Sr 6015 pre out naar front werkt niet

Gestart door argus, januari 17, 2021, 20:46:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Ik heb lange tijd gewoon met de luidsprekerkabels gewisseld en de bron naar HT via optical en naar stereo met de analoge kabels.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

argus

Citaat van: RHK op januari 18, 2021, 18:56:51
Voor Argus is denk ik de oplossing; hou het simpel, switch er tussen. Anders blijven we heen-en-weren met instellingen.  8-)
Ik ga een switch bestellen.

CBdicX

Citaat van: argus op januari 18, 2021, 19:15:26
Ik ga een switch bestellen.

Nou, ik hoop dat dat werkt, laat maar weten hier, is misschien dan een goede tip voor toekomstige oplossingen   :-)

argus


RHK

Citaat van: CBdicX op januari 18, 2021, 23:01:43
Nou, ik hoop dat dat werkt, laat maar weten hier, is misschien dan een goede tip voor toekomstige oplossingen   :-)

Het werkt. Je moet alleen je bestaande speakerbedrading loskoppelen en op de L/R uit van de switch zetten. vanuit de SR en PM moet je dan speakerdraden naar de L/R in van de switch zetten. Daartoe dus even wat extra (korte) stukken bedrading regelen.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#20
Citaat van: RHK op januari 19, 2021, 09:20:48
Het werkt. Je moet alleen je bestaande speakerbedrading loskoppelen en op de L/R uit van de switch zetten. vanuit de SR en PM moet je dan speakerdraden naar de L/R in van de switch zetten. Daartoe dus even wat extra (korte) stukken bedrading regelen.

De switch zorgt er alleen voor dat je geen draden hoeft te wisselen, technisch veranderd er niets.
Schakelen tussen Stereo en Surround doet het zelfde via een druk op de knop van de afstandsbediening.

De OP krijgt nu geen geluid uit de pre-outs, staat geheel los van de switch, dus het probleem van de pre-outs zal niet veranderen.
Ik wil eigenlijk weten waarom de simpele weg via pre-outs niet werkt, ik denk dat het probleem in de 6015 zit, en dat zou opgelost moeten worden lijkt mij.

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX


argus

Citaat van: CBdicX op januari 19, 2021, 09:28:21
De switch zorgt er alleen voor dat je geen draden hoeft te wisselen, technisch veranderd er niets.
Schakelen tussen Stereo en Surround doet het zelfde via een druk op de knop van de afstandsbediening.

De OP krijgt nu geen geluid uit de pre-outs, staat geheel los van de switch, dus het probleem van de pre-outs zal niet veranderen.
Ik wil eigenlijk weten waarom de simpele weg via pre-outs niet werkt, ik denk dat het probleem in de 6015 zit, en dat zou opgelost moeten worden lijkt mij.
Het is inderdaad onbevredigend, vooral omdat ik deze receiver gekocht had om ook de pre-outs te gebruiken. (En als ik wil wisselen moet ik mijn stoel uit om een knopje om te zetten). Maar ik zie even niet hoe.
Ik denk wel dat de pre-out softwarematig aangezet moeten worden, ben vergeten dat te vragen.
Kan ik iets aan de pre outs meten? en wat en hoe? Ik kan ook het verhaal van de Marantz helpdesk controleren door een een niet geïntegreerde eind versterker aan te hangen, maar die heb ik niet.


CBdicX

Citaat van: argus op januari 19, 2021, 11:40:21
Het is inderdaad onbevredigend, vooral omdat ik deze receiver gekocht had om ook de pre-outs te gebruiken. (En als ik wil wisselen moet ik mijn stoel uit om een knopje om te zetten). Maar ik zie even niet hoe.
Ik denk wel dat de pre-out softwarematig aangezet moeten worden, ben vergeten dat te vragen.
Kan ik iets aan de pre outs meten? en wat en hoe? Ik kan ook het verhaal van de Marantz helpdesk controleren door een een niet geïntegreerde eind versterker aan te hangen, maar die heb ik niet.

Heb de (US) manual gezien en volgens mij dien je de 6015 op 11.1 kanalen te zetten en niet 7.1 Bi-amp of andere schakelingen.

