M&G bij Marco

Gestart door Paul, februari 03, 2008, 18:42:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

#45
alo en oi

hierbij dan mijn verslag van het bezoek aan Margco vorige week zondag.

Ik werd op gehaald van station Lombardijen , door Paul en Thom.
Ik had op dat station zelf ook nog afgeproken met iemand van marktplaats , en die was ook op tijd, zo dat ik het spelletje voor de xbox360 in ontvangst kon nemen.( die koop ik namelijk nooit nieuw :no:, DUUR :yes:)

Op de heen reis was het natuurlijk eerst zaak om kennis te maken met elkaar( want we kennen elkaar alleen van het forum en mailen). Maar ik voelde me al snel thuis bij hun, en ik vind het dan ook twee hele aardige rotterdamse Boys :yes:
Het gesprek ging al snel '' natuurlijk'' over audio, en de reis was dan ook zo voor bij , want voor ik het wist zaten we in Arnhem.

En binnen gekomen bij Marco , zag ik gelijk de DLS speakers staan .
Over deze speakers ( die ik overigens niet kende ) ben ik zeker enthousiast, ze hebben wat mij geven wat mij betreft een heel mooi laag weer , maar het midden en hoog wordt zeker niet vergeten!
Ik heb eerlijk gezegd niet erg gelet op presentatie stage enz enz , maar dat zou ik wel eens willen doen als het heel rustig is.
Verder denk ik dat als IK, naar nieuwe speakers ga zoeken ( en ik kan geen m3's vinden), ik toch maar weer eens naar Arnhem toe ga , met mijn nieuwe classe versterker onder de arm , en op die manier in een thuis situatie eens ga luisteren wat voor match het is met de classe( euh ...in over leg met Margco natuurlijk :wink:)

Verder hebben we deze middag eigenlijk besteed, aan het vergelijk tussen eerder genoemde voor en eind versterkers ( rotel voor+ nad eind combi en marantz+ marantz)
Ik ben er voor mij zelf al langere tijd over uit, dat als je een goede ( let wel GOEDE) eindversterker hebt , deze niet veel aan eigen indentiteit aan het geluid mag mee geven, hij moet alleen maar versterken , dus!
Daar in tegen de voorversterker, daar maak je je geluid mee ( als je het zo wilt zeggen)
Dit kwam ook tot uiting toen we eerst de marantz VV beluisterde op een EV , en daar na de rotel op de zelfde EV.
Met de Marantz kwam een erg gekleurd ( zeker niet slecht) maar verre van neutraal geluid te voor schijn, terwijl de de Rotel 995 een analitischer en een meer gedetaileerd geluid liet horen . De marantz gaf wat ze noemen een warm geluid weer , en de rotel was neutraal .
Sommige mensen zouden dat neutrale koud noemen , maar een echt koud en kil geluid is wat anders.
Maar er zijn ook mensen die perse een warm geluid willen , en daarom is er ook niet echt sprake van beter of slechter , maar alleen van persoonlijke voor keur. 

Na een hele gezellige middag , waar in ik ook nog ff met Marco zijn vader heb staan praten( gave vent) .
En ik ook nog ff op maurice zijn motor heb gezeten (motoren waren vroeger echt een passie van mij) zijn we Richting Wilfred(oud marantzforum lid) gegaan , en dat was voor mij eigenlijk teveel omdat ik erg veel pijn, in mijn onder buik en heup kreeg nopompom.

Bij wilfred kregen we een hele Marantz vintage set met klipsch f7 speakers voor ons kiezen, en dit vond ik erg indrukwekkend!!
Maar hier vertel ik andere keer over .....ik vind het in ieder geval jammer dat Wilfred heeft besloten, om geen lid meer te zijn van dit forum , maar ja so be it!!

Voor mij en ik denk ook voor de anderen, was dit een hele geslaagde dag  :yes: :yes:

En wederom bedank ik Marco en Linda voor de gastvrijheid , en Paul en Thom voor de leuke rit.

grtz mars byebye









Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Paul

Leuk verslag mars,ben me inmiddels op een rotel vv aan het orienteren.
Verschillend aanbod op de diverse sites maar weinige die reageren.
Heb nog geen idee hoe deze op de klipsch klinkt, maar mocht het zo klinken als bij Marco dan is de keuze voor mij snel gemaakt maar goed het hangt niet van 1 factor af.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

ja gaaf

ik ga een beetje met je mee zoeken, oke?

en ik doe ( binnen het redelijke) minimale biedingen :wink:

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

thom

Citaat van: mars op maart 02, 2008, 19:28:58
ja gaaf

ik ga een beetje met je mee zoeken, oke?

en ik doe ( binnen het redelijke) minimale biedingen :wink:

grtz mars
t/m 1000,- en niet onder de 400,- komen he dan is het troep :-D :-P :-P

mars

#49
nee maar ff serieus ( ja ja kan ik ook :yes:)

@paul je moet wel rekening houden met het feit dat marco met de 995 vv draait en dat was nou een maal een toppertje :yes:

de goingprijs voor de rotel 995 voorversterker ligt op ongeveer 350 euro( met de afstandbediening er bij)

grtz mars byebye
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Paul

Citaat van: mars op maart 02, 2008, 19:28:58
ja gaaf

ik ga een beetje met je mee zoeken, oke?

en ik doe ( binnen het redelijke) minimale biedingen :wink:

grtz mars

Zag wel een PM8000 op MP staan voor 300 eurries, vlak bij jouw in de buurt.  HB :-D :schater: :schater: byebye
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

Citaat van: Paul op maart 02, 2008, 21:39:34
Zag wel een PM8000 op MP staan voor 300 eurries, vlak bij jouw in de buurt.  HB :-D :schater: :schater: byebye

waaaaaaaaahaha da's toevallig he :wink: byebye
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Citaat van: mars op maart 02, 2008, 20:23:54
nee maar ff serieus  :roll:

de goingprijs voor de rotel 995 voorversterker ligt op ongeveer 350 euro( met de afstandbediening er bij)


http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//audio-video.marktplaats.nl/versterkers/151349984-rotel-rc995-voorversterker-inclusief-rr1050-prog-ab.html

is die aanbieder van de RC 995 wel serieus ??

€550,-  :-o :-o

en waar is de orginele AB ??

Wat Mers al zegt €350,- incl AB is de going prijs
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

 stupid

ja joh , deze man is niet helemaal goed geinformeerd geloof ik , ik ga eens contact met de man zoeken ....... ff kijken of we onze vriend Rotterdamse Paultjuh :wink: blij kunnen maken.

van verdere ontwikkelingen houden we u op de hoogte :yes:

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun