NR1607 geeft geen signaal door vanaf STB aan TV zodra tijd van stroom is geweest

Gestart door dolphs, januari 21, 2021, 08:52:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dolphs

Hallo - Heb een NR1607 en het is mij al eerder opgevallen, dat zodra het apparaat een tijdje van de stroom is geweest en dan na zoveel  tijd weer in standby terugkeert, er geen signaal wordt doorgegeven vanaf de STB aan TV.

STB ( Vu+ ) is aangesloten op Marantz ( HDMI ) en Marantz middels ARC naar TV ( Panasonic )


scenario:
's nachts om 00.00 gaan TV, STB en marantz uit, dus geen stroom
's ochtends om 06.00 gaan in volgorde naar standby : marantz, stb en TV


Ik gebruik de TV-afstandsbediening om TV en STB aan te schakelen, echter beeld blijft zwart, ook geen geluid.
Zodra marantz aangezet wordt dan na paar seconden beeld/geluid , voorts Marantz uit en alles werkt zoals ik wil dus ook remote control en geluid dus via TV

Terzij: Marantz wordt gebruikt voor films , concert of evt sportevenement, marantz mag uit bij een nieuwsuitzending - dan kan het geluid via TV lopen.


Mogelijk is eer een setting die ik op de marantz over het hoofd zie, maar het is wel frappant zodra het apparaat 1x is aangeweest het blijft werken. zodra een  tijdje van de stroom begint "de ellende" weer opnieuw.

Enig idee?

argus

Ik denk dat probleem het je STB kan zijn, die van de stroom af is geweest en even tijd nodig heeft om weer te connecten.
Ik heb er een van Ziggo en zet ook alles van de stroom af nachts. Het opstarten kost dan de eerste keer wat meer tijd. De internet verbinding van de TV werkt ook niet meteen bij mij in zo'n geval.

dolphs

Dank voor de reactie - het is zo dat de opstart automagisch gaat ( tijdklok ) , meestal kom ik rond 07.00 ( half uur later ) de kamer in en dan zet ik de TV aan. Er zit ongeveer een half uur tussen , dat zou lang genoeg moeten zijn.