Verder zijn de pre-outs dan altijd actief, hoef je verder niets meer aan te doen.
Voor films gewoon de surround mode die je wil, bij muziek Stereo of Direct, en de externe amp doet de front speakers in beide settings.
Aansluiting is simpel, zie tekening, meer kan ik er helaas niet van maken........

argus

Ik heb nog een laatste poging gewaagd en ik krijg nu enig geluid uit de PM15, maar alleen als ik het volume op max zet hoor ik zacht geluid. Ik heb niet eerder gedurfde om het volume op Max te zetten, bang om iets kapot te maken. Het geluid is niet geschikt om lekker te luisteren helaas, kwaliteit is goed maar te zacht.
Er zijn verschillende configuraties om de pre out aan te zetten heb ik ook ontdekt. Ik kan dat controleren op het beeldscherm (ik kan helaas geen foto uploaden).
Conclusie: De pre-outs werken (de SR6015 is niet kapot) maar zijn niet bruikbaar. Het signaal uit de pre-outs is te zwak om er wat aan te hebben.

CBdicX

Citaat van: argus op januari 19, 2021, 13:16:15
Ik heb nog een laatste poging gewaagd en ik krijg nu enig geluid uit de PM15, maar alleen als ik het volume op max zet hoor ik zacht geluid. Ik heb niet eerder gedurfde om het volume op Max te zetten, bang om iets kapot te maken. Het geluid is niet geschikt om lekker te luisteren helaas, kwaliteit is goed maar te zacht.
Er zijn verschillende configuraties om de pre out aan te zetten heb ik ook ontdekt. Ik kan dat controleren op het beeldscherm (ik kan helaas geen foto uploaden).
Conclusie: De pre-outs werken (de SR6015 is niet kapot) maar zijn niet bruikbaar. Het signaal uit de pre-outs is te zwak om er wat aan te hebben.

Pre-out is gekoppeld aan het volume van de 6015, staat die niet te laag ?
Probeer eens 50% volume op de 6015.

argus

Volume op de sr6015 60 (hoe hoger hoe harder) volume PM15 -10 (hoe lager hoe harder) dan heb ik acceptabel volume. Normaal gesproken is 60 op de sr6015 keihard loopt door tot 90. En de PM 15 kan nog naar -2.5. Dus beiden staan erg hard.
Dat vind ik wel een beetje eng kan het niet kapot?

De kwaliteit is een ander verhaal helaas, bij stereo vanaf mijn streamer ND8006 klinkt het beter rechtstreeks naar de PM15 dan de streamer verbonden met cd ingang van de  SR6015 en dan pre -out naar de PM15.
Ik was even van plan de bestelling van de switch te annuleren maar dar wacht ik even mee. dan heb ik nog wat te experimenteren en te switchen ;-)

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

argus

Citaat van: RHK op januari 20, 2021, 22:00:47
En? Werkt het?
Ik neem aan de je de Amp-S bedoelt? Die heb ik inderdaad binnen gekregen en aangesloten. Met wat oude speakerkabel en pluggen.
De Amp-S is best wel een zwaar kastje, voelt degelijk aan. Je kunt de speakerkabels op verschillende manieren verbinden al zijn de aansluitingen wat kleiner en staan ze wat dichter op elkaar. Pluggen bijvoorbeeld, gaan er maar voor de helft in.
Ik heb twee versterkers aangesloten en de speakers en kan nu met een draaiknop die wat zwaar draait en voelt alsof er zand tussen zit, regelen welke versterker de speakers aan stuurt. Dat werkt prima. En voor mij persoonlijk prettiger omdat het risico op fouten kleiner is. En ik optimaal gebruik maar van de kwaliteit van de PM15S1.
Ik heb nog geen tijd gehad om te beluisteren of er qua stereo kwaliteit verschil is met het kastje ertussen. Zo op het eerste gehoor niet, maar dat wil ik nog uitproberen. En ik wil nog iets betere speakerkabels met goede pluggen tussen het kastje en versterker aanleggen tzt.