus viel mijn oog op de PM6007 (of evt zijn voorganger de 6006). Echter, na wat rondneuzen op het web, blijkt dat veel eigenaren problemen hebben met suizen en/of een brom bij gebruik van de optical in, met name op het linkerkanaal. Op YT staat een filmpje van een Brit die alles heeft gedaan om uit te sluiten dat het door de randapparatuur werd veroorzaakt en onder zijn filmpje staan best wel veel reacties van eigenaren die hetzelfde ervaren.

Ik had verwacht hier op het forum meer te kunnen lezen over dit euvel, maar ik vind helemaal niks, hetgeen me verbaast....

Zijn er eigenaren van 1 van deze versterkers die kunnen bevestigen dat ze ruis, suis en bromvrij zijn bij gebruik van 1 van de optische inputkanalen?

Vind, hoewel de op de 5005 na, goedkoopste Marantz, de PM 6007 persoonlijk niet echt budget.Dat ligt waaraschijnlijk aan mijn budget :wink:
Voor minder dan de helft heb je een budget Yammie, Onkyo, Denon ofzo.
Ik heb inmiddels een week of 3 de PM 6007, en kan uit de eerste hand melden dat daar een heel fijne dac inzit.
In de PM 6006 zit een Cirrus Logic.
In de 6007 zit een DAC AK4490,  met 2 filters de een wat warmer dan de ander.
Ik heb hiervoor een dacmagic100 en een Audiolab gehad en vind de dac in de PM 6007 het prettigst.

Hieronder een linkje naar een review:

https://hifi.nl/artikel/29496/Review-Marantz-PM6007-en-CD6007.html
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Dannykl

Citaat van: John Wx op maart 12, 2021, 16:28:52
Gaat om een UK versie Brexit gevalletje

De klacht van de Brit betrof inderdaad een UK versie maar uit de reacties van andere eigenaren valt af te leiden dat het niet beperkt blijft tot de UK versie of tot de genoemde modellen. Ook de voorgangers schijnen er last van te hebben, hetgeen zou betekenen dat het geen incidenten betreft maar een design fout...

Ron_Z

Herken ik niet van mijn non-Brexit PM6006, gelukkig.

JohnWx

Citaat van: Dannykl op maart 12, 2021, 22:13:32
De klacht van de Brit betrof inderdaad een UK versie maar uit de reacties van andere eigenaren valt af te leiden dat het niet beperkt blijft tot de UK versie of tot de genoemde modellen. Ook de voorgangers schijnen er last van te hebben, hetgeen zou betekenen dat het geen incidenten betreft maar een design fout...

Dan ga je terug naar de winkel het vreemde is dat er ook dus versterkers zijn die het wel goed doen dan is er mijn inziens geen designfout maar een productie fout
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Neem dan een wat oudere uit de PM700* of de PM800*, beiden vindt ik erg fijn klinken.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